Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.26 #2083

Detale

NazwaIkarus 280.26
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 35-160 [4-4-4-4] (1981-1990)
VIN280.26.3174.86
Numer zabudowy
Wyprodukowany1986
Zezłomowany2006
Właściciele
19861994MZK Warszawa
19942006MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19862002WAB 844C
20022006WI 64487
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198619942083 / MZK Warszawa
199420062083 / MZA Warszawa
Inne informacje
2083-II. Skreślony ze stanu 04.2006

Zdjęcia

1988 - Warszawa, pętla Dworzec Centralny (poziom -1). Kadr z filmu "Szanowna Pani Delegacja".
Autor: dev3

październik 1994 - Warszawa, ul. Surowieckiego. Przystanek MEGASAM 01.
Autor: Nodzyk

kwiecień 1997 - Warszawa, teren R-7 Woronicza. Autobusy ówczesnych właścicieli 2083 zawsze się wyróżniały.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

kwiecień 1997 - Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście. Zmęczony Ikarus z 1986r. będący 5 lat po remoncie żwawo rozpędza się w kierunku Ursynowa po zmęczonej zębem czasu nawierzchni Krakowskiego Przedmieścia. Ikarus za parę miesięcy zostanie wysłany na odbudowę która przedłuży jego życie do 2006, kiedy to w blacharskim stanie agonalnym zostanie zatrzymany przez ITD mniej więcej w tym samym miejscu, rozpęta burze o stanie warszawskich autobusów, sprzątnie ze stanowiska odwiecznego prezesa MZA Podsiadłego i zostanie pośpiesznie skasowany. Zmęczona nawierzchnia Krakowskiego Przedmieścia doczeka się remontu dopiero w 2007.
Autor: Kelly
newser
kwiecień 1997 - Warszawa, ul. Indiry Gandhi. Ikarus w blasku wiosennego zachodzącego słońca podjeżdża na przystanek Metro Imielin. W kwietniu 1997 nie było jeszcze al. KEN.
Autor: Kelly
newser
12 czerwca 1997 - Warszawa, ulica i kraniec Spartańska. Ikarus spod znaku gwiazdy, późniejsza "czerwona strzała" (jeszcze bez strzały), podczas postoju na pętli, "przejętej" po zlikwidowanej linii 144.
Autorem fotografii jest Dariusz Kalinowski.

Autor: zadzior

12 czerwca 1997 - Warszawa, ul. Spartańska. Biało-czerwony Ikar na krańcu Spartańska obsługujący jedną z najdłuższych wówczas linii Spartańska-Stare Bemowo. 122 pojawiło się tutaj w wyniku połączenia z linią 144 w 1996, kiedy to po przebudowie Nowego Światu starano się wytworzyć wrażenie zmniejszenia ilości autobusów na tej prestiżowej ulicy. Wyrzucono z niej mniej istotne linie (102,107,114) oraz 175 które musiało wrócić w listopadzie 96, a w przypadku 116,122 i 144 zastosowano manewr przejmowania trasy - 116 pojechało ze Stegien na Wilanów a 122 z Wilanowa na Spartańską. W 2009 przy zamknięciu wiaduktu na Andersa 122 podzielono na dwie linie, południowy odcinek dostał numer 222 (zamiast 144) i tak sobie ten stan trwa do dzisiaj. 144 po krótkim epizodzie na Pradze czeka na wielki powrót na Mokotów.
Autor: Kelly
newser
18 października 1997 - Warszawa, pętla Bródno-Podgrodzie. 2083, tuż po przebyciu naprawy głównej, nieszczególnie wyróżniał się na tle innych pojazdów tej marki w taborze MZA. Chwilę później otrzymał charakterystyczne ozdobniki, od których zyskał przydomek "czerwona strzała".
Zdjęcie wykonał Dariusz Kalinowski

Autor: zadzior

18 października 1997 - Warszawa, pętla Bródno-Podgrodzie. Takiego 2083 nie pamięta chyba nikt. Przez pierwsze dwa tygodnie po opuszczeniu warsztatów na Włościańskiej wóz w takim stanie przygotowywał się do przeistoczenia w ikonę warszawskich Ikarusów.
Autor: Kelly
newser
19 października 1997 - Warszawa, pętla Sadyba. Wóz w wersji bez niczego.
Autor: Kelly
newser
1 listopada 1997 - Warszawa, kraniec Bokserska. "Czerwona strzała" już z jelczańską strzałką. Od tej naklejki właśnie wóz na długie lata zyskał swój przydomek.
Zdjęcie wykonał Dariusz Kalinowski

Autor: zadzior

Komentarze: 2

11 listopada 1997 - Warszawa, ul. Bokserska. 1.11.1997 i pierwszy etap przystrajania tego Ikara przez ówczesnych właścicieli. Czerwona strzała na długo wbiła się w przestrzeń warszawskich autobusów, kończąc swoją karierę ze słusznym przytupem w 2006.
Autor: Kelly
newser
17 stycznia 1998 - Warszawa, pętla Zacisze. Trzeba przyznać, że Syfon miał fantazje :D
Autor: Flash
driver
Komentarze: 1

styczeń 1998 - Warszawa, pętla Szczęśliwice. Znana maszyna.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 3

styczeń 1998 - Warszawa, pętla Zacisze. Kultowy pojazd warszawskiej komunikacji pozuje do zdjęcia na nieistniejącej już pętli Zacisze. 512 kursowało wtedy na trasie Zacisze- Szczęśliwice. Zajezdnia Woronicza obsługiwała wówczas jedną brygadę weekendową, pierw nazwaną 64 jako łączoną ze 172 a następnie samodzielną 2. Obecne 512 to potworek imitujący linie przyśpieszoną.
Autor: Kelly
newser
19 sierpnia 1998 - Warszawa, pętla Sadyba. Wóz w wersji z odblaskami w atrapie.
Autor: Kelly
newser
21 marca 1999 - Warszawa. Wnętrze kabiny kultowego 2083 wraz z jednym z właścicieli. Wewnątrz prywatna galeria, poręcz z obowiązkowymi przyciskami, na kierownicy gałka i inne udziwnienia, na kabinie podświetlana lampa z napisem "zjazd do zajezdni".
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 12

2 kwietnia 1999 - Warszawa, pętla Huta. Tutaj wysadzało się element przewozowy i odbywało postoje. Obecnie w tym miejscu znajduje się węzeł przesiadkowy Młociny. Tył Ikara ukazuje standardową (bez naklejek) estetykę tamtego okresu - naklejka z paragrafem i dziury załatane blachą. W 1998 rozpocznie się okres poprawy estetyki polegający na uzupełnianiu gum przednich i tylnych, niestety bez kapsli które powrócą w następnej dekadzie.
Autor: Kelly
newser
17 kwietnia 1999 - Warszawa, zajezdnia Woronicza. Ikarus po kolizji z Ikarusem turystycznym.
Autor: Kelly
newser
11 czerwca 1999 - Warszawa, pętla Bokserska. Wózek w wersji z czerwonymi cyframi i srebrzaną atrapą na pętli Bokserska. W tle hale Centrostalu, które w przyszłości zastąpi ekskluzywne osiedle Hubertus.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

11 listopada 2000 - Warszawa, pętla Natolin Płn. Dobrze mapka ustawiona:>? Ale malina-Ikar:)
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 3

30 października 2005 - Warszawa, ul. Starzyńskiego. Widzę, że moda na "cmentarne trupy" się zrobiła.
Autor: Johny_Tomala

Komentarze: 2

12 kwietnia 2006 - Warszawa, ul. J. P. Woronicza. Ostatnia droga 2083 do zajezdni Woronicza. Autobus został zdjęty z linii E-2 po kontroli przez Inspekcje Transportu Drogowego. Jak to później stwierdził ich rzecznik "Ten wóz nie powinien w ogóle w środę wyjechać z zajezdni".
Autor: Plesim

Komentarze: 11

30 maja 2006 - Warszawa, zajezdnia Woronicza.
Autor: Baracus


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: