Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 805Na #215

Detale

NazwaKonstal 805Na
(Konstal) /Konstal 105N (? LTa-220 41kW/56HP ) 20-125 [2-2-2-2]
VIN1155
Numer zabudowy
Wyprodukowany1980
Zezłomowany2015
Właściciele
19802015MZK Toruń
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19802015215 / MZK Toruń
Inne informacje
21.09.2015 r. - skreślony ze stanu

Zdjęcia

czerwiec 1989 - Toruń, Aleja Jana Pawła II, June 1989
Autor: HKN
edytor
Komentarze: 1

19 kwietnia 1990 - Toruń, pętla Na Skarpie (ob. Olimpijska). Składy 215+216 i 264+265. Fot. Thierry Hamal, zgoda na dodanie jest.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 4

30 maja 2005 - Toruń, ul. F. Chopina. W składzie z 216.
Autor: karol_12

Komentarze: 2

1 sierpnia 2005 - Toruń, ul. Reja. Tam daleko, widac kawałek rektoratu UMK. Skład ruszył z przystanku Reja, który jest uważany za przystanek końcowy dla linii 1R, jednakże numery w kasownikach nie są zmieniane, w Toruniu na liniach które nie mają pętli, a 'zawracają' ulicami, można jechać na jednym bilecie, także przez przystanek zaznaczony w rozkładzie jako końcowy, w wypadku 1R możemy przejechać całe miasto tam i z powrotem na jednym bilecie, przejażdżka trwa około 1,5h.
Autor: seba

Komentarze: 2

1 sierpnia 2005 - Toruń, ul. Chopina. Piękna ulica, która wygląda tak samo jak w 1927r. kiedy oddano dwu torowy odcinek po którym jedzie tramwaj, łączący ul. Bydgoską z ówczesnym Pl. Bankowym (wcześniej torowisko było ułożone przez skwer przy tzw. grzybku).
Autor: seba

15 listopada 2005 - Toruń, pętla Merinotex. Skład 215+216 czeka na moment odjazdu. Od kilku dni wozy na kursach dwójki skróconych do pętli Wschodnia (2W) są wyposażone w dodatkową tablicę "WSCHODNIA". Domagali się tego kiedyś staruszkowie, nieprzyzwyczajeni do skróconych kursów :) Swoją drogą, to szybko zdecydowali się na te dodatkowe tablice. Wszak dwójkę częściowo amputowano we wrześniu ubiegłego roku.
Autor: karol_12

21 stycznia 2006 - Toruń, pętla Olimpijska.
Autor: seba

4 maja 2006 - Toruń, ul.Broniewskiego.
Autor: Paweł Chmielecki

Komentarze: 1

14 maja 2006 - Toruń, zajezdnia tramwajowa MZK przy ul. Sienkiewicza. Skład 215+216.
Autor: karol_12

Komentarze: 2

26 czerwca 2006 - Toruń, ul. Bydgoska.
Autor: Niskopodłogowiec
newsercenzoredytor
16 grudnia 2006 - Toruń - pętla Olimpijska
Autor: X-ik

Komentarze: 3

4 kwietnia 2007 - Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego. Skład 215+216.
Autor: karol_12

31 października 2007 - Toruń, ul. Bydgoska. Jesienna scena rodzajowa...
Autor: Niskopodłogowiec
newsercenzoredytor
Komentarze: 3

30 października 2008 - Toruń. ul. Wł. Broniewskiego. Oczywiście tabliczka "Wschodnia" jest nieodzowna - nawet gdy tramwaj podąża na pętlę Merinotex ;)
Autor: af_robert

1 kwietnia 2009 - Toruń, Aleja Jana Pawła II
Autor: bextor

3 sierpnia 2009 - Toruń, zajezdnia tramwajowa na ul. Sienkiewicza. Kolega obok przechodzi naprawę bieżącą.
Autor: Tomek1

11 stycznia 2010 - Toruń, ul. Lubicka; przystanek Gołębia.
Autor: bextor

11 stycznia 2010 - Toruń, pl. Artylerii Polskiej.
Autor: Niskopodłogowiec
newsercenzoredytor
5 kwietnia 2010 - Toruń, ul. Tadeusza Kościuszki. Tego dnia dodatkowe kursy "czwórki" obsługiwały składy: 228+229, 248+249 oraz 215+216.
Autor: Tomek1

6 sierpnia 2011 - Toruń, Plac Rapackiego. W dzisiejszej "Gazecie Pomorskiej" można znaleźć artykuł o planowanej przebudowie Placu Rapackiego wraz z mostem im. Józefa Piłsudskiego. W ramach inwestycji powstałoby podziemne przejście dla pieszych oraz remontowi zostałaby poddana przeprawa przez Wisłę wraz z Placem Armii Krajowej. Jeden z projektów miałby dotyczyć także reaktywacji torowiska tramwajowego do Dworca Głównego. Inwestycja miałaby się rozpocząć po zakończeniu budowy Mostu im. gen. Elżbiety Zawackiej, a zakończyć w 2014/2015 roku. Na razie cała propozycja jest w sferze projektowania i mam nadzieję, że znajdzie się tam tramwaj, a co za tym idzie - może w końcu Władze Miasta postawią na transport miejski, w szczególności niedocenioną komunikację tramwajową. Jeśli udałoby się zrealizować wszystkie planowane inwestycje to za cztery lata pojechalibyśmy tramwajem na Bielany, do Portu Drzewnego i Karaweli oraz na Dworzec Główny.
2: Wschodnia -> Motoarena (trasa zmieniona)

Autor: Tomek1

Komentarze: 5

4 sierpnia 2012 - Toruń, pętla Elana. W związku z remontem i rozbudową ul. Skłodowskiej-Curie do układu 2x2 na odcinku od ul. Chrzanowskiego do ul. Równinnej, w okresie maj-wrzesień 2011 roku wymieniono przyległe do ulicy torowisko oraz nieco przeniesiono tramwajową krańcówkę. Na nowej pętli pierwsze liniowe wagony pojawiły się 1 października 2011 r.

Linia nr 2: Motoarena -> Elana.

Autor: Niskopodłogowiec
newsercenzoredytor
7 sierpnia 2012 - Toruń, ul. Tadeusza Kościuszki. W czasie wyłączenia z ruchu torowisk Na Skarpie, Rubinkowie i Jakubskim "jedynka" zmieniła trasę i podobnie jak "trójka" przybrała częstotliwość 20-30 minutową (przemiennie 10-15 minut). W okresie wakacyjnym obsługę stanowią zwykle 3 wagony pojedyncze.
1: Wschodnia -> Reja (Zmiana trasy: przez Kościuszki, Uniwersytecką)

Autor: Tomek1

Komentarze: 1

27 czerwca 2014 - Toruń, torowisko przy ulicy Gagarina.
Mam mieszane uczucia co do nowej linii tramwajowej. Poza Placem Teatralnym najnowsza trasa tramwajowa przypomina projekt z lat 90-tych z dodanymi "bajerami" w postaci tablic informującym o odjazdach tramwajów. Oczywiście ocena nie jest do końca sprawiedliwa, ponieważ brakuje przykładowo sygnalizacji świetlnej zabezpieczającej przejazd tramwaju. Druga sprawa, że ruch na całej trasie odbywa się płynnie (jedynym wyjątkiem jest skrzyżowanie ulic: Bema, Sienkiewicza i Broniewskiego), jednak sytuacja może inaczej wyglądać, kiedy zacznie się rok akademicki.
Powróćmy do irytujących elementów najnowszej inwestycji. Jak zwykle nie mogło zabraknąć dziwnych lokalizacji barierek (na przykład na ostatnim zakręcie przed pętlą zastosowano "płot" po obu stronach torowiska). Same barierki są pomalowane w "gustowny" kolor (dzięki Bogu nie zastosowano takiej malatury na reprezentacyjnym Placu Teatralnym). Wątpliwa jest również zbyt częsta lokalizacja przystanków, która będzie znacząco obniżać prędkość handlową tramwajów (przystanki co 300 metrów są dobre do centrów miast, a nie osiedli mieszkaniowych). Jednak największym skandalem jest zastosowanie kostek brukowych jako nawierzchni peronów tramwajowych. Nazwijmy rzeczy po imieniu - to po prostu kretynizm. Zafundowano spore utrudnienie w poruszaniu się dla osób niepełnosprawnych, ponieważ takie kostki przez swoją specyficzną powierzchnię i niedokładne spasowanie tworzą opory ruchu dla wózków inwalidzkich. W przyszłości przez nierówną nawierzchnię niektóre kostki będą się szybciej zużywać (i będzie ich ubywać), co będzie znacząco wpływać na komfort chodzenia na przystanku. Wielki błąd, który przez wiele lat nie będzie mógł zostać naprawiony.

Autor: piotr_kosz

Komentarze: 6

23 maja 2015 - Toruń, ul. Sienkiewicza. A niech ma ostatnie pożegnalne zdjęcie.
Autor: Zachar

Komentarze: 11


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: