Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Przydały by się jakieś skosy w środkowym członie przy dolnej linii okien, nie mówię tutaj o wymianie szyb a po prostu by to farbą bądź nawet folią machnęli...
Opisywana usterka prędkościomierza sugeruje źle poprowadzoną instalację od czujnika do urządzenia zliczającego impulsy. Przy rosnącej gęstości impulsów i słabych parametrach transmisji przewodów zaczynają się one zlewać w jeden stan logiczny, więc po przekroczeniu pewnej granicznej wartości częstotliwości, licznik przestaje rozróżniać kolejne impulsy. Należałoby się podłączyć z oscyloskopem na wejściu urządzenia zliczającego i patrzyć jak wygląda sygnał podczas narastania prędkości pojazdu.
To teoria. Teraz praktyka. Prądy rozruchu i hamowania reguluje się w 105Na na "oko elektryka" bo amperomierz był ale nie ma a dalej pomilczmy... a na głupi prędkościomierz jechać ze sprzętem pomiarowym na jazdę próbną? Phi, burżuazja! (w Gdańsku nawet 120NaG jadą czasem 49km/h gdy PIXY wskazuje 61km/h i odcina i nie da się tego przeskoczyć bo ponieważ itd.). Takie życie.
Jakie oko elektryka? Prądy rozruchu, wybiegu i hamowania w obwodzie głównym obserwuje się za pomocą elektronicznego indukcyjnego miernika cęgowego. Stan jazdy (rozruch, wybieg, hamowanie) to nawet pasażer potrafi czasem rozpoznać po zachowaniu pojazdu i odgłosie silników, a elektryk widzi po prądach na mierniku, więc to nie problem. Właściwe wartości prądów elektryk zna na pamięć. Jazda ze sprzętem pomiarowym na jazdę próbną to aktualne standardy diagnostyki nowoczesnych pojazdów, ale niestety nie każdy przewoźnik dojrzał do takiej kultury technicznej.
Może info na tabliczce znamionowej nie odpowiada rzeczywistości? W kompie są wpisane dane z tabliczki a nie rzeczywiste? Jeżeli z takiej drogi pomiarowej korzysta system. Ja bym sprawdził i w razie potrzeby zwiększył zakres częstotliwości w kontrolerze. Jeżeli jest używane cokolwiek takie w tym pojeździe.
Hmmm, jeśli kiedyś działało, a teraz nie działa, to szukałbym usterki gdzie indziej. W mikrokontrolerze raczej nikt programu nie zmieniał, natomiast przewód czujnikowy mógł być wymieniany i źle poprowadzony - mogą go zakłócać inne sygnały jeśli nie jest ekranowany.