Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Neoplan N4020 #2197

Detale

NazwaNeoplan N4020
(Neoplan) Neoplan N4020/Neoplan N40xx (MAN D0826LUH13 191kW/260HP 6871cm3 E2) (ZF 5HP500(5)) 40-149 [2-2-2] (1996-1999)
VINSU9340201PN100026
Numer zabudowy
Wyprodukowany1996
Zezłomowany
Właściciele
19962013MPK Lublin
2013Airport Lublin Świdnik
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19962021LBG 7402
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199620132197 / MPK Lublin
Wypożyczenia
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Wypożyczony przez
20132013Airport Lublin Świdnik
Inne informacje
Data pierwszej rejestracji: 02.01.1997
Na lotnisku używany do ćwiczeń służb ratowniczych.

wyrejestrowany 03.04.2014 Demontaż na wniosek.
2023-wcale nie skasowany. Stoi w miarę kompletny w miejscu: https://www.google.com/maps/place/Port+Lotniczy+Lublin/@51.2355261,22.7077611,68a,35y,180h,39.47t/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x47225476f465eb7d:0x365269bf722befc0!8m2!3d51.2358101!4d22.7150664!16s%2Fm%2F0gyth7x?entry=ttu

Zdjęcia

2 listopada 2003 - Lublin, al. Piłsudskiego. W deszczowe Zaduszki mocno zapełniony Neoś na cmentarnej linii 200 wjeżdża na przystanek Piłsudskiego-MPWiK, a starsza pani z lewej strony spaceruje sobie wzdłuż zatoczki ;-).
Autor: Przemysław Żywicki

10 marca 2004 - Lublin, ul. 3 Maja. Neoplan wtacza się pod górkę, z która mają problemy chyba wszystkie autobusy. Dawniej kiedy tu była kostka brukowa to wszystkie busy pod deszczu się ślizgały.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 2

27 czerwca 2004 - Lublin, pętla na Węglinie. Neoplan vs. Solbus. Mimo wszystko wolę to pierwszę. Reszta zdjęć jutro - limit :(
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 4

12 sierpnia 2004 - Lublin, ul. Bohaterów Monte Cassino. Neoplan wykonuje kryterium uliczne po pokonaniu odcinka urywającej się dwupasmówki. Przy zakupach z lat 90. uwzględniono również kryterium unifikacji silników. Zarówno Jelcze M121 jak i Neoplany N4020 posiadały silnik MAN D0826 - jak wiadomo Neoplan był oferowany również silnikiem DAF GSA200M, a Jelcz z silnikiem Mercedes-Benz OM447hLA.
Autor: Jacek Pudło
edytor
17 sierpnia 2004 - Lublin, Dolna 3 Maja.
Autor: Dawid

Komentarze: 4

21 sierpnia 2004 - Lublin, al. Kraśnicka. Coś mu się przepaliło w silniku, bo się jakiś dymek unosił.
Autor: Bogumił Kadryll

22 stycznia 2005 - Lublin, ul Filaretów. Tak tylko słowem przypomnienia: Autobus wbrew pozorom istnieje i ma się źle. Odbudowy nie zakładam, gdyż zdekompletowany nieco, lecz to ostatni lubelski Neoplan N4020. Nie mam pojęcia czy już ktoś kiedyś wspominał na TWB w opisie: czym różniły się partie lubelskich Neoplanów (1996 i 1997 od 1998). Najważniejszą rzeczą były drzwi: pierwsza partia miała płaty wykonane przez producenta autobusu, lakierowane w kolor nadwozia, przyciski otwarcia znajdowały się po prawej stronie kokpitu. Partia późniejsza miała płaty marki Bode-Rawag (już takie jak Solaris), ze sterowaniem po lewicy. Dodatkowo w pierwszej partii do Lublina dotarł pojazd wyposażony w silnik DAF i przekładnię Voith, (podobno z powodu chęci przetestowania różnego rodzaju producentów napędu), a drugiej partii towarzyszył jedyny Lubelski "Neo" z silnikiem w zabudowie wieżowej. Co by nie mówić o tych pojazdach, ich eksploatacja odcisnęła się piętnem na warsztacie oraz pasażerach. Były to pojazdy dużo bardziej nowoczesne od Jelczy, stąd też Lubelski warsztat miewał problemy z naprawą niektórych technologii. O ile mnie pamięć nie myli, jedną z najczęstszych usterek zjazdu “desek” z miasta był niesprawny system Ecas, a do awarii należy zaliczyć problem pękających kratownic, co w Jelczu nie miało miejsca. Dla paxów najważniejsza była niska podłoga, więc Neoplan wygrywał "półstopniem" w ostatnich drzwiach (około 60 cm, podczas gdy w gniocie było prawie 40 więcej), z Jelczem, w którym tylne wejście było opancerzone porządnym stopniem. Do różnic zaliczamy jeszcze: oświetlenie wnętrza (dwa pasy na całej długości zamiast 6 oddzielnych lamp, w tym 2 dużych czy rozkład foteli z przodu. (TD miał jeszcze 4 elektryczne szyberdachy i co wynika z zabudowy silnika: kratka chłodnicy, większe okienko z tyłu i brak stopnia w 3 drzwiach, ale to detale). Niemniej jednak autobusy wniosły powiew nowoczesności na Lubelskie ulice, stanowiąc alternatywę od wszędobylskich Ikarusów oraz utwierdziły Lublin w zwróceniu się ku Solarisowi, który to zwrot trwa do dziś. Fot.Lucas oczywiście.
Autor: kt4dt

Komentarze: 2

27 stycznia 2005 - Lublin, ul. Nadbystrzycka. Neoplanik na 8 przedziera się przez zaśnieżone i zakorkowane ulice. Chociaż prawdziwy problem mogła mu sprawić jazda poza miastem i dojazd do Krężnicy. Ale jak widać dawał sobie radę :) Z tyłu widoczny mig #2071 na 44.
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 1

28 stycznia 2005 - Lublin; al. Kraśnicka.
Autor: Olo

Komentarze: 5

9 lutego 2006 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. Ten model był niezwykle nowoczesny w 1996 r. Eksploatacja przynosiła za to różne trudności. MPK zmagało się z pękaniem kratownic. Pomimo że wozy z zewnątrz wyglądały tak samo, to występowała duża różnorodność w częściach zamiennych, np. było kilka różnych typów amortyzatorów. W okresie 2004-2005 ze względu na trudności finansowe Neoplany często wiele miesięcy stały na zajezdni w oczekiwaniu na części zamienne i naprawę.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

5 marca 2008 - Warszawa, pętla pl. Piłsudskiego. Takie coś na 100? To ja już wolę piętrusa ;P
Autor: Adam G.
cenzoredytor
Komentarze: 11

17 czerwca 2009 - Lublin, ul. Nałkowskich.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

6 września 2010 - Lublin, Al. Racławickie. Wielkopojemne Neoplany N4020 do samego końca były spotykane na najbardziej obciążonych liniach, w tym na 31.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

24 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Sowińskiego.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

1 października 2012 - Lublin, ul. Kruczkowskiego. To już jeden z 3 ostatnich jeżdżących Neoplanów z 1996 roku! Wozy te trupieją, kratownice są zlasowane, silniki kopcą i pracują nierówno pod obciążeniem (występują wahania momentu obrotowego podczas rozpędzania). Do tego dochodzi jeszcze podłoga łatana prowizorycznie różnymi listami lub kawałkami blachy.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 7

22 stycznia 2014 - Świdnik, teren Portu Lotniczego Lublin.
Kilka minut po 12, na lotnisku cisza i spokój, pracownicy mogą skupić się na swoich zadaniach, bo najbliższy duży odrzutowiec przyleci dopiero o 21. Natomiast na Neoplanie ex MPK Lublin ćwiczą Ci panowie z budynku w tle.

Autor: P_B

Komentarze: 6


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: