Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Kinki Sharyo #6133

Detale

NazwaKinki Sharyo
(Kinki Sharyo) /Kinki Sharyo Heliopolis (1967-1989)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1981
Zezłomowany
Właściciele
1981CTA القاهرة (al-Qāhirah)
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19816133 / CTA القاهرة (al-Qāhirah)
Inne informacje
Based at Helwan

Zdjęcia

17 lutego 2010 - Heluan, zajezdnia tramwajowa. Kontynuując opowiastkę z poprzedniego dnia – przyjacielski motorniczy oznajmił nam, że wyjeżdża właśnie na linię. Zniknął w czeluściach zajezdni i wyprowadził nam kolejny pociąg, łącznie z obsługą (konduktor w każdym wagonie). Ale na tym nie poprzestał...
Autor: straphan
cenzoredytor
17 lutego 2010 - Helwan (EG) – El Galel. It seemed that this tram set was brought out specially from the depot, so that the European visitors could all try their hand at tram driving! Typically in Helwan, no local passengers got on or off. We struggled along on very low power (and it seemed with a faulty controller) to this point on the line to the east of the city, where a slight gradient was too much for the tram to continue. Note the luxurious café on the left!
Autor: dvigar
edytor
Komentarze: 4

17 lutego 2010 - Helwan (EG) - Omar ibn Abd el Aziz Street. One of the battered and bruised Kinki Sharyo cars that maintain some sort of tram service in this city south of Cairo - surely the most decrepit and derelict working tramway in the world?
Autor: dvigar
edytor
Komentarze: 3

17 lutego 2010 - Helwan (EG) - Omar Ibn Abd El Aziz street. A few more pictures of the amazing Helwan tramway. It is being said that this line stopped running after the Egyptian revolution in summer 2011, and may have closed down – does anyone know the true position? As we only discovered if it was still operating in February 2010 (even senior CTA managers in Cairo didn’t really know), it is clear that you will only find out by actually going there. Even then, we walked the derelict tracks for over 1km until we found one working tram. This is the junction between the ‘main line’ (joke) and branches to the railway station and university, one of which was built but never opened and the other is partly abandoned. Note the Arabic ‘tram stop’ sign with ‘ARRET’ in French underneath.
Autor: dvigar
edytor
Komentarze: 1

17 lutego 2010 - Helwan, Egypt - El Harery Street: Kinki Sharyo tram #6133 poses outside the depot, which was full of trams unlikely to ever run again, some of which had been parked there for years. A pair was occasionally tempted into life and dragged reluctantly out onto the rickety tracks, but there was no semblance of a regular service any more and the trams seemed to only run for the crews` amusement. The only travellers now preferred the frequent minibuses which ran everywhere. If you did happen to catch a tram, you had to be sure to bring a sheet of cardboard to sit on (all the seats were filthy) and have lots of time to spare!
Autor: dvigar
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: