Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Kierowca i tak nie ma tak źle - siedzi z przodu w zamkniętej kabinie. Gorzej mają pasażerowie...
Ale mówił mi, że puchła mu głowa jak jechał do Kielc, z przodu na pewno jest ciszej ale i tak nadal głośno. na siedzeniach nad silnikiem nie da się siedzieć podczas jazdy tak wyje, momentami tak głowa boli od tych decybeli, że aż się pociąć idzie. Ciekawe jak im wyjdzie wersja LF.
To po jakiego grzyba fIRMA aUTOSAN daje go na testy skoro tylko moze odstraszyc potencjalnych nabywcow swoim halasem?
Pytaj o to Autosana. Ale nie tylko hałasem, kto Ci teraz kupi autobus z tak wysoką podłogą z tyłu? Nawet te mniejsze miasta, które nie zawsze mają dużo pieniędzy na nowe autobusy będę szukać czegoś innego, jak choćby MAZ 203, skrzypi i telepie nim cały na każdej nierówności ale komfort jazdy i tak lepszy - ładne wnętrze i silnik ma lepszą kulturę pracy i wytłumienie, tylko bida w kabinie kierowcy. Raz się tym Autosanem przejechałem i dziękuję, więcej razy do niego nie wsiądę, żeby nim gdziekolwiek pojechać. Jedynie co, to zdjęcia będę mu robił i tyle.
A Racibórz kupił SOR12 z podwyższoną podłogą. Co wy z tymi Mazami?
Swe gnębicie a innych chwalicie
Byś się przejechał Urbino najnowszej generacji (z otwartą wieżą) to byś zrozumiał brak uwielbienia dla podpoznańskiej firmy (dudnienie z odległości 200m wyraźnie słychać, a nawet czuć na skórze). Ogólnie to chyba pojawia się nowa tendencja - zrobić jak najgłośniejszy autobus. Czyżby lobby ekologiczne było tak silne, że ludzie masowo wsiadają do autobusów niezależnie od komfortu?
Bujnąłem się dziś tym Autosanem i rzeczywiście hałas niesamowity, ale i tak lepszy niż to białoruskie gówno.
coraz wyższe normy powodują że silniki są coraz głosniejsze jedyne co można robic to stosować wiecej wyciszeń i wygłuszeń można to najłatwiej zauważyć choćby w manie euro2 i euro3 i który jest głośniejszy aalbo silniki renault jeździłem euro2 a później euro 5 to euro 5 tak wyje że katastrofa. Normy takie są i taka już kolej rzeczy jedynie dobrze starac sie wyciszać i tyle pozdrawiam
Tak się składa, że mamy silniki z normą Euro 5 w Solarisach, na razie to silniki DAFa, w czerwcu ma przyjechać 5 Solarisów Urbino 10 z silnikiem Cummins to zobaczymy czy będzie aż tak głośno jak w Autosanie - ale nie sądzę.
Za bardzo nie widzę związku między normą czystości spalin a hałasem wewnątrz. MAN Lion's City z silnikiem D20 (najstarsze mają Euro4) są najcichszymi busami jakimi kiedykolwiek jechałem. Tymczasem nowe Urbino (z otwartą wieżą i silnikiem DAFa) mają tak paskudnie skonstruowany wydech, że dudnienie wyraźnie słychać kilkaset metrów od pojazdu (w środku, po przejażdżce dłuższej niż 15 minut, wysiadasz z pulsującą głową), koszmar! M12LE zdaje się plasować mniej więcej pośrodku
A dokąd ten autobus następnie pojechał na testy bo dzisiaj widziałem jak przejeżdzał przez Krosno.
Ziarek: może i MAZ cichszy, ale ma okropne brzmienie. To dobrze że kierowca gówno słyszy, bo jakbym miał ja jeździć MAZ-em i dzień w dzień słyszeć to cholerne bziuczące dziadostwo, to bym oszalał.