Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Énergie Cairo #112

Detale

NazwaÉnergie Cairo
(Énergie) /Miscellaneous 2-axle tram
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany
Zezłomowany
Właściciele
?EMPC جيزة (al-Gīza)
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
?112 / EMPC جيزة (al-Gīza)

Zdjęcia

16 lutego 2010 - Egypt Media Production City (EMPC), Miasto 6. Października, Egipt. W 1979 roku ówczesny prezydent Egiptu Anwar Sadat zadekretował powstanie nowego miasta na pustyni. To „miasto” składa się przede wszystkim z różnej maści uniwersytetów i uczelni wyższych, ale także zawiera jedno z największych studiów filmowych na świecie. Na terenie EMPC znajduje się wiele gotowych lokacji filmowych, w tym ta oto ulica egipska z pierwszej połowy XX wieku. Na ulicy tej wybudowano liczne atrapy domów, meczetu oraz około 200m toru tramwajowego wraz z tym oto dwuosiowcem produkcji belgijskiej, który onegdaj kursował w Kairze. Wagon jeździ, ale jest w katastrofalnym stanie technicznym – brak pierwszego styku w nastawniku, pudło wygięte jak banan oraz zakleszczone (podczas naszego przejazdu) hamulce. Na zdjęciu pomocnik motorniczego przestawia pałąk na południowym krańcu linii. A tak wygląda tabliczka znamionowa wozu: http://img194.imageshack.us/img194/4650/2552.jpg
Autor: straphan
cenzoredytor
Komentarze: 3

16 lutego 2010 - Egypt Media Production City, Miasto 6. Października. I jako drobny przerywnik na ochłonięcie po Heluanie – kolejna fotka wiekowego rekwizytu filmowego na krańcu swojej linii.
Autor: straphan
cenzoredytor
Komentarze: 1

16 lutego 2010 - Giza (EG) - Media City. A wooden tram in a wooden street. All the buildings are totally false - one of several purpose-built film sets built here in the desert near Cairo. The electric tramway here was specially created a few years ago as part of an area representing old Alexandria. It uses this typical 1930s Belgian-built tram from Cairo, which is in working order (or was, until we broke it). It's one of the very few historic trams left in Egypt.
Autor: dvigar
edytor
Komentarze: 2

16 lutego 2010 - Giza (EG) – Media City. The old 1920s tram that operates on the private line at the Media City film studios, situated in the desert near Cairo. Painted to resemble an Alexandria tram, it was built by Societe Anonyme de Energie in Marcinelle, Belgium and worked its whole life in Cairo. The fleet number is probably fictitious.
Autor: dvigar
edytor
16 lutego 2010 - Giza (EG) – Media City. All the buildings here are just a film set – you can tell they aren’t real because the streets are clean! This is how the city of Alexandria looked in the 1920s.
Autor: dvigar
edytor
16 lutego 2010 - Giza (EG) – Media City. Inside Cairo tram #112. The separate front compartment would have been for ladies only. The city tramway still has a similar tram stored in their depot, but it doesn’t appear to come out and I only saw it from a distance. These trams were used right up until the early 1980s.
Autor: dvigar
edytor
16 lutego 2010 - Egypt – Al Giza, Media City. The preserved, ex-Cairo four-wheeler in action along the short tram line laid within this vast film studio complex, recreating a street in old Alexandria. This tram is a miraculous survivor, although it lives out of doors and the bodywork is becoming a little ‘tired’ from long exposure to the wind and sun in this desert area.
Autor: dvigar
edytor
Komentarze: 3

16 lutego 2010 - Egypt - Giza, Media City: Rarely seen by enthusiasts (who have probably never actually ridden on it) is this short tram line at a purpose-built film set in the desert near Cairo. All the buildings here are artificial, made of wood and concrete to represent an old Egyptian town. To complete the picture, an ex-Cairo tram of the 1920s has been placed on a track about 300 metres long. At my request, special arrangements were made for a small group to visit and see the tram working. Here it is seen about halfway along the track - although the gauge is incorrect, the scene is intended to represent old Alexandria and is very convincing. The tram has seen better days, standing outside in the hot sun for many years, but can still run.
Autor: dvigar
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: