Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz PR110E #830

Detale

NazwaJelcz PR110E
(Jelcz) (Elmor DK-210A3P 110kW/150HP) [2-2-2] (1975-1992)
VINSUJ110U01K0008213
Numer zabudowy
Wyprodukowany1989
Zezłomowany
Modernizacje
2005MPK/Jelcz PR110E Enika
(MPK Lublin) (Emit STDa 280-6B 175kW/238HP)-110 [2-2-2] (2005-2005)
Właściciele
19891994MZK Warszawa
19942001MZA Warszawa
20012014MPK Lublin
2014ЛПЕ Луцьк
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19892001WAB 363P
20012014LU 33062
20142014L0 0462
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19891994T004 / MZK Warszawa
19942001T004 / MZA Warszawa
20012009830 / MPK Lublin
200920143830 / MPK Lublin
2015228 / ЛПЕ Луцьк
Inne informacje
Przebudowany z PR110E. W latach 1995-2001 odstawiony, w latach 2004-2005 NG w MPK, wyposażony w testowy napęd asynchroniczny firmy Enika. W 2021 r. w Łucku zamontowany z powrotem napęd oporowy.

BA VIN 8213
24.08.1989
21.12.2001 MPK
2014-12-16 wywóz

Zdjęcia

28 grudnia 2002 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. 20 lat temu, to były ciekawe czasy. Odstawione od 8 lat wraki warszawskich trolejbusów bardziej opłacało się remontować niż kilkunastoletnie lubelskie trolejbusy. Ciekawym zrządzeniem losu ten trolejbus w 2023 roku wciąż jeździ w Łucku, a że ostatnio był wyspawany, to jeszcze ma szansę pojeździć. O dziwo T004 nie ma zdjęcia na TWB z Warszawy na linii.
Autor: Jacek Pudło
edytor
21 marca 2004 - Lublin, zajezdnia autobusowa Majdan Tatarski. Wnętrze ex warszawskiego #T004
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 9

23 lipca 2004 - Lublin, zajezdnia Helenów. Może wydawać się to nie do wiary, ale kratownice warszawskich trolejbusów po 9 latach postoju były w lepszym stanie niż wozów jeżdżących po mieście nieprzerwanie kilkanaście lat. Dlatego MPK decydowało się na remont warszawskich Jelczy. Sam remont był niezły, bo jeszcze w 2019 r. wóz jeździł w Łucku.
Autor: Jacek Pudło
edytor
8 kwietnia 2006 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. Życzę wszystkim udanych Świąt Wielkanocnych:)
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 6

8 kwietnia 2006 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. Pera asynchron już niebawem zadebiutuje na lini:) Muszę kończyć powoli z tymi fotami z Helenowa i brać się za coś nowego;)
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 5

5 maja 2006 - Lublin, al. Kraśnicka. W trolejbusie w 2005 r. w trakcie NG zamontowano napęd asynchroniczny (nowy silnik, nowe sterowanie). Ostatnią śrubkę wkręciło MPK. Wpisałem modernizację, czy zgadzacie się z zapisem "MPK/Jelcz PR110E"? Pominięte jest KPNA, zastanawiam się, czy nie powinni oni być dodani jako producent. Trolejbus na wykazach MPK jest oznaczany nonszalancko "Jelcz PR110E" bez uwzględniania asynchronicznego silnika.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

10 czerwca 2006 - Lublin, zajezdnia na Helenowie. Od obciążenia 7500kg PR-ka kucneła sobie...
Autor: Dyzma

Komentarze: 4

1 lipca 2006 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. Stuningowana warszawska peera T004 z hipernowoczesnym asynchronicznym napędem z Eniki stoi na tle hali zbudowanej celem obsługi autobusów na licencji Berliet. W halach robiono m. in. zawieszenie przednie, które było nietrwałe i trzeba było robić je co 10 tys km. Szybko wycierały się bowiem łożyska ślizgowe wahaczy, które zmieniono później na kulowe.
Autor: Jacek Pudło
edytor
23 grudnia 2006 - Lublin, ul. Mełgiewska. Tyle fotek 830, ale w ruchu liniowym i z autoreklamą jeszcze nie było;) Jazda rzeczywiście jest płynna, a osiągane przyspieszenie i prędkość nieprawdopodobne jak na znane dotychczas jelcze...
Autor: tarnas

Komentarze: 12

23 grudnia 2006 - Lublin, ul. Mełgiewska. To miejsce znacząco się zmieniło. Dwujezdniowa droga zbudowana chyba w latach 70. urywała się przy Fabryce Samochodów Ciężarowych. Dalej biegła pojedyncza droga z głębokimi koleinami, obecnie poszerzona do szerokości autostrady.
Autor: Jacek Pudło
edytor
8 lutego 2007 - Lublin, al. Racławickie.
Autor: Flash
driver
Komentarze: 1

8 lutego 2007 - Lublin, pętla Węglin.
Autor: Piotrek_2274

Komentarze: 3

16 lipca 2007 - Lublin, ul. Zana.
Autor: Jacek Pudło
edytor
13 października 2007 - Lublin, ul. Lubartowska. Trajtek z najlepszym napędem elektrycznym w Lublinie;) To jest moje pierwsze zdjęcie trajtka na TWB:)
156 Chodźki - szpital -> Majdanek

Autor: Fafik
driver
13 marca 2008 - Lublin, ul. Dworcowa. #T004 po przejściach :-D
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
13 marca 2008 - Lublin, al. Piłsudskiego.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
24 marca 2008 - Lublin, al. Kraśnicka. MPK lubi poeksperymentować z trolejbusami. W zasadzie przez ostatnie 10 lat raz po raz pojawiały się kolejne modele z zupełnie innym standardem, sterowaniem i kompletacją. Od tyrystorowej stodwudziestki przeszliśmy do asynchronicznych trollin. W piątek ma zaś podobno wyjechać na testy asynchroniczny maz. Typy się mnożą, a licznie reprezentowanego następcy powolnej, opornikowej peerki wciąż nie ma.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

1 kwietnia 2008 - Lublin, ul. Dobra Droga.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 8

6 sierpnia 2008 - Lublin, pętla Węglin. Jeśli na mapce źle zaznaczyłem to przepraszam.
Autor: Simon

Komentarze: 8

9 września 2009 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: jakubkaminski

6 lutego 2010 - Lublin, al. Kraśnicka. Przy okazji remontu 2 ostatnich warszawskich trolejbusów postanowiono wykonać naprawę w szerszym zakresie, na wzór remontów Jelczy M11 w Krakowie, i w rezultacie kompletnie odbudowano kratownicę, zastosowano ocynkowane blachy, aluminiowe klapy, tworzywowy przód i tył, podłogę ze sklejki krytą antypoślizgową wykładziną, drzwi z wklejanymi szybami. Podobny standard przyjęto też w późniejszych remontach trolejbusów, ale - co typowe dla MPK - nie we wszystkich.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 5

21 lutego 2010 - Lublin, ul. Tomasza Zana. Jelcz sprzedany do Łucka w 2014 roku. W ubiegłym roku przeszedł remont generalny więc wygląda na to, że jeszcze trochę pojeździ. Swoją drogą ktoś się orientuje, czy on dalej ma asynchroniczny napęd?
Autor: 16v

Komentarze: 1

28 czerwca 2011 - Lublin, al. Kraśnicka. Ciekawy od strony technicznej pojazd - asynchroniczna elektropeerka z testowym napędem Enika.
Autor: Kubul
cenzor
Komentarze: 1

25 kwietnia 2013 - Lublin, ul. Kunickiego. Znalezione na starym dysku. Czy jest plan aby chociaż jedną PR-kę pozostawić w roli klasyka?
Autor: maverick74

Komentarze: 4

19 kwietnia 2015 - Strumiwka, droga N-22. Jedna z dodatkowych brygad na cmentarz miejski z okazji Radonicy (dnia pamięci o zmarłych).
Autor: TFA

4 lutego 2016 - Луцьк. Проспект Волі
Autor: TFA

12 sierpnia 2016 - Łuck, al. Zwycięstwa. Ex lubelski 3830. Na sporej ilości trolejbusów z przodu widoczna jest reklama jakiegoś cyrku.
Autor: Karol Grzonka

2 lipca 2017 - Ulica Bozhenko.
Autor: TFA

25 lipca 2018 - Луцьк, Винниченка вулиця.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
8 września 2020 - Łuck. Zajezdnia trolejbusów. Na kapitalnom remoncie
Autor: TFA

Komentarze: 2

23 lutego 2023 - Łuck, Prospekt Zwycięstwa (Prospekt Peremogi). Warszawski T004 w ruchu 1989-1995, lubelski 830 w latach 2005-2014 i wreszcie teraz łucki 228 od 2014 roku. Jak to miło zobaczyć Peerę w ruchu, usiąść na dermowym fotelu w długim, falującym na nierównościach nadwoziu, poszarpywanym przez styczniki rozruchu oporowego. Trolejbus w latach 2019-2021 przeszedł 2,5-roczny remont blacharski więc zapewnił sobie dalsze kursowanie. W Lublinie miał od 2005 prototypowy napęd asynchroniczny Eniki, ale w Łucku z czasem zamontowano oporowy. W Łucku jest w ruchu 8 Jelczy PR110E, 120MT i M121E, z których zwykle 5 kursuje na liniach w dni powszednie. Dalsze 12 Jelczy jest odstawionych, z czego większość na stałe i raczej już nie wróci na linie. Jelcze pojawiają się na linii też w weekendy.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

23 marca 2023 - Łuck, zajezdnia trolejbusowa. W Łucku czekają na przybyszów takie atrakcje jak kursujące wciąż liniowo Jelcze PR110E oraz radzieckie trolejbusy ZiU-682 z wyjącym mostem Raba.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

23 marca 2023 - Łuck, ul. Winnicka. 228 praktycznie codziennie pojawia się na linii, na przykład wczoraj 27 grudnia na 15a. A na zdjęciu na linii 5. Nieważne że zmodernizowany przód, współcześnie każdy jeżdżący Jelcz PR110 jest w cenie. Zwłaszcza że jest w dobrym stanie i fajnie klikają w nim styczniki.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

18 kwietnia 2023 - Łuck, ul. Stanisławskiego.
Autor: Solaris536


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: