Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.26 #2392

Detale

NazwaIkarus 280.26
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 35-160 [4-4-4-4] (1981-1990)
VIN280.26.2958.85
Numer zabudowy
Wyprodukowany1985
Zezłomowany2001
Właściciele
19851994MZK Warszawa
19942001MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19852001WAB 664C
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198519942392 / MZK Warszawa
199419952392 / MZA Warszawa
199520012543 / MZA Warszawa
Inne informacje
2392 [R8] & [R13]
2543-III [R10]

Zdjęcia

wrzesień 1997 - Warszawa, pętla Gocław. Wózek z rocznika `85 został przerzucony na Ostrobramską po zamknięciu zajezdni Pożarowa w 1995, wcześniejszy numer jego to 2392. Zakładowym staraniem przeszedł estetykę zmieniającą barwy na nowe.
Autor: Kelly
newser
lipiec 2000 - Warszawa, al. Komandosów.
Ikarus 280.26 z 1985 roku, z właściwymi dla swojego rocznika listwami zewnętrznymi i oryginalnymi „łuczkami” nad drzwiami, najprawdopodobniej w ciągu szesnastu lat eksploatacji nie przeszedł żadnej naprawy głównej w pełnym zakresie (lub przechodził ją w bardzo wczesnych latach 90.) – dzięki czemu do końca eksploatacji (poza zmienionymi barwami i nową, kolorową opończą przegubu) prezentował prawie oryginalny stan.
Autobus kilkukrotnie zmieniał za to miejsce stacjonowania:
• przez pierwszą dekadę służby – od 28 września 1985 do czerwca 1995 (czyli do momentu likwidacji zajezdni) – autobus był przypisany do zakładu R-8 „Pożarowa”, z numerem taborowym 2392;
• przez krótki okres: od czerwca 1995 do 5 września 1995 tytułowy wóz stacjonował na terenie zakładu R-13 „Stalowa”, z niezmienionym „pożarowym” numerem taborowym 2392;
• ostatnie lata eksploatacji – od 6 września 1995 roku do momentu skreślenia ze stanu Miejskich Zakładów Autobusowych w sierpniu 2001 roku – Ikarus spędził na terenie zajezdni R-10 „Ostrobramska”; nadano mu wówczas nowy, adekwatny do zakresu, stosowanego przez zakład R-10: trzecie (dla pojazdów marki Ikarus) obsadzenie numeru 2543.

P.S.
Premiera wozu na TWB :)

Autor: zadzior

Komentarze: 3


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: