Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nie trafili w odcień zielonego, aktualny jest za ciemny I nie wiem po co z delikatnego paska zrobili całą górę zieloną. Teraz zielony to kolor dominujący, a nie biały...
Zapewne z górnym paskiem chcieli nawiązać do Solarisów. Ale fakt góra jest zbyt przytłaczająca. Tak czy siak lepiej się prezentuje niż w reklamach Pro po do kiedy mają tak wygladać wszystkie busy ?
Nie mówicie, że przy tworzeniu systemu identyfikacji wizualnej BKM nie opracowaniu nr RAL dla lakierów...?
Nic jest za ciemne, przyzwyczailiście do wyblakłego lakieru na starszych wozach. To jest zielony RAL6018. Cały lakier był zniszczony przez poprzednią reklamę. Z zielonym paskiem nawiązać do Solarisów - nie rozśmieszajcie mnie! Chciałoby się wam malować jeszcze pasek jak można całość na zielono pociągnąć? Tak jest prościej i szybciej.
Adam dobrze prawi, polać mu. Szukacie dziury w całym, zamiast chwalić spółki w ujednolicaniu wyglądu wozów. Z resztą tylko miłośnicy będą narzekać na biały/zielony/różowy górny pasek. Wszystkim innym po prostu się podoba. Mi również.
Wy naprawdę nie macie problemów. Jak na kolei jedzie jednostka i każda część z innej parafii. Kolor jak kolor aby jeździło.
Szczerze? Przemalowywać 5-letni wóz z białego na biały, a z zielonego na zielony, to moim zdaniem niegospodarność. Wystarczyłoby po odklejeniu reklamy, odkleić także stare oznaczenia i nakleić nowe. No chyba, że lakier odszedł razem z reklamą...
Adam ja Ci zazdroszczę.
Kszyszek: Właśnie w tym jest problem, że lakier odszedł razem z reklamą!
@morgen: A no to już problem KPK. Tylko teraz rodzi się pytanie. Czy reklama miała zbyt mocny klej, czy może lakier był ch**owy?
@morgen: Skąd wiesz że lakier odszedł? zdzierałeś tą reklame? nie udawaj tu takiego fachowca bo masz dzieciaku niespełna 15 lat
Miszcz: Wiem, bo widziałem ten autobus po zdjęciu reklamy. To ty tu nie udawaj niewiadomo kogo! I to że mam 15 lat to za przeproszeniem nie powinno cię to interesować.
Rety jaka się dyskusja wywiązała. Reklamę zrywali ponad tydzień (!) szpachelką po małym kawałeczku. Folia była bardzo cieńka, się rwała i miała mocny klej. Popatrzcie na poprzednie zdjęcia wozu - to o tej srebrno-niebieskiej reklamie mówię. Smutno, że zamiast się cieszyć, że ubywa tych wstrętnych reklam na autobusach w Białymstoku to widzicie problem. Kto się smuci ten jest smutas, kto się kłóci ten jest ku...
To jest fajne powiedzenie haha
No niestety KPK nie umie zrywać reklam, dlatego trzeba było odnawiać powłokę lakierniczą w niespełna 6-letnim wozie. Tymczasem w KZK SU12 #114 miał 1 reklamę a #115 już dwie. Oba wozy są o rok starsze i po zdjęciu reklamy nie ma ani śladu kleju i nigdy nie były malowane po przybyciu z fabryki...
O! Sami fachowcy od reklam! Trzeba było przyjść i spróbować samemu oderwać! To była inna folia od tych zwykle stosowanych do reklam. Tamte odchodzą bez problemu - są dużo grubsze.
bardzo bardzo bardzo ladny ten marcedes 0345g\660
Od razu fachowcy! Ja tylko mówię to co widzę. Wozy KPK po zerwaniu reklam wyglądają tak: http://www.phototrans.eu/14,399341,0,MAN_NG272_697.html
Dotyczy to też większości MANów NG312, więc nie dotyczy to tylko tego wozu. Tymczasem wozy KZK po zdjęciu reklamy są czyściutkie. Magia czy co???
E tam. KPKM też zrywa reklame "na szybkiego". Czasami jak sie spojrzy nawet na takiego helmunta, który nie posiada połowy lakieru, to aż żal !
Zleceniodawca reklamy, z reguły jest zoobowiązany do ew. pokrycia uszczerbków powłok lakierniczych po zdjęciu reklamy, więc jeśli to nie przewoźnik musiał ponieść koszty lakierowania, to tylko się cieszyć.
W Białymstoku płacą dla spółek za to że wozy jeżdżą w barwach BKM-u. Wiec robią wszystko aby zarobić
morgen: A za obsługę linii innymi wozami to co niby nie płacą? Za wóz w barwach BKM spółki dostają od miasta 30gr więcej na każdym wozokilometrze. Nowsze wozy może i opłaca się oklejać w te barwy BKM, natomiast starsze opłacalnej jest okleić reklamą. Co do helmutów z KPKM to przesadziłeś, że nie posiadają połowy lakieru. Jeżeli mylisz podkład pod lakierem z klejem pozostającym po reklamie to może czas zainwestować w okulary
Majkel: Grzeczniej :] to po pierwsze. Po drugie to za te starsze wozy w barwach BKM-u też płacą. A co do reklamy... to sam zainwestuj w okulary, bo widuje często i gęsto wozy które są pozbawione dużej ilości lakieru. Nie zamierzam się kłócić - tym bardziej publicznie.
A co do reklam na wozach... to sam se zerknij :]
http://www.phototrans.eu/14,328715,0,MAN_NL202_953.html
http://www.phototrans.eu/14,350177,0,Jelcz_120MM_2_997.html
morgen: czy ja napisałem coś takiego, że za starsze wozy w barwach BKM nie płacą? Czytaj uważniej następnym razem. I nawet na zdjęciach widać, że połowy lakieru tu na pewno nie brakuje Na większości wozów zostaje spora ilość kleju, lakier też się złuszcza, ale na pewno w znacznie mniejszym stopniu niż to napisałeś. Ja również nie mam zamiaru się z Tobą kłócić, jedynie chciałem poprawić Twoje błędy
Majkel: W przenośni ująłem problem z tym lakierem. Czytam ze zrozumieniem. Spółki będą oklejać pojazdy w barwy BKM tylko dlatego, że opłaca im się odmalować wóz, i okleić w logo, niż nałożyć reklamę. Dzięki temu mają spokój i nie muszą zrywać rekalam. Bardzo dobrze rozróżniam pozostałaści kleju z ubydkiem lakieru. Pozdrawiam.
No ja się tym Solarisom z KZK przyjrzałem i widać że miały reklamę. Są pozostałości kleju głównie nad oknami. Jak kogoś interesuje to lada dzień wyjedzie pomalowany i oklejony w barwy BKM wóz 785.
No jak się dobrze przyjrzysz to pewnie że widać, ale nie tak jak w niektórych przegubach z KPK. 785 dzisiaj już jeździł w biało-zielonych barwach. Pozostałe Forbusowe Liony też zostaną przemalowane?