Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Caetano 190TR110 / Efacec #55

Detale

NazwaCaetano 190TR110 / Efacec
(Caetano) /Caetano 1xx
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1983
Zezłomowany
Właściciele
1984SMTUC Coimbra
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
1984171
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198455 / SMTUC Coimbra

Zdjęcia

5 lutego 2010 - Coimbra, Rua Antonio Granjo. Trolejbus wyjeżdża z pętli przy stacji kolejowej Coimbra-A. Tutaj zaczynają trasę dwie linie trolejbusowe, obsługiwane tymi sympatycznymi pojazdami. Podobno dostarczono tu już jedno Trollino, jednak na mieście go nie wypatrzyliśmy.
Autor: NadzórRuchu

5 lutego 2010 - Coimbra. Ulica ta nie posiada nazwy na żadnej z map, które udało mi się znaleźć. Można przypuszczać, że nazywa się Rua João Augusto Machado. Na przypuszczeniach opierała się zresztą niemal cała nasza wizyta w tym mieście ;) W pobliżu tego zatłoczonego rankiem przystanku znajduje się punkt obsługi pasażerów, w którym za 3,2 euro można kupić bilet dobowy.
Autor: Adam G.
cenzoredytor
5 lutego 2010 - Coimbra, Estação Nova. Widzę w dniu dzisiejszym modę na trolejbusy na TWB, to dodam też coś od siebie ;) Z tej pętli 16 sierpnia 1947 roku wyruszył pierwszy w historii Portugalii trolejbus. Dwa szwajcarskie Saurery o numerach 21 i 22 obsługiwały trasę do placu Św. Klary. W 1949 roku dostarczono aż sześć nowych pojazdów angielskiej firmy Sunbeam (oznaczono je numerami 23-29), uruchomiono linię 5. W roku 1956 dokupiono jeszcze 3 sztuki angielskich trolejbusów. Kolejnych 15 posiadało podwozie i elektrykę Sunbeam, ale nadwozie produkowano już w zakładach remontowych w Coimbrze. Likwidowano kolejne linie tramwajowe (ostatecznie tramwaje pożegnano 9 stycznia 1980 roku), w ich miejscu uruchamiając trolejbusowe. W 1980 roku kupiono dwa używane od 1951r. w mieście Braga (gdzie we wrześniu 1979 roku zlikwidowano ostatnią linię trolejbusową) wozy Henschel / Camo, lecz już po 5 latach stały się one jedynie magazynem części zamiennych. W międzyczasie zaprezentowano prototyp modelu z podwoziem i nadwoziem firmy Salvador Caetano oraz elektrykę Efacec-Kiepe. Te napędzane silnikiem o mocy 131kW trolejbusy zastąpiły w całości poprzednie pojazdy. Pierwszym "elektrycznym" zakupem przedsiębiorstwa SMTUC od 1985 roku jest dostarczony pod koniec 2009 roku Solaris Trollino 12.
Autor: Adam G.
cenzoredytor
Komentarze: 3


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: