Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jaka jest przyczyna kasacji?
Ciekawa sprawa ze mzk pozbył sie Mana zamiast jakiegoś Daba
I za to należą się brawa dla MZK Koszalin. A MZK Słupsk było takie genialne i potrafiło robić NG autobusom dziesięcioletnim lub jedenastoletnim i po roku je kasowali. Ot logika
1158 to był dziś niestety złom. I tak dobrze, że tyle lat jeździł.
BTW. Coś jeszcze planowane w tym roku do kasacji ?
@ASDF: najprawdopodobniej #1159
@piotr_kosz: A czy Daby miały robione NG ?
@Flecik: Wycofywać #1159? Nie będzie to przypadkiem strzał w stopę dla MZK Koszalin?
@....: Owszem że będzie, ale brak nowego sterownika i ostatnio duża awaryjność tego wozu wskazuje że pójdzie w ślady #1158
Oj tam, przy obecnej odsadzie, zdjęcie jednego przeguba nie będzie zauważalne. Ciekawe ile km zrobił do dziś #1159 :p
Znam przynajmniej jednego przeguba bardziej zasługującego na kasację od 59, ale prawda jest taka, że one wszystkie są już solidnie dojechane i wycofanie to tylko kwestia czasu.
@Mrozard: Mam rozumieć, że na złom w jakiejś tam przyszłości trafią wszystkie przegubowe MAN-y i ilość autobusów typu PN będzie wynosić dwa? Poza tym jeśli chodzi o stan wozów, u was każdy wóz ma obsadę, czy są takie którymi codziennie jeździ inny kierowca?
@Flecik - w niektórych DABach robiono jedynie podmiany silników (z kasowanych lub sprzedawanych wozów). Nadwozie i podwozie bez zmian.
@Słupszczanin - pozbywanie się przegubów wynika głównie z ich wieku. W przyszłości powinno się inwestować wyłącznie w używane pojazdy klasy mega, ponieważ jest na nie zapotrzebowanie tylko w szczytach komunikacyjnych w dni powszednie. Tak do 4, 5 sztuk by wystarczyło biorąc pod uwagę rezerwę. Kursowanie autobusów przegubowych w międzyszczycie na "14" jest wyłącznie kwestią ułożenia służb, a nie faktyczną potrzebą.
@piotr_kosz: Dzięki za odpowiedź, ale akurat o wykorzystywaniu i losach waszych PN-ów posiadam stosowną wiedzę. Lecz skoro jest tu odzew z twojej strony to ja zapytam o przewidywany termin wycofywania najstarszych przegubowców w waszym mieście a także o to czy każdy wóz w MZK Koszalin ma stałą obsadę czy są też takie wozy którymi codziennie jeździ inny kierowca?
@Słupszczanin - nie znam dokładnej daty wycofania przegubowych autobusów. Biorąc pod uwagę szybkość wymiany taboru i fakt, że DABy jeżdżą do dziś, to niestety nie będzie to szybko. To nie Słupsk, gdzie jest duża dynamika zakupów autobusów
Co do kierowców na swoich wozach - to zależy. Raz są, a raz nie
@piotr_kosz: No niestety u nas sprawa z obsadami wozów jest dość słaba. Duża grupa wozów bez jakiejkolwiek obsady(np Scanie od #3020 do #3027 i Citelisy od #3211 do #3214), ale Scanie z 2015 i 2017 roku mają obsady. Według mnie na te wozy o których Ci powiedziałem można być dać kierowców którzy to niedawno zaczęli pracę a nie rzucać ich gdziekolwiek. Ale cóż taki to jest urok MZK Słupsk.
Natomiast moje zdanie na temat dynamiki zakupów: Jest to dobre, gdyż pozwala to wyzbyć się lub ograniczyć do minimum jazdę niektórych dezeli których miejsce od dobrych kilku lat jest tylko i wyłącznie na złomie.
BTW: Jak jesteśmy przy zakupach, to jakie plany w tym kierunku ma Koszalin? Przegubowce raczej nie, to może jakieś nówki typu MAXI nie są planowane do zakupienia?
PN-y lub deskorolki nie są planowane do zakupu jako nówki? Ewentualnie używane?