Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Scania CK270UA 6x2/2 LB #3649

Detale

NazwaScania CK270UA 6x2/2 LB
(Scania) Scania K UA6x2/2LB/Scania OmniLink (K-series) (Scania DC9 E02 270 198kW/269HP 8867cm3 EEV) (ZF 6HP594 C(6)) 55-114 [1-2-1-0.1-1-1-0] (2006-2013)
VINYS2K6X20001867418
Numer zabudowy414892
Wyprodukowany2010
Zezłomowany
Właściciele
20102013Keolis Stockholm
20102010Busslink Stockholm
20132022Arriva Stockholm
2022Keolis Stockholm
20222022VR Nacka
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2010BWK 175
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
201020133649 / Keolis Stockholm
201020103649 / Busslink Stockholm
201320227789 / Arriva Stockholm
20223649 / Keolis Stockholm
202220227789 / VR Nacka
Inne informacje
Data pierwszej rejestracji / first registration: 04.02.2010

Zdjęcia

18 stycznia 2010 - 12:15; Słupsk, ul. Sobieskiego.
Szwecja bardzo mocno postawiła na ekologiczne środki transportu. Stockholm kupuje obecnie duże ilości autobusów, szczególnie zasilanych gazem ziemnym CNG - prawie wszystko zgarnia MAN, niewielkie ilości również Solaris.
Dziwi fakt, że Scania odstąpiła od CNG. Przypomnę - ostatnia Scania CNG wyjechała na początku 2008 roku dla miasta Boras. Zamiast gazu, szwedzki koncern oferuje jakże ekologiczny etanol - autobus zasilany jest w 95% czystym spirytusem. Zmodyfikowano i ulepszono dotychczas stosowany silnik Scania DSI9 E01 (można go spotkać w słupskich OmniLinkach). Powstała jednostka Scania DC9 E02 B02 . Wszystko fajne i piękne tylko się wydaje, ale jest tego olbrzymi minus.
Mianowicie, etanol wytwarzany jest głównie z ziemniaków i buraków. Typowemu szwedzkiemu rolnikowi nie opłaca się gospodarować kilku, a nawet kilkudziesięciu hektarów pola do hodowli tych warzyw, ponieważ skup płaci za to bardzo mało. Inną sprawą jest to, że żywność się marnuje.
Na początku etanol był dobrym pomysłem, jednak na dłuższą metę nie jest to opłacalne. Jeżeli Scania nie powróci do autobusów zasilanym sprężonym gazem ziemnym, może w niedługim czasie stracić bardzo dużo zamówień.
Konsultacja naukowa - Cyklisten.

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 7


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: