Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.37 #5250

Detale

NazwaIkarus 280.37
(Ikarus) (MAN D2866TUH001 228kW/310HP 11967cm3 ) (ZF 5HP500(5)) 35-160 [2-2-2-2] (1992-1992)
VINTRA280V4LN1PL0096
Numer zabudowy
Wyprodukowany1992
Zezłomowany2014
Właściciele
19921994MZK Warszawa
19942014MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19921995WAB 626P
19952002WUD 7640
20022014WI 59077
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199219945250 / MZK Warszawa
199420035250 / MZA Warszawa
200320145202 / MZA Warszawa

Zdjęcia

2 czerwca 1992 - Warszawa, pętla Ursynów Płd. Pierwsze dni kursowania 5250. Autobus z mega mocą wyprzedzający na Sikorskiego inne 495 oraz królujące wtedy fiaciki, poldki itp.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 7

2 czerwca 1992 - Warszawa, ul. Pileckiego.
Autor: Kelly
newser
2 czerwca 1992 - Warszawa, ul. Ciszewskiego
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

grudzień 1995 - Warszawa, ul. Puławska. Awaria silnika zakończyła eksploatacje najlepszej serii automatów w Warszawie. Do końca miał kopyto i pięknie wył.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 22

14 lutego 1996 - Warszawa, ul. Stawki. Wyjazd bizona na popołudniowy dodatek.
Autor: Nodzyk

15 lipca 1998 - Warszawa, ul. Andersa. Klasyka gatunku - najlepsza wersja bizona w kremowo-czerwonym malowaniu. W tym okresie, pod opieką nowych właścicieli (poprzedni postanowił przesiąść się na 6754...) wóz zyskał widoczne oklejenie szyb, czarne cienie numeru na masce, był opisany przez Wyborczą lub Życie Warszawy, że z lewej strony pod oknem kierowcy pojawiły się przekreślone piktogramy staruszek sugerujące lotniczym zwyczajem wojennym ilość pokonanego wroga. Bizon z turbiną dającą 310KM, cichy silnik i 5-biegowy ZF to był miód na uszy.
Autor: Kelly
newser
13 czerwca 1999 - Warszawa, ulica Świętokrzyska.
Autor: ET22-1008

Komentarze: 7

wrzesień 1999 - Warszawa, pętla Tarchomin. Pierwsze dwa "bizony" dostarczone do Warszawy miały klasyczny, kremowo-czerwony schemat malowania. Foto: Oskar Burda.
Autor: zadzior

Komentarze: 1

wrzesień 1999 - Warszawa, pętla Nowodwory w pierwotnej lokalizacji.
Pierwsze dwa „bizony” dostarczone do Warszawy miały klasyczny, kremowo-czerwony schemat malowania.
Foto: Oskar Burda.

Autor: zadzior

Komentarze: 1

31 października 2002 - Plac Wilsona.
Autor: Cyklisten
edytor
Komentarze: 3

14 maja 2004 - Warszawa, skrzyżowanie ulicy Wólczyńskiej i alei Reymonta. Rozpędzony Ikarus skręca w lewo w Wólczyńską, aby po objechaniu osiedla Chomiczówka dotrzeć na pętlę przy ulicy Conrada. Przez ostatni rok monopol na obsługę linii 520 miała zajezdnia Ostrobramska. Na początku wakacji dołączyła do niej Redutowa, z której w dni powszednie na 520 wyjeżdżają trzy wozy.
Autor: NadzórRuchu

15 lipca 2005 - Warszawa, ul. Kasprowicza. Ikarusisko dojeżdża już do pętli "HUTA".
Autor: przejk

28 listopada 2005 - Warszawa, al. Armii Ludowej > al. Niepodległości.
Autor: madve
edytor
29 kwietnia 2006 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie.
Autor: Marcin Nader

Komentarze: 1

10 lutego 2007 - Warszawa, dworzec centralny.
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 4

23 listopada 2007 - Warszawa, pętla Aleksandrów.
Autor: 6305

Komentarze: 1

4 sierpnia 2008 - Warszawa, ul. Patriotów. Co chwila przemykają tędy niezliczone zastępy prywaciarzy w kierunku Otwocka.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
Komentarze: 1

30 stycznia 2009 - Warszawa, Gocław. 5202 po staremu - z dedykacją dla Prospera jeśli jeszcze tutaj zagląda ;) Świetny wóz to był wtedy. Warto też wspomnieć, że wóz jeszcze żyje i jest ostatnim reprezentantem ikarusów na Ostrobramskiej. Wyjeżdża przeważnie na 162, nie ma już żadnego innego zadania dziennego na ikarusa przeguba z Ostrobramskiej.
Autor: Maybach

Komentarze: 7

23 czerwca 2009 - Warszawa, pl. Wileński. Pierwszy bizon w mieście - przybył do Warszawy (do zajezdni Inflancka) w kwietniu 1992 roku i otrzymał numer 5250. Właściwie od tego wozu wszystko się zaczęło... Coś we mnie drgnęło i szarpnęło i tak od tamtej pory błąkam się po autobusach, `phototransach`, `przegubowcach` i `wawkomach` :) Oto istotne cechy specyfikacji technicznej wozu - silnik: 12-litrowa jednostka MAN D2866 o mocy 310 KM, skrzynia: ZF Ecomat 5HP500, autobus posiadał instalacje wpływające na zmniejszenie toksyczności spalin. Typ 280.37 był pierwszym w Polsce Ikarusem wyposażonym w drzwi dwuskrzydłowe zamiast harmonijkowych (w ofercie węgierskiego producenta dostępne już od 1986 roku). W tle jeden z budynków gmachu PKP PLK SA
Autor: prosper5250

Komentarze: 10

25 października 2010 - Warszawa, pętla Witolin (d. Osiedle Ostrobramska). Ikarusz po nowemu. Czy lepiej? Ja swojego zdania wolę nie pisać.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 10

1 listopada 2010 - Warszawa, Ikarus wykręca z ulicy Kołowej w św. Wincentego.
Autor: Dawid_2248

10 sierpnia 2011 - Warszawa, ulica Tadeusza Bora-Komorowskiego.
Każdemu, kto zagości w Warszawie polecam grę "Przejedź się i złap".
Zasady gry - szukasz Ikarusa (lub innego pojazdu), którym chcesz się przejechać. Po znalezieniu interesującej Cię sztuki, starasz się wsiąść i przejechać wybranym pojazdem. Najlepiej podróżuj prawie do samej pętli - w czasie przejażdżki obserwuj dogodne miejsce do sfotografowania Twojego Ikarusa. Wysiądź wtedy, kiedy uważasz to za stosowne. Poczekaj na Twój autobus i sfotografuj go.
Skutki zabawy - każdy miłośnik komunikacji biorąc udział w tej grze "piecze dwie pieczenie na jednym ogniu". Przejeżdża się swoim ulubionym pojazdem, a następnie fotografuje go. Polecam taką formę zwiedzania sieci - 100% satysfakcji gwarantowane. Uśmiech, jak i zdziwienie na twarzy kierowcy, kiedy widzi tą samą postać, która podróżowała z nim przez dłuższy czas jego autobusem, jest również miłym akcentem. Miłej zabawy!

Autor: piotr_kosz

Komentarze: 10

7 września 2011 - Warszawa, al. Armii Ludowej - kraniec "GUS". Ikarusy na 415 to już przeszłość. Za półtora tygodnia także sama linia przejdzie do historii.
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 2

4 listopada 2011 - Warszawa, ul. Kijowska - pętla "Dw. Wschodni". "Bizon" w towarzystwie wozu #5741 na 147.
Autor: ZaciszaniN

19 stycznia 2012 - Warszawa, ul. Czerniakowska. Pomimo, że wóz już został oficjalnie przeniesiony i wpisany na stan zajezdni "Stalowa", nadal jeździ pod banderą "Ostrobramskiej" ;)
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 3

8 sierpnia 2012 - Warszawa, aleja Wilanowska. Pierwszy Bizon w Warszawie od pewnego czasu jeździ na Woronicza, tym samym Ostrobramska jako trzecia zajezdnia MZA pożegnała się z Ikarusami. Na szczęście z daleka widać, że dawny 5250 ma na R-7 dobrą obsadę :)
Autor: Kubul
cenzor
Komentarze: 4

9 sierpnia 2012 - Warszawa, al. Wilanowska.
Pozdrowienia dla byłego właściciela!

Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 4

25 sierpnia 2012 - Warszawa, pętla Metro Młociny. Rezerwa za Stalową, która włączyła się od przystanku Aleja Zieleniecka w stronę Gocławia o 1:05 i dojeździła do rana. Naprawdę przyznaję, że wóz jest świetny, ale na koniec spieprzyło się oświetlenie wozu. Zdjęcie z dedykacją dla Prospera5250 :)
Autor: twister7862

Komentarze: 7

25 sierpnia 2012 - Warszawa, pętla Metro Młociny. Rzut oka na tył wozu.
Autor: twister7862

30 sierpnia 2012 - Piaseczno, ul. Puławska.
Autor: MC

Komentarze: 16

2 listopada 2012 - Warszawa, ul. Popularna.
Autor: michciu22

7 listopada 2012 - Warszawa, wyjazd z pętli Ursynów Płd.
Ikarus rusza z pętli, żeby włączyć się od przystanku Al. Lotników i wrócić.

Autor: mzk804
newsercenzoredytor
28 kwietnia 2013 - Warszawa, ul. Emilii Plater. Pierwszy warszawski bizon oczekuje na rozpoczęcie pierwszego kursu w ramach BWL 152. Brygada ta wykonuje po jednym kole na liniach N81 i N63, kończąc pracę półkursem na N13.
Autor: Kubul
cenzor
Komentarze: 1

29 maja 2013 - Warszawa, ul. Światowida. Dawno nie dodawałem nic z własnego podwórka, więc proszę: najstarszy bizon na ekspresie dowożącym mieszkańców Nowodworów do metra. BTW: Pierwsze zdjęcie wozu na R-4.
Autor: mck

Komentarze: 7

12 czerwca 2013 - Zegrze Południowe, gmina Nieporęt, ulica Warszawska. Temu panu już podziękujemy.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 4

14 lipca 2013 - Warszawa, ul. Odkryta, 5:16. Kolejny świetny wóz.
Autor: Jakub Grudzień

5 sierpnia 2013 - Warszawa, ulica Płochocińska. Bizon w promieniach sierpniowego słońca mknie w kierunku Białobrzegów.
Autor: PP

11 września 2013 - Warszawa, trasa mostu Marii Skłodowskiej-Curie. To, że przy takich warunkach i szwankującym AF ta fotka wyszła, można uznać za cud.
Autor: Maybach

Komentarze: 3

17 września 2013 - Warszawa, ul. Zgrupowania AK "Kampinos". Nie ukrywam, że tego dnia głównym moim celem fotografii, były warszawskie klasyki.
Autor: Szeryf
cenzoredytor
18 września 2013 - Warszawa, ul. Włościańska. Najstarszy warszawski Ikarus w świetle zachodzącego słońca.
Autor: Kelly
newser
18 września 2013 - Warszawa, Dąbrówka Wiślana, pętla przy ul. Aluzyjnej. Bizon to miał piękny dźwięk silnika. Ten wóz był nieco cichszy i dynamiczniejszy - silnik D2866 TUH01 z turbo.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

19 września 2013 - Warszawa, ul. Myśliborska.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 1

20 września 2013 - Białobrzegi, ul. Wojska Polskiego.
Autor: Maybach

Komentarze: 7

3 października 2013 - Warszawa, Żerań FSO. Ikarus-rakieta przed ostatnim kursem 08 dodatku na 723. Nie wierzyłem w ten wóz, zawsze kiedy udawało mi się go trafić to kierowca nie wyciskał z niego tych 310 koni. Ten za to zafundował mi niezłą przejażdżkę z Legionowa. Wielkie pozdro dla niego.
Autor: Maybach

Komentarze: 8

3 października 2013 - Legionowo, ul. Jagiellońska, tymczasowy kraniec PKP Legionowo Przystanek. Ikarus czeka na przedostatni odjazd z tej pętli tego dnia.
Autor: Maybach

Komentarze: 8


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: