Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


WIwK/GFW K #2116

Detale

NazwaWIwK/GFW K
(WIwK/GFW) 24-76 [2-0-2] (1939-1941)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1940
Zezłomowany
Właściciele
19421945BVG Berlin
19461994MZK Warszawa
19942014TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
194219453947 / BVG Berlin
19461967444 / MZK Warszawa
19671971444-1 / MZK Warszawa
197119942116 / MZK Warszawa
199420142116 / TW Warszawa
Inne informacje
Spawalniczy
producent: wspólnota interesów Katowice

Zdjęcia

1953 - Warszawa, plac Dzierżyńskiego (obecnie plac Bankowy). Zdjęcie pochodzi z albumu Warszawa 1960, której autorem jest Edmund Kupiecki. Witam wszystkich!
Autor: urbin

Komentarze: 7

1965 - Warszawa, plac Dzierżyńskiego (ob. Bankowy). Widoczny nieistniejący obecnie skręt od strony mostu w ul. Nowotki (Andersa). Źródło: fortepan.hu/Nagy Gyula.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 3

maj 1968 - Warszawa, ul. Towarowa. Skład 444-1+???? na linii 8 jedzie z pętli Wola Cmentarz Katolicki (dziś Cm. Wolski) na Wiatraczną. W tle widoczny nieistniejący Dom Słowa Polskiego i bloki mieszkalne przy ulicy Srebrnej. Na zdjęciu widoczny jest wóz silnikowy typu K, potocznie zwany „berlinką”. Uwidoczniony na zdjęciu egzemplarz, produkowany dla przedwojennej Warszawy, został w 1940 roku wywieziony przez Niemców wprost z fabryki do Berlina, gdzie otrzymał numer boczny 3947. Po upadku III Rzeszy, odnaleziony przez specjalną komisję, został w 1945 sprowadzony do PRL. Po odbudowie w fabryce H. Cegielski, trafił do Warszawy, gdzie nadano mu numer 444. Od 01.04.1967 wszystkim wagonom klasycznym oprócz typu N i 4N, dodano za numerem cyfrę 1. Eksploatowany w ruchu liniowym do 1971 roku, został następnie przekwalifikowany na wóz techniczny dla Zakładu Torów. Z numerem 2116 służył jako spawalniczy do 2014 roku.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 5

26 sierpnia 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II, północny, muranowski narożnik skrzyżowania z al. "Solidarności". Torowcy - winowajcy całego objazdowego zamieszania, przybyli na miejsce trzema wozami: Jelczem 317, "berlinką" nr 2116 i Konstalem 4N1 nr S-16, dawcą dla obecnie rekonstruowanego wagonu zabytkowego nr 873 (S-15). Taksówkarz nie byłby sobą, gdyby nie wjechał w kadr... ;) Foto: P. B. Jezierski
Autor: zadzior

Komentarze: 1

17 listopada 2004 - Warszawa, ul. Słomińskiego. Zawsze chciałem upolować jakiegoś starego trama, a tym bardziej takiego którego nikt wcześniej nie sfocił.
Autor: Spawacz

Komentarze: 7

25 sierpnia 2005 - al.Jana Pawła II. to był miły akcent.. :)
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
20 lutego 2006 - Warszawa, zajezdnia Praga.
Autor: Sadorg
cenzoredytor
Komentarze: 3

2 lutego 2008 - Warszawa, ul. Marymoncka.
Autor: Jamnik

Komentarze: 6


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: