Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jest to H10-11.11 z 1991 (zapewne) roku. Pierwsze egzemplarze, bo po czasie zaczęto montować w nich drzwi w układzie 1-2-1.
to jest pewnie 91 rocznik ma węgierski dyfer a je montowali do 91
Osie firmy RABA w H10-11 były montowane także w niektórych H10-11/H10-12 wyprodukowanych w 1992r.
@Błażej Dikunow: jeżeli piszesz, że po czasie zaczęto montować drzwi w układzie 1-2-1, to według Ciebie jaki układ drzwi ma autobus na zdjęciu?
Ale tylko pierwsze egzemplarze posiadały drzwi 2-2-2. Szybko (czyli nie po roku) zmieniono je na 1-2-1.
Idźmy na kompromis: wyprodukowany w 1991, a sprzedany w 1992
Twierdzisz więc, że to jest układ 2-2-2, to jaki ma układ ten autosan http://www.phototrans.eu/14,53910,0.html Jak już będziesz wiedział czego się czepiam, daj znać.
Wciąż nie wiem, ten na zdjęciu ma 2-2-1.
No widzisz, odpowiedź na zdjęcie z linku poprawna, więc powyższe zdjęcie nie przedstawia autosana z drzwiami 2-2-2, tylko 1-2-1. Rozumiesz?
Ale przecież te drzwi mają po 2 płaty. Czyli, że jak wąskie. Dobra człowiek się przez całe życie uczy...
O ile wiem, ośki Raba były montowane w H10-11 i H10-12 prawie do końca produkcji. Jedynie H10-10 miały początkowo osie Star, a później FON Radomsko.
to jest H10-11.09 i zaden inny nie moze byc!!!! najprosciej to poznac po ukladzie...okien a nie drzwi:)
@znawca: mam pytanko do tego ukladu drzwi....przeciez w jelczu PR tez drzwi byly takiej szerokosci i tam bylo oznaczenie 2-0-1 Jak to wytlumaczyc?
Gdzie to oznaczenie występowało? Poza tym sam przyznasz, że stosowanie cyfr 1 i 2 do określania układu drzwi, ma za zadanie określenie także ich szerokości (przepustowości) przy założeniu że otwory drzwiowe są w miarę znormalizowane. Idąc waszym tokiem rozumowania taki Autosan H9-35 powinien mieć zapisane 4-0-4 a ikarusy z harmonijkami 4-4-4 (4-4-4-4) ale z płatami już 2-2-2 (2-2-2-2), ma to sens?
To chodzi o strony na które się rozsuwają drzwi. Jeśli jest jeden płat drzwi to trudno, żeby na 2 strony się rozsuwał. Tu mamy według mnie układ 2-2-2, ale kłócić się chcę...
@znawca: wedle tego co wyczytalem na stronach infobusa autobus z powyzszej fotki mial oznaczenie drzwi 2-2-2, podobnie np H10-11.01 2-0-1. Wiem, ze nie musi to byc wyrocznia ale we wszystkich artykulach wystapuje wlasnie taka nomenklatura:)
Niestety w Infobusie zdarzają się głupoty. 1 i 2 nie oznaczają ilości płatów drzwi, a szerokość wejścia.
@Paweł Adamus: oj zdarzaja...chocby opisanie H10-11 z silnikiem TAM jako H10-11.13:)
dlatego sie nie upieralem przy swoim tylko bylem ciekaw jak jest prawidlowo.
Cytat: Dopiero w 1991 roku adaptowano do potrzeb miejskich montując w niej trzy pary dwuskrzydłowych drzwi. POczątkowo posiadała drzwi w układzie 1-2-1, a od 1996 roku w 2-2-1.
Więc racja jest po stronie znawcy. Przepraszam za mój sprzeciw.
a już myślałem że nie ma nikt jego uwiecznionego. ostatni raz widziałem go w 2006 jako autobus doworzący uczniów do szkół. wcześniej chyba długo stał na zajezdni bo nie było go wcale widać. tak czy siak historia.
Cieszę się, że moja argumentacja została przyjęta. Paweł, dziękuję za wsparcie. Autor artykułów z infobusa też został swego czasu przekonany
@znawca: ja nie mialem nic przeciw Twoim argumentom:) po prostu skojarzylo mi sie ze w infobusie wlasnie tak pisali i bylem ciekaw skad takie rozbierznosci. pozdrawiam i takze dzieki za wyjasnienie:)
Co się z nim stało?
JEGO JUŻ DAWNO NIE MA
zapraszam na nieoficjalną stronę ZKM Ostróda http://zkmostroda.cba.pl/
Wdług moich informacji kupiony jako nowy w 1991, zezłomowany w 2004 dodajcie to