Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 260.04 #70641

Detale

NazwaIkarus 260.04
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 20-100 [2-2-2] (1974-1985)
VIN260.04.3329.85
Numer zabudowy
Wyprodukowany1985
Zezłomowany1998
Właściciele
19851987MZK Warszawa
19871998PKS Mińsk Mazowiecki
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19851987WAB 747C
19871998SEB 870D
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19851987395 / MZK Warszawa
1987199870641 / PKS Mińsk Mazowiecki
Inne informacje
w MZK Warszawa nieeksploatowany

Zdjęcia

19 sierpnia 1993 - Mińsk Mazowiecki - plac dworcowy. W wielu pekaesach Mazowsza spotkać można było poemzetkowskie ikarusy. Często były to mało używane lub wręcz wcale nieeksploatowane w Warszawie pojazdy. Dlaczego tak się działo. To był pewien długotrwały proces, którego genezą była chęć pozbycia się awaryjnych Jelczy PR110U. Nie bardzo można było je szybko skasować, bo egzemplarze z lat osiemdziesiątych miały już wprowadzone zmiany konstrukcyjno-produkcyjne przedłużające żywotność. No ale można było wesprzeć (odpłatnie) inną gałąź transportową czyli sieć PKS. Jak skończyły się berliety padło na krótkie ikarusy. O przydziałach autobusów miejskich w socjalistycznym PRL decydował pewien ministerialny urzędnik. Warszawa miała tu spore przebicie (ilościowe), ale nie na tyle duże, aby zmonopolizować dostawy przegubowców kosztem innych miast. Szczególnie, że w połowie lat 80. na wysokich szczeblach podjęto decyzję o kierowaniu przegubowych ikarusów nawet do stosunkowo małych ośrodków o ile posiadały zakłady przemysłowe. A polityka szefostwa MZK związana m.in. z trudną sytuacją na rynku pracy i narastającym brakiem kierowców szła w kierunku dominacji wozów przegubowych w ruchu. Stąd nadpodaż solówek i niedobór przegubowców. Pewnie mało już kto pamięta, że w roku 1990 na Woronicza i w Piasecznie plan na solówki ograniczono w zasadzie do 0. No i dlatego było pełno ich gdzie indziej. Fot. Marcin Żabicki
Autor: zadzior

Komentarze: 5


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: