Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 105Na #1318

Detale

NazwaKonstal 105Na
(Konstal) /Konstal 105N (4x? LTa-220 41kW/56HP ) 20-125 [2-2-2-2] (1979-1992)
VIN3041
Numer zabudowy
Wyprodukowany1990
Zezłomowany
Właściciele
19901994MZK Warszawa
1994TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199019941318 / MZK Warszawa
19941318 / TW Warszawa
Inne informacje
prod. 07.1990

Zdjęcia

27 sierpnia 1995 - Warszawa, rondo Daszyńskiego. Skład wagonów Konstal 105Na #1318+1317 skręca z ul. Towarowej w ul. Prostą. W tle budynki administracyjne i magazynowe Robotniczej Spółdzielni Wydawniczej „Prasa-Książka-Ruch”. W późniejszym czasie w biurowcu ulokował się Instytut Pamięci Narodowej. Osiem lat po wykonaniu zdjęcia, krajobraz zdominował trzydziestopiętrowy, 106-metrowy (z masztem: 120), blok mieszkalny J.W. Construction o nazwie Łucka City - powstał przy ul. Łuckiej 15, za skrzyżowaniem z Wronią, stanowiąc przez kilka lat tło dla budynków "Ruchu". Dziś, w miejscu widocznego na zdjęciu kompleksu magazynowo-biurowego RSW, powstaje zespół biurowców Generation Park firmy Skanska, którego główny budynek ma osiągnąć wysokość 180 metrów. Od awarii, do której doszło 27 maja 2012 roku przy budowie stacji początkowej centralnego odcinka drugiej linii metra C-9 Rondo Daszyńskiego, kiedy doszło do przecieku piany - używanej przez tarcze TBM - do nieczynnej komory teletechnicznej i zapadnięcia się zachodniej jezdni ronda (ul. Towarowej). Aby dostać się do miejsca przecieku, wykonawca stacji i tuneli drugiej linii, włosko-tureckie konsorcjum AGP Metro Polska S.C. (Astaldi S.p.A., Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. S.C.), zdecydował się na rozbiórkę nieużywanych liniowo łuków oraz fragmentu jezdni. Zwrotnice zdemontowano, pozostawiając na wyspie centralnej ronda tylko krzyżownice, tym samym odbierając tramwajom (choćby w sytuacjach awaryjnych) możliwość wykonywania skrętów w którymkolwiek kierunku. Pełnej infrastruktury do dzisiaj nie odtworzono. Foto: P. B. Jezierski
Autor: zadzior

26 maja 2006 - Warszawa, al. Jana Pawła II. Akcja B16. 1318+1317
Autor: JacekM
newsercenzoredytor
Komentarze: 2

22 września 2007 - Warszawa, ul. Obozowa.
Autor: Paweł Kamyszek

11 grudnia 2007 - Warszawa, torowisko objazdowe na dawnej pętli Huta. Trzynastka po czterech dniach kursowania póki co skończyła swoją karierę na tym odcinku. Ciekawie wygląda konstrukcja tego torowiska, które było składane z pociętych fragmentów torów przytwierdzonych już do podkładów. Innymi słowy takie duże klocki LEGO. ;)
Autor: Siecool

9 lipca 2009 - Warszawa, aleja Waszyngtona. To miejsce to dla mnie motyw nieśmiertelny.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

15 czerwca 2022 - Warszawa, ul. Marynarska, widok z wiaduktu w ciągu ul. Postępu. Skład 1318+1317.
Autor: Krzysztof_J

31 sierpnia 2022 - Warszawa, aleja Jana Pawła II.
Autor: Franek Buksiński

25 listopada 2022 - Warszawa, al. Jana Pawła II. Około 20 minutowe zatrzymanie ruchu spowodowane kolizją Swinga z taksówką. A, że akurat pod ręką był statyw i aparat, to udało się zmajstrować nawet jakieś zdjęcie. Przy okazji widać dwa najszczęściej spotykane typy wagonów w Warszawie ;)
Autor: fanszyn

Komentarze: 5

11 stycznia 2023 - Warszawa, al. Jana Pawła II. Skład 1318+1317.
Autor: Krzysztof_J


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: