Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


TAM 190 A 11 #MB-186-307

Detale

NazwaTAM 190 A 11
(TAM) /TAM 170/190 A 11 [2-0-2]
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1982
Zezłomowany?
Właściciele
TAM Maribor
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
MB-186-307

Zdjęcia

1982 - Poznań, MTP 1982. Produkowane w Ljubljanie turystyczne autobusy TAM od początku lat 70-tych były importowane do Polski z racji na brak autobusów turystycznych w ofercie krajowych producentów. Zakłady TAM powstały przed wojną, a w branży motoryzacyjnej funkcjonowały od 1946 roku. W 1957 nawiązały one kooperację licencyjną z niemieckim koncernem KHD w zakresie budowy silników, którą kontynuowano w latach 60-tych. W 1972 roku sprowadzono do Polski pierwsze autobusy TAM AS3500E, zaś w ciągu następnych 3 lat kolejne 600 sztuk. Dostawy kontynuowano aż do poziomu blisko 2000 sztuk, później również nowszych modeli 150A11 i 170A11. Widoczny na zdjęciu TAM 190 A 11 posiadał widlasty, 6-cylindrowy silnik F6L413F o pojemności 9,572 l, mocy 192 KM i momencie 613 Nm. Silniki te wykorzystywał również Autosan w swoich autobusach rodziny H10. Źródło: Motoryzacja 3/1983. fot. Z. Podbielski.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: