Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Neoplan N4016 #806

Detale

NazwaNeoplan N4016
(Neoplan) Neoplan N4016/Neoplan N40xx (MAN D0826LUH12 162kW/220HP 6871cm3 E2) (ZF 5HP500(5)) 31-104 [2-2-2] (1996-1999)
VINSU9240166VBPN1228
Numer zabudowy
Wyprodukowany1997
Zezłomowany2017
Właściciele
19972017MPK Radom
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19972017RDD 9690
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19972017806 / MPK Radom
Wypożyczenia
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Wypożyczony przez
19981998MPK Inowrocław
19981998Wiraż-Bus Garby
Inne informacje
Chronologia pojazdu:
21.12.1997 - przyjazd
31.12.1997 - RDD 9690
__.__.2013 – remont blacharski
__.02.2017 - wycofany z ruchu
23.02.2017 - wystawiony na sprzedaż
14.03.2017 – zgłoszenie sprzedaży
Ciekawostki:
Liczba miejsc (og/si/st): 105/31/74
Zdjęcia na Facebooku

Zdjęcia

8 kwietnia 2006 - Radom, ul. Sycyńska. Nietypowy czerwony zderzak założony po jakiejś naprawie powypadkowej.
Autor: geronimo

Komentarze: 2

10 czerwca 2006 - Radom, ulica Piłsudskiego. Po wybrukowanej jezdni w centrum miasta autobusy miejskie nie kursują liniowo, choć jeszcze ponad 20 lat temu przebiegały tędy trasy kilku linii. Dwa Neoplany przyjechały tutaj tym razem na zlecenie Urzędu Miejskiego. Obok budynku Telekomunikacji Polskiej czekały na uczestników uroczystości na placu Konstytucji 3 Maja, aby zawieźć ich na lotnisko.
Autor: MZ

Komentarze: 2

22 stycznia 2007 - Zenonów (gmina Kowala). Linia 23 dociera do tego przysiółka pobliskiej wsi Huta Mazowszańska tylko wybranymi kursami. Na szczęście zima w tym roku była lekka, jednak pomimo tego zazwyczaj przyjazd na pętlę następował 2-3 minuty po planowym odjeździe (zwłaszcza na brygadach 2 i 3). Jeszcze brak reklamy całopojazdowej.
Autor: Wolfchen

Komentarze: 5

1 marca 2007 - Radom, skrzyż. Lubelska x Średnia. Jeszcze paskowany...
Autor: geronimo

Komentarze: 7

22 marca 2007 - Radom, pętla Os. Gołębiów II. O ofercie kredytowej można było niedawno dowiedzieć się tylko z tyłka tego autobusu. Reklamodawca postanowił jednak stać się bardziej widoczny i zamówił reklamę także na obu bokach Neoplana. Nie wszyscy są z tego faktu zadowoleni, bo o ile firma kredytowa faktycznie stała się lepiej widoczna, to dla pasażerów widoczność została nieco ograniczona.
Autor: MZ

Komentarze: 1

23 czerwca 2007 - Radom, ul. Limanowskiego. Krajobraz po burzy.
Autor: geronimo

Komentarze: 1

23 czerwca 2007 - Radom, Sadków. Nerwoplan z nerwowym kierowcą (ach, już połowa kierowców MPK mnie ponoć namierzała!!! - tylko nie wiadomo po co - a ile zgłoszeń już na mnie było, to ho ho!!! - choć nie wiadomo do kogo?) podjeżdża na pętlę przy lotnisku. Jeszcze tydzień i linia 1 zniknie z tego miejsca zastąpiona przez linię 5.
Autor: tomek_s

Komentarze: 12

29 czerwca 2007 - Radom, przystanek końcowy Os. Prędocinek. I odwrotny kierunek na wyświetlaczu.
Autor: Rex

Komentarze: 2

2 lipca 2007 - Radom, ul. Kościuszki .... i ciąg dalszy w tle jeszcze jedno zderzenie, podobno ostatnio trójkąty są w modzie hehe :).
Autor: Nielegalny

Komentarze: 1

12 lutego 2008 - Radom, ul. Kochanowskiego. Jeszcze rok temu tą ulicą nie jeździł żaden autobus.
Autor: geronimo

26 sierpnia 2008 - Radom, ul. Warszawska.
Autor: Adam G.
cenzoredytor
10 marca 2009 - Radom, ul. Osiowa
Autor: dybal

14 lipca 2009 - Radom, ulica Warszawska (DK7). Echh te puszki. :/
Autor: Jelcz970

26 stycznia 2010 - Radom, ul. S. Żółkiewskiego. "21" w kierunku Prędocinka zatrzyma się zaraz na przystanku Żółkiewskiego/Sobieskiego.
Autor: Paweł_K

5 lutego 2010 - Mąkosy Stare, gmina Jastrzębia. Neoplan wraca z wydłużonego kursu do Gorynia. PKS Radom poczuło się zagrożone wariantami linii L i od 18 listopada 2009 wprowadziło promocję na linii do Woli Goryńskiej przez Jastrzębię, Mąkosy i Goryń - bilety za 3 zł. Informacja o promocji została przyklejona na rozkładzie, imho to strzał we własną bramkę :D zwłaszcza, że autobusy PKSu nie wiadomo jak, którędy i o której jadą.
Pomimo śniegu wyszło tak trochę jesiennie.

Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
4 lutego 2011 - Radom, ul. Żwirki i Wigury. Objazd remontowanego układu ulic przy powstającej Galerii Słonecznej. Normalnie jeżdżą tędy tylko 3 i 6, objazdowo dołożone są jeszcze 7 i 16.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 6

4 kwietnia 2012 - Jedlnia-Letnisko, ul. Kolejowa. MPK Radom sprawiło mi niespodziankę. Od 1 kwietnia niektóre kursy J zostały przedlużone "za tory" i jadą aż do ul. Piotrowickiej.
Autor: KL_Radom
newser
Komentarze: 1

10 kwietnia 2012 - Jedlnia-Letnisko, ul. Piotrowicka. Pomimo nieuchronnie nadciągającego końca komercyjnych linii podmiejskich MPK na sam koniec wydłużono "jotkę" na ulicę Piotrowicką.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
10 kwietnia 2012 - Jedlnia-Letnisko, ul. Radomska. Powrót z kursu wydłużonego na ulicę Piotrowicką.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
14 maja 2013 - Radom, ulica Puławska. Tą drogą autobusy komunikacji miejskiej nigdy wcześniej liniowo nie kursowały. Pojawiły się dopiero na objeździe przebudowywanego skrzyżowania ulic Górnej, Kaszubskiej i Odrodzenia. Warto przypomnieć, że zanim linia 24 została kilkanaście lat temu skierowana na Długojów Górny, jej przystanek końcowy stał na sąsiedniej ulicy Zwoleńskiej.
Autor: MZ

12 sierpnia 2013 - Radom, ul. Wjazdowa - jeden z ośmiu dostarczonych pod koniec 1997 roku Neoplanów odpoczywa w międzyszczycie na zajezdni.

W ramach przetargu ogłoszonego na wiosnę 1997 roku, który wygrał Neoplan osiem autobusów z Bolechowa (6 N4016 i 2 N4020) a zarazem pierwsze niskopodłogowe autobusy w Radomiu pojawiły się w zajezdni MPK krótko przed Świętami Bożego Narodzenia w 1997 - a dokładniej 21 grudnia 1997 roku. Informowało o tym Słowo Ludu z dnia 22 XII 1997 roku. Z perspektywy czasu można powiedzieć że zakup 60 (początkowo planowano 80) autobusów z Bolechowa w latach 1997-2002 okazał się zakupem trafionym. Pojazdy te wyjeździły zaplanowany okres eksploatacji 15 lat bez większych przeszkód - niektóre pod koniec żywota przeszły mniejszy lub większy remont blacharki co pozwoliło niektórym egzemplarzom przejeździć przeszło 20 lat a 3 sztuki N4020 są na stanie MPK do dzisiaj.

Gdyby wtedy kupiono Jelcze, faworyzowane przez ówczesną załogę MPK, która nie była zbyt chętna do takich nowinek jak automatyczna skrzynia biegów czy konieczność zmiany kierunków na wyświetlaczach to nie byłoby chyba czym jeździć. Neoplany, mimo że były najdroższe o czym informowała ówczesna prasa, według mnie spełniły pokładane oczekiwania z nawiązką.

Co ciekawe, już w styczniu 1998 roku, prasa informowała że puszczanie Neoplanów na najbardziej obciążone linie, takie jak 7 nie jest najlepszym pomysłem - ciąg dalszy nastąpi :)

Wszystkie zrzuty ekranu pochodzą ze Słowa Ludu dostępnego w Świętokrzyskiej Bibliotece Cyfrowej. Radomska niestety nie zawiera numerów gazet z lat 90, a szkoda.

Autor: Me

Komentarze: 10

31 października 2015 - Radom, ulica Mieszka I. To nie autobus wyprzedza inne pojazdy, ale one jego. Jazda lewym pasem ruchu jest tu jednak dozwolona, ponieważ dziś i jutro na tej drodze obowiązuje ruch jednokierunkowy. Takie zachowanie kierowców MPK jest zresztą uzasadnione, bo samochody za chwilkę staną w korku do ronda Powstańców Warszawy, a autobusy ten zator ominą.
Autor: MZ

Komentarze: 1


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: