Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.26 #1837

Detale

NazwaIkarus 280.26
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 35-160 [4-4-4-4] (1981-1990)
VIN043/91
Numer zabudowy
Wyprodukowany1983
Zezłomowany2008
Właściciele
19832008MPK Lublin
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19832005LUC 541D
20052008LU 93827
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198320081837 / MPK Lublin
Inne informacje
1984-01-06
2008-12-11

Zdjęcia

4 stycznia 2003 - Lublin, Węglin. Standard remontu MPK z 2002 roku - nowe oblachowanie, likwidacja listew, remont kratownicy, nowy lakier, ale pozostałe elementy po staremu. W latach 90. MPK zlecało naprawy główne m. in. do KPNA, ale później zrezygnowano z tego. Brak zakupu nowego taboru wymuszał remont 20-letnich Ikarusów 280.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

21 marca 2004 - Lublin, ul. Zemborzycka. Ikar w reklamie w dwóch językach
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 3

26 marca 2005 - Lublin, ul. Zana. W cichy, spokojny, sobotni wieczorek ta ulica to idealne miejsce na foty ;-)
Autor: Przemysław Żywicki

Komentarze: 1

22 kwietnia 2006 - Lublin, ul. Zbożowa. Remont powoli się kończy :) Fotografia niekonwencjonalna :)
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 1

1 kwietnia 2007 - Lublin, ul. 1 Maja. Parę słów o LZNS - Lubelskich Zakładach Naprawy Samochodów. Pierwszy zakład TOS - Techniczna Obsługa Samochodów - funkcjonował już w latach 50. i naprawiał ciężarówki. Naprawiano tu Lubliny, Żubry, a od 1966 r. Tatry, później też Jelcze 315. W 1972 r. prezydium rządu podjęło decyzję o przestawieniu głównego profilu działalności na remont autobusów Jelcz w ilości 2000 rocznie. Zbudowano nową halę i od 1975 r. remontowano aż 2 tysiące autobusów, głównie dla PKS z całej Polski, ale i dla miejskich przedsiębiorstw, np. Częstochowy. W 1977 r. podjęto decyzję o przydzieleniu LZNS remontów Berlietów. Przedsiębiorstwo miało nawet otrzymać do przewozów pracowniczych Jelcza Berlieta PR100 i prototyp turystycznego Jelcza PR110T. Następnie LZNS rozpoczął remonty Autosanów H9 (rzędu 1500 rocznie), a później Jelczy 080 (ok 150 szt. rocznie). Od 1982 r. LZNS rozpoczął produkcję kratownic do remontów PR110. Kolejnym krokiem były remonty Ikarusów 280 i produkcja do nich kratownic podwozia. Kratownice dostarczano m. in. do Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic. Na początku lat 90. skurczył się rynek remontów i zakład popadł w trudności finansowe. W 1991 r. ostatnie wozy na remont przysłało MZK Warszawa. W 1995 r. LZNS ogłosił upadłość. Hale stały jeszcze do 2008 r., po czym zostały zburzone i w ich miejscu zaczęto stawiać bloki. Z LZNS oddzielił się zakład w Garbowie, który jeszcze w 2002 r. wyprodukował kratownice do remontów Ikarusów 280 z PKM Katowice. A na samym zdjęciu skrzyżowanie przed przebudową i Ikarus na linii zastępczej za trolejbusy.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 5

9 stycznia 2008 - Lublin, ul. Orkana.
Autor: rumit

25 kwietnia 2008 - Lublin, ul. Krężnicka.
Autor: PM
driver

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: