Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal N3 #005

Detale

NazwaKonstal N3
(Konstal) 16-82 [1-1] (1952-1956)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1952
Zezłomowany
Właściciele
19521967MZK Warszawa
19671975MPK Szczecin
19761991WPKM Szczecin
19912007MZK Szczecin
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19521967694 / MZK Warszawa
19671975126 / MPK Szczecin
19761983126 / WPKM Szczecin
19831991LXVII / WPKM Szczecin
19912000LXVII / MZK Szczecin
20002007005 / MZK Szczecin
Inne informacje
Pług wirnikowy, skreślony w 2007 roku, nadal kompletny, odstawiony.
Drugie obsadzenie numeru LXVII.

Zdjęcia

1964 - 1964-67 - Warszawa, ul. Starzyńskiego. Zdjęcie ze zbiorów Justyny i Michała Nowickich, źródło: Społeczne Archiwum Warszawy (www.tubylotustalo.pl/spoleczne-archiwum), licencja CC BY-NC 3.0 PL.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 4

1967 - Szczecin – Stare Miasto, Nabrzeże Wieleckie → ul. Wielka (dzisiaj Wyszyńskiego). Trójka jeździła przez ul. Wielką w latach 1964 – 1983. Ten wariant trasy jest jeszcze w obecnych latach sporadycznie wykorzystywany. Co ciekawe, tory w kierunku Dworca są rozkopane (czyżby w przeciwnym kierunku ruch tramwajów odbywał się przez ulice Nową i Dworcową?) Oprócz Enki ciągnącej doczepę Bremen widoczne są jeszcze inne pojazdy: po Moście Długim przejeżdżają trzy autobusy w porządku: Mex, San H25/27 i Mex. W oddali, na ulicy Energetyków nadciągają jeszcze dwa autobusy. Widoczne są również, skręcające w lewo od strony Mostu Długiego w kierunku Nabrzeża Wieleckiego „wywrotki” Star i Liaz (obecnie taki skręt można wykonać jedynie przez tzw. „agrafkę” na fragmencie ulicy Małej Odrzańskiej. U dołu kadru widać jeszcze fragment Sana H01 wykorzystanego prawdopodobnie w charakterze punktu sprzedaży - dostawy tych autobusów (wersji B) w ilości 81 sztuk trwały w Szczecinie w latach 1959-1967, przy czym ich średnia żywotność wynosiła 3 lata. Widoczne są również zarysy istniejącej w latach 1957 - 1960 roku relacji tramwajowej Nabrzeże Wieleckie → Most Długi służącej przez kilka lat linii 8 (wg niektórych źródeł również linii 2) - patrz również: dyskusja pod tym zdjęciem.
Skan z albumu „Henryk Mąka, Szczecin, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1969” Fot. M. Smeja.

Autor: Marconi

Komentarze: 11

12 stycznia 2003 - Szczecin, Zajezdnia Pogodno. Pług wirnikowy przebudowany z ekswarszawskiej enki. To pierwsze zdjęcie tego pojazdu na TWB :)
Autor: zadzior


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: