Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Ładnie zrobiony, ale światło cofania powinno być inne. Zastanawiam się też czy listwy pod oknami są adekwatne do rocznika.
Naklejka nad tablicą rejestracyjną też niepotrzebnie doklejona i chyba oświetlenie w/w nie do końca prawidłowe.
Najlepiej sprawdić na filmie pt Droga.
Choć listwy (tu założone jako podokienne) są adekwatne do rocznika, przytwierdzone są za wysoko. Listwy te powinny być w jednej płaszczyźnie z listwą podokienną przedniej szyby oraz okna kierowcy, i zachodzić na tylne klapy. Listwa podokienna, której w tym wozie brak, powinna być węższa i pozbawiona wkładki igelitowej. Sam igelit winien być raczej biały, adekwatny do okresu produkcji (choć to jest już rzecz drugorzędna i łatwa do ewentualnej wymiany "kiedyś tam", bez ingerencji w poszycie pojazdu).
Tylek Autosana H9-15. Autobus pieknie odnowiony. Lakieru nie mial chyba takiego nawet jak byl nowy. Kolory? Bardziej pasuje mi do H9-03 ale nie klocilbym sie jesli "15" w takich wystepowaly. Podoba mi sie naklejki z nosnoscia bagaznika i cisnieniem w oponach, to juz tradycja w Autosanie. I tak wlasnie bylo. Brakuje na szybie napisu "niedotarty" i byloby jak w Jelczu.
@Paweł Adamus - tak w pierwszych Autosanach byly typowe swiatla cofania od "Warszawy", Ktore stosowano pozniej w wielu innych samochoadach polskiej produkcji.
@Świadek - naklejka nad tablica , pic na wode z nowoczesnoscia.
@Berliet - listwy jak juz pisalem OK. Co do igielitu , moze i byl bialy ale juz nie pamietam.
I najwazniejsza rzecz na jego tylku. Czy ktos widzial w 1977 roku dwurzedowa tablice rejestracyjna? Ja nie. Pojawily sie o ile dobrze pamietam w 1978 wraz z reorganizacja wojewodztw w Polsce. W moim rodzinnym Malborku z "GM" na "ELB" plus 4 cyfry. Wtedy mozna zamowic sobie "pionowa" to znaczy dwurzedowa tablice rejestracyjna na tyl pojazdu jesli konstrukcja pojazdu byla do tego dostosowana, tak mniej wiecej okreslalo to prawo a z czego Autosan skwapliwie z tego skorzystal wprowadzajac na tylne klapy kwadratowa wpustke na tablice rejestracyjne. Nie pamietam juz dokladnie ale chyba listawa ozdobna byla tez przedluzona na klape boczna od silnika a wlasciwie od wentylatora . Nie jestem tego pewny.Tyle moich wspomnien.
Tablice rejestracyjne dwurzędowe były już od 1964 roku: http://polskietablice.fm.interia.pl/1956.htm. Tablice rejestracyjne z wyróżnikami nowych 49 województw zaczęto wydawać od 1.07.1976, jednak stare wydawano do wyczerpania zapasów - nawet do 1979 roku. Tylna tablica dwurzędowa to był wtedy obowiązujący standard. Jeżeli konstrukcja pojazdu uniemożliwiała jej zamontowanie, wtedy wydawano 2 jednorzędowe.
Fakt, moze za mocno uogolnilem. Ale wiem ze bardzo malo uzywano tablic dwurzedowych starego typu. Pojazdy byly dostosowane do wozenia tablic jednorzedowych a Autosan stosowal do konca roku 1977 wpustke na klapie do takiej wlasnie tablicy rejestracyjnej.
Wiemy: http://www.phototrans.pl/14,158769,0,Autosan_H9_03_145204.html A światło cofania (do tyłu powinno być takie: http://www.phototrans.pl/14,503492,0,Autosan_H9_03_.html
Mniej narzekania więcej podziwu!
Podziw jest i to prawdziwy a narzekanie bedzie dopoki nie bede myslal ze to H9-03 zajechal na targi.
Piotr ma rację, wnęka na dwurzędowa tablicę rejestracyjną z tyłu to dopiero 1978.
W tym przypadku powinna ona być na jednorzędową tablicę dla starego podziału administracyjnego.
Jeszcze jedna uwaga - kremowy pas pod oknami powinien być węższy. Kolor za bardzo pomarańczowy. Ogólnie świetna robota.
A autosan wyprodukował takiego h9 z drzwiami harmonijkowatymi w wersji dalekobieżnej lub turystycznej?
dołożyć klimatyzację i do Chorwacji....