Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.
maj 1975 - Moskwa. Wielu osobom trudno wyobrazić sobie ten model w stanie innym niż agonalnym. A tutaj niespodzianka ;). Dla mnie LiAZ 677 jest konstrukcją ciekawą samą w sobie. W latach 70 podbił rynek w krajach byłego związku sowieckiego. W 1975 roku osiągnięto produkcję na poziomie 10000 egzemplarzy rocznie. Sam autobus napędzany jest widlastym, ośmiocylindrowym silnikiem ZIŁ umieszczonym przed przednią osią. Współpracuje on z hydromechaniczną skrzynią biegów, z której napęd przenoszony jest na węgierski most Raba, stosowany również w Ikarusach. Takie połączenie pozwala na rozwinięcie jedynie 70km/h, ale zapewnia bardzo płynną jazdę. Zdjęcie pochodzi z prospektu LiAZ. Data i miejsce strzelałem.