Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz PR110U #11510

Detale

NazwaJelcz PR110U
(Jelcz) Jelcz PR110/Jelcz PR110M (WSK Mielec SW680/164 137kW/186HP 11100cm3) (FPS Tczew S4-95(4))-110 [2-2-2] (1975-1983)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1978
Zezłomowany?
Właściciele
1978?MPK Lublin
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
1978?LUB 379B
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1978?11510 / MPK Lublin

Zdjęcia

1 marca 1981 - Lublin - Śródmieście, ul. Krakowskie Przedmieście. W owych czasach ulica ta była jednym wielkim centrum handlowym. Szlak zakupowy zaczynał się przy Placu Łokietka 1 – tzw. Mały Pedet. Następnie – idąc w kierunku Placu Litewskiego - sklep sportowy, kosmetyczny, papierniczy i oświetleniowy. Punktem kulminacyjnym był oczywiście „Duży Pedet”, czyli Dom Towarowy Centrum „Sezam” (na lewo od autobusu). Odcinek Krakowskiego Przedmieścia od ul. Kołłątaja to kolejno: Desa, Księgarnia Wydawnictw Importowanych (w większości z tzw. Demoludów), Dom Książki, Moda Polska, Delikatesy i Raj Dziecka. Całości dopełniały banki, sądy, hotel, pomniki i kwiaciarki na murku. A jak ktoś zgłodniał, to mógł udać się do „Astorii” na rogu Lipowej i alei Racławickich, gdzie mieściły się, licząc od dołu – bar, restauracja i kawiarnia. Wieczorem ulicę rozświetlały kolorowe, migające neony. Nic zatem dziwnego, że przez Krakowskie (i ulice poboczne) przeprowadzone były najważniejsze linie autobusowe i większość trolejbusowych. Na zdjęciu Berliet z pierwszej, długo wyczekiwanej dostawy (można to poznać po czerwonym pasku nad oknami), mija Plac Litewski z widocznym obeliskiem pomnika Unii Lubelskiej. Na lewo od pomnika „baobab”, który zakończył żywot w 2017 roku, natomiast w tle wieżowiec, pierwotnie przeznaczony na siedzibę administracji Lubelskiego Zagłębia Węglowego – obecnie jeden z gmachów Urzędu Wojewódzkiego. Dwa megafony po lewej to nieodłączny element nagłośnienia ulicy podczas pochodów pierwszomajowych – trybuna główna znajdowała się przed gmachem Poczty Głównej. W pierwszym roku eksploatacji dla Berlietów utworzono linię pospieszną „A” – Węglin – Mełgiewska. Trasa ta pokrywała się prawie całkowicie z „dziesiątką”, autobusy zatrzymywały się na wybranych przystankach a bilet kosztował 3 złote (autobusowy normalny 1,50). Linia ta nie przyjęła się i bodajże po dwóch latach została zlikwidowana.
Skan z albumu: Lublin Trzech Pokoleń, KAW Lublin 1987, Fotografia: Eliza Kwaśniewska.

Autor: Marconi

Komentarze: 4


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: