Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.26 #2555

Detale

NazwaIkarus 280.26
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (ZF 4HP500(4)) 35-160 [2-2-2-2] (1990-1993)
VINPL0078
Numer zabudowy
Wyprodukowany1992
Zezłomowany2010
Właściciele
19931994MZK Warszawa
19942010MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19932004WAB 189C
20042008WIA 8398
20082010WX 52496
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199319942504 / MZK Warszawa
199420042504 / MZA Warszawa
200420102555 / MZA Warszawa
Inne informacje
2504-II; 2555-III; w 2004r numer rej. po 2555-II

Zdjęcia

29 października 1995 - Warszawa, pętla Wiatraczna. Grochowski spleen ubarwiony czerwienią bijącą z pętli autobusowej.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 7

maj 1997 - Warszawa, zajezdnia Ostrobramska. Jeden z 9 warszawskich Ikarusów 280 zwanych karosowańcami na terenie zajezdni R10. Nietypowość tych wozów polegała na tym, że były do nowe nadwozia zakupione przez MZK w 1992 i złożone z podzespołów będących na stanie magazynu MZK w 1993 w zakładach remontowych T4. Nie zostały zarejestrowane jako nowe pojazdy a przejęły dokumenty po innych zużytych pojazdach. Skokiem cywilizacyjnym było zamontowanie w nich automatycznej skrzyni ZF 5HP500 co spowodowało że były automatami ukrytymi w starej budzie. Stan wykończenia wnętrza był jak naprawy głównej z okresu, czyli m.in. białe podsufitki, ciemne sosenki na boczkach, deska rozdzielcza pokryta czerwoną dermą, tą samą co siedzenia pasażerskie, stara kabina ale czarna. Każdy zakład dostał po jednej sztuce - wyjątkiem była Ostrobramska, gdzie trafiły dwa takie pojazdy. Lista składaków przedstawia się następująco: Woronicza 2052, Redutowa 2316, Ostrobramska 2504 oraz 2597, Kleszczowa 2667, Inflancka 2819, Chełmska 2962, Piaseczno 3008, Stalowa 3151. W czasie eksploatacji 2316,2504,2597,2667,2962 i 3008 już jako 2077 przeszły naprawy w ramach których pojazdy zmieniły barwy na żółte. Pierwszym skasowanym był 3151 już w 2003, część poległa w latach 2005-08 po dostawach U18, ostatnim egzemplarzem biało-czerwonym był 2052 (oszpecony żółtymi drzwiami) skasowany w 2009 (w papierach rocznik `81), 2 szt skasowano w 2010 a ostatnią karoserią w ruchu był 2597 zezłomowany w 2011. Nasz egzemplarz ze zdjęcia w papierach miał rok `83 i w 2004 został podmieniony z kasowanym 2555 z `86 i jako taki dotrwał do 2010. Wozy nie były najżwawsze ponieważ automaty nie były wyposażone w turbinę ale sam fakt automatycznej skrzyni robił robotę w coraz bardziej zakorkowanej Warszawie.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 3

wrzesień 1997 - Warszawa, pętla Gocław. Zakamuflowany w nowej karoserii automat obsługuje linię Gocław - Esperanto. Papierowo rok produkcji pojazdu to 1983 w wersji 260.04. Prawdopodobnie dlatego zdecydowano się wyprostować kwestie typu poprzez przejęcie papierów i numeru od kasowanego wozu 2555 z rocznika `86. Oryginalny 2555 został skasowany jako 2504.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 1

3 września 1998 - Warszawa, Al. Ujazdowskie. Czerwony automat w starym pudle domiata na szybkiej linii 501 łączącej Centrum z Gocławiem. W 1999 linia zostanie spowolniona przez zmianę jej charakteru na 151. Połączenie w tej formule przestało funkcjonować w wyniku kolejnych zmian trasy linii 151.
Autor: Kelly
newser
24 kwietnia 2000 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska. Jeden z dziewięciu warszawskich "karosowańców". Foto: Oskar Burda.
Autor: zadzior

sierpień 2000 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie, przystanek Muzeum Narodowe. Linia 151 na trasie objazdowej związanej z remontem Trasy Łazienkowskiej.
Autor: zadzior

sierpień 2000 - Warszawa, ulica gen. Antoniego Chruściela "Montera", przystanek Eskulapów 01. Jeden z dwóch ostrobramskich karosowańców jeszcze przed remontem i przenumerowaniem.
Autor: zadzior

2 maja 2001 - Warszawa, pętla Szatkowników. Przez krótki okres na linii 327 kursowały przegubowce. Można było spotkac też ten piękny okaz.
Autor: zadzior

Komentarze: 2

marzec 2003 - Warszawa, ulica Grochowska, przystanek Gocławek. Drugi z ostrobramskich karosowańców już po remoncie, ale jeszcze przed zmianą numeru na 2555.
Autor: zadzior

Komentarze: 2

11 listopada 2005 - Warszawa, al. Armii Ludowej / Plac Na Rozdrożu. Szrotuff cd. Patrzcie państwo 6 dni temu tak słonecznie, a dziś już śnieg!
Autor: JacekM
newsercenzoredytor
25 lutego 2006 - Warszawa, ul. św. Wincentego.
Autor: ZaciszaniN

20 marca 2006 - Warszawa, ul. Puławska. ZaTramwaj wypuścił ludzi i udaje się na lewy pas aby zawrócić i wjechać na pętle.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 3

16 marca 2007 - Warszawa, ul. Marszałkowska. VIN wskazuje, że to rocznik '86 - o co kaman? ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 8

4 lutego 2008 - Warszawa, Most Siekierkowski. To było spokojne miejsce dopóki nie zamknięto Łazienkowskiego. Pamiętam że most jak i trasa robiły super wrażenie po otwarciu w 2002 r., zwłaszcza widok z zachodniego odcinka trasy na centrum i wieżowce.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

2 marca 2009 - Warszawa, ul. Ostrobramska.
Autor: Mariusz Sychowicz

Komentarze: 5

24 kwietnia 2009 - Warszawa, rondo Wiatraczna.
Autor: 8239
edytor
11 maja 2009 - Warszawa, ul. Marszałkowska.
Autor: ZaciszaniN

23 czerwca 2009 - Warszawa, ulica świętego Bonifacego.
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 1

31 lipca 2009 - Warszawa, ul. Burakowska. Skończyły się wakacje, kończą się "zetki".
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 8


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: