Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Proszę M11 jest cięższa od PR110 Wydawało by się że długość, ciężki leyland jest po stronie PR110.
Generalnie masz rację, ale na zużycie paliwa ma wpływ tak wiele czynników, że nie da się postawić tak prostej i jednoznacznej tezy. Solbusy np. palą w granicach 32-34 l/100km, automaty, niskopodłogowe i z klimatyzacją Kiedyś wyjechałem M11 na dwa kółka(ok 40km) i po powrocie, po zatankowaniu wyszło 18l/100km - muskałem gaz i wyrzucałem na "luz", a pasażerów kilkoro. Opory toczenia, silnik, kierowca...no i teren, po którym biegnie trasa. Przegubowy Solaris na 171 potrafi zejść nawet poniżej 40l/100km(bez korków i bez klimy)ale ten sam wóz na w pełni miejskiej linii z korkami, podjazdami i częstą sygnalizacją świetlną wciągnie 50-55l/100km.
Można postawić bardzo prostą i jednoznaczną tezę. Prawa fizyki są uniwersalne. By ruszyć coś ciężkiego trzeba więcej energii. To jedno. A drugie że by ruszyć coś więcej razy (częstsze przystanki, światła, korki), bardziej obciążonego (więcej pasażerów), pod większą górkę, trzeba więcej paliwa - to też uniwersalna prawda.
@Mychas jak to lżejsza? PR110 ma wpisane wg instrukcji 1979 r. masę 9,8 t.