Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.
12 czerwca 2009 - Nancy, Avenue de Bourgogne. Krótko o historii. Sieć w Nancy została otwarta w 1982 roku i od początku jej istnienia na liniach trolejbusowych pojawiły się przegubowe duobusy Renault PER180H. Mniej więcej pod koniec lat 90-tych nadszedł czas na ich wymianę, co zapoczątkowało dyskusję co dalej z linią T1. Wysunięty pomysł budowy linii tramwajowej był niemożliwy do zrealizowania z racji ukształtowania terenu (duże wzniesienia). Zdecydowano się więc na tzw. system TVR - Transport sur Voie Réservée, czyli pojazdy prowadzone automatycznie, przy wykorzystaniu jednej szyny i poruszające się po specjalnie wytyczonych pasach. Nową linię planowano otworzyć w grudniu 2000 roku, ale z uwagi na cały szereg problemów technicznych mocno się całość opóźniła. Zresztą początki to w ogóle był ciąg nieszczęść. Najpierw problemy z zasilaniem, następnie z samą jazdą po szynie, poważne wykolejenie, w wyniku którego trolejbus uderzył w słup trakcyjny (było kilku rannych pasażerów). Gdy wydawało się, że problemy rozwiązano wprowadzając dodatkowe środki bezpieczeństwa, wydarzył się niemal identyczny wypadek. Do tego doszły niekorzystne opinie ekspertów z nadzoru technicznego, którzy nie pozwalali na eksploatację 24,5-metrowych pojazdów w trybie tradycyjnym, prowadzonych przez kierowców (ostatecznie jednak na to zezwolono). Wszystko to spowodowało, że system TVR o mały włos nie pogrzebał sieci trolejbusowej w tym mieście. Ostatecznie jednak w marcu 2002 roku ponownie otwarto linię, ale z problemami natury technicznej borykają się w Nancy w zasadzie do dziś...