Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.26 #2088

Detale

NazwaIkarus 280.26
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 35-160 [4-4-4-4] (1981-1990)
VIN280.26.2837.89
Numer zabudowy
Wyprodukowany1989
Zezłomowany2012
Właściciele
19892011MPK Lublin
20122012Tkaczyk Bobrowniki
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19892005LUC 122P
20052011LU 94085
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198920112088 / MPK Lublin
Inne informacje
1989-11-21

Zdjęcia

17 sierpnia 2004 - Lublin, ul. Dolna 3 Maja.
Autor: Dawid

Komentarze: 4

14 lipca 2005 - Lublin, ul. Królewska. Podobno jeden z nowszych lubelskich ikarusów, daje rade :)
Autor: seba

Komentarze: 6

16 czerwca 2006 - Lublin, ul. Mełgiewska. Nie umiałem wtedy jeszcze za dobrze robić zdjęć, więc nie bić za kadr :D
Autor: Maybach

Komentarze: 1

17 czerwca 2007 - Lublin, ul. Diamentowa. Od kiedy zaczęli przemalowywać Ikarusy na czerwono? Bywam czasem w Lublinie, ale dopiero teraz zauważyłem że większość przegubów jest czerwona..
Autor: Janek1236

Komentarze: 4

22 czerwca 2009 - Lublin, ul. Jana Pawła II. 50-ka jest dodatkiem szczytowym mającym na celu zapewnić dojazd mieszkańców Lublina do części przemysłowej miasta. Kursuje z krańcówki "Bohaterów Monte Cassino", poprzez Wrotków na południu, na Bronowicach i Felinie kończąc. Wykonywanych jest jedynie 6 kursów w ciągu całego dnia, które nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem w czasie letnich wakacji szkolnych.
Autor: MM

Komentarze: 4

30 lipca 2009 - Lublin, pętla Paderewskiego.
Autor: 16v

14 sierpnia 2009 - Lublin, ul. Mełgiewska. Jeden z kilku odcinków katastrofalnych ulic w Lublinie gdzie szybki przejazd dla wielu pojazdów to nie lada wyzwanie. Dla ikarusa to oczywiście małe piwo.
Autor: PM
driver
Komentarze: 2

17 września 2009 - Lublin, Al. Racławickie. Natychmiast nasunęło mi się pytanie: co upamiętnia to graffiti?
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
Komentarze: 13

26 września 2009 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. Plotki, które jutro postaram się zweryfikować, mówią o kasacji pojazdu po wypadku w którym ucierpiał jego tył.
Autor: PM
driver
Komentarze: 6

10 lutego 2010 - Lublin, ul. Koncertowa. Dla mnie wnętrze 280.26 kojarzyło się z obitymi na czarno fotelami, bo takie też miały wszystkie lubelskie Ikarusy. Podsufitka często aż do kasacji była oryginalna. W końcu po co wymieniać, skoro dobra. Nadkoli tak gdzieś od okolic 2007 nie obijano wykładziną, bo jak twierdzili w MPK, rdzewiały od tego.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

26 lutego 2010 - Lublin, Koncertowa.
Autor: ms_1764

Komentarze: 7

10 marca 2010 - Lublin, Droga Męczenników Majdanka.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
12 kwietnia 2010 - Lublin, ul. Doświadczalna. Jedyny w swoim rodzaju, ognisty Ikarus.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 3

23 kwietnia 2010 - Lublin, zajezdnia autobusowa Majdan Tatarski.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
26 kwietnia 2010 - Lublin, os. Świt.
Autor: 16v

Komentarze: 1

30 kwietnia 2010 - Lublin, ul. Macieja Rataja. Jedyny w swoim rodzaju ikarus w Kozim Grodzie zwiedza klimatyczne zakątki sieci ZTM Lublin. Pozdrowienia dla kierowcy :-)
Autor: 2250
newseredytorProfesional
Komentarze: 3

28 czerwca 2010 - Lublin, ul. Doświadczalna. Era przegubowych Ikarusów w MPK Lublin zbliża się powoli do końca. Zostało ich już tylko 10 i mimo braków taborowych pojedyncze egzemplarze nie zagrzeją miejsca na lubelskich ulicach dłużej, niż do końca 2011 roku. Dziś, postanowiłem przedstawić krótką, subiektywną ocenę każdego z nich zaczynając od najgorszego, czyli 2088. Lista jego wad jest długa. Najbardziej rażącym zaniedbaniem jest wg mnie dobór złych tarcz sprzęgła, których nie udało się dobrze spasować. Skutkuje to bardzo częstymi zgrzytami, nawet przy podwójnym wysprzęglaniu. Kolejna wada to uszkodzone zęby II i IV biegu. Doskonale słychać charakterystyczne dla tej usterki stuki podczas jazdy. Kierowca ukrywał tą awarię, której wyjawienie mogło by przyspieszyć kasację pojazdu. Kilka dni temu udało się w końcu przeforsować temat i na weekendzie dostanie inną skrzynię oraz nowe tarcze sprzęgła. Sam Ikarus jest mułowaty, na schodkach, klapach, słupkach i niektórych belkach wyłazi korozja, którą skutecznie maskuje się farbą. Sprzęgło twarde, biegi ciężko wchodzą. Jedyną jego zaletą jest dobre wspomaganie kierownicy, charakterystyczne dla tego rocznika.
Autor: PM
driver

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: