Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Mávaut-Ikarus 556 #I-64AW

Detale

NazwaMávaut-Ikarus 556
(Mávaut) Ikarus 556/Ikarus 180/556 (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 74-102 [1-0-2] (1968-1968)
VIN556.70.012.64
Numer zabudowy
Wyprodukowany1969
Zezłomowany
Modernizacje
Mávaut-Ikarus 556
(Mávaut) Ikarus 556/Ikarus 180/556 (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 74-102 [1-0-2] (1968-1968)
Właściciele
19701976Pannon Volán Pécs
20012020Nieznany właściciel Budapest
2020Volánbusz Budapest
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19701976GA 81-17
20222022P-00952
2023I-64AW
20232023I-62AW
Inne informacje
Mávaut-Ikarus 556

Zdjęcia

30 kwietnia 2022 - Hatvan, VOLÁN-telep. Ledwo zmieścił się w kadrze. Premiera po rekonstrukcji jedynego na świecie, miejskiego, piętrowego Ikarusa. Autobus powstał z dwóch budapesztańskich Ikarusów 556 (GA 81-16 i GA 81-17). Jego pierwotna, oficjalna prezentacja odbyła się 21 grudnia 1968 roku. Projekt raczej nie miał szans powodzenia. Na szerokich arteriach socjalistycznych miastach potrzeba było Ikarusa 280. Przestronnego, z dużą liczbą szerokich wejść tak, aby szybko wymieniać tłumy pasażerów dojeżdżających do szkół i zakładów pracy.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
Komentarze: 3

30 kwietnia 2022 - Widok na tylną klatkę schodową.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
30 kwietnia 2022 - Bardzo ciekawy układ wnętrza, umożliwiający w miarę wyprostowaną pozycję podczas chodzenia po autobusie. Taki urok wysokoodłogowego autobusu piętrowego. W latach 60-tych w Ikarusie nie śniło się jeszcze o autobusach niskopodłogowych. Nie było z czego innego pospawać piętrusa.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
Komentarze: 1

30 kwietnia 2022 - Widok na przednią klatkę schodową służącą do wysiadania.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
30 kwietnia 2022 - Dolny pokład, widok na tył. Autobus nie powstał w fabryce Ikarusa. Jest to inicjatywa zakładu remontowego MÁVAUT. Fragment laminatu z napisem ocalał w oryginale do dzisiaj i był wystawiany jako osobny eksponat.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
30 kwietnia 2022 - Dolny pokład, widok na przód. Prezentacja tego autobusu to spore wydarzenie. Wkrótce publiczności BKV pokaże replikę Ikarusa 293, a Niemcy oczarują na nowo wyprodukowanym Ik180.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
30 kwietnia 2022 - Oficjalnie nikt nie kryje, że to bardzo poważna replika. Autobus ostatni raz woził pasażerów w 1982 roku i uległ biodegradacji. Całe podwozie podczas rekonstrukcji zamieniono z dobrze znanym i lubianym Ikarusem 260.32 z wyjącym mostem RABA 118. Oryginalnie autobus posiadał silnik Csepel DL-619. W przypadku rozpoczęcia produkcji na większą skalę planowano wykorzystanie ówcześnie nowoczesnego silnika D2156. Umieszczenie tutaj przy remoncie radośnie gwizdającego turbiną silnika D10 jest jednak raczej profanacją.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
Komentarze: 2

30 kwietnia 2022 - Pieczołowicie odbudowany pulpit z zabytkowymi zegarami. Pod kierownicę nie zaglądajmy :) Nie da się wytłumaczyć montażu instalacji hamulcowej Wabco zamiast radośnie fukającego powietrzem oryginalnego pedału z serii 200. Może jakiś kierowca po gałce lewarka rozpozna, z którego autobusu pozyskano podwozie :) :)
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
Komentarze: 1

30 kwietnia 2022 - Przepięknie odtworzone aluminiowe detale. Ten unikatowy autobus woził pasażerów na liniach regularnych od stycznia 1969 roku do czerwca 1976 roku. Później, do 1982 roku był wykorzystywany w kurorcie Balatonvilágos.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
7 maja 2022 - Tapolca, Fő tér
Autor: bgyp

7 maja 2022 - Tapolca, Fő tér
Autor: bgyp

7 maja 2022 - Tapolca, Fő tér
Autor: bgyp

1 października 2022 - Budapeszt, Fő út. Mávaut-Ikarus 556 prowadzi paradę ponad 80 Ikarusów. Robiąc w tym miejscu zdjęcia, pierwszy raz leciały mi łzy podczas wykonywania fotografii. Nie było to spowodowane pięknem owych pojazdów, aż takim świrem nie jestem ;). Po prostu nie przewidziałem, że szyk paradny będzie taki długi. Trzymanie przez 10 minut "w pozycji strzeleckiej" ważącego ponad 3kg obiektywu i aparatu, było niewyobrażalnie ciężkim zadaniem. Ręce uginały się z bólu. Trzeba zapisać się na siłownię.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 4

1 października 2022 - Budapeszt, Aeropark.
Autor: PiotrG

1 października 2022 - Budapeszt, Aeropark.
Autor: PiotrG

1 października 2022 - Budapeszt, Repülőgép Múzeum. Podczas zlotu właśnie ten piętrus i jeszcze kilka innych autobusów jeździło na linii specjalnej, która dowoziła miłośników na wydarzenie.
Autor: mkmzjaworzna

22 października 2022 - Pécs, Autóbuszállomás
Autor: bgyp

22 października 2022 - Pécs, Autóbuszállomás
Autor: bgyp

15 kwietnia 2023 - Hatvan, Volán telep
Autor: bgyp


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: