Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Solaris Urbino 18 #A705

Detale

NazwaSolaris Urbino 18
(Solaris) Solaris Urbino 18/Solaris Urbino III (DAF PR228U1 231kW/314HP 9186cm3 E5) (ZF 6 AP 1400 B EcoLife(6)) 44-164 [2-2-2-2] (2006-2012)
VINSUU341211AB009169
Numer zabudowy
Wyprodukowany2010
Zezłomowany
Właściciele
20102019Mobilis Warszawa
2020ΟΣΥ Άγιος Ιωάννης Ρέντης (Ágios Ioánnis Réntis)
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
20102019WY 8591C
2020ΧΕΚ-6177
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20102019A705 / Mobilis Warszawa
20206177 / ΟΣΥ Άγιος Ιωάννης Ρέντης (Ágios Ioánnis Réntis)
Inne informacje
Data pierwszej rejestracji: 23.11.2010

Zdjęcia

1 grudnia 2010 - Warszawa, ul. Powązkowska. Mobilis w pierwszym rzucie największy pakiet brygad zgarnął na reprezentacyjnej linii 180, bo aż pięć. W tle dzwonnice kościoła p.w. św. Karola Boromeusza.
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 2

23 lutego 2011 - Warszawa, ul. Gagarina.
Autor: Banan
cenzoredytor
22 lipca 2013 - Warszawa. Widok na urządzenia pneumatyczne po prawej stronie komory silnikowej: odolejacz Haldex i osuszacz Wabco. Powietrze atmosferyczne to bardzo przydatne medium do sterowania hamulcami, drzwiami i zawieszeniem, jednak wymaga pewnej obróbki. Przede wszystkim trzeba je sprężyć, co wiąże się z użyciem tłokowej sprężarki i nieuchronnym przenikaniem oleju do pneumatyki. Sprężarka znajduje się przy silniku, powietrze z niej dociera długim przewodem, umieszczonym przed chłodnicą, aż do przewodu 1 wchodzącego do odolejacza Haldex (spotkamy go w większości Solarisów). W odolejaczu znajduje się na środku komora 2, z której powietrze jako najlżejsze przelatuje do przewodu wyjściowego 4. W wyniku zawirowania i skrętu powietrza w bok, cięższe kropelki oleju opadają na dół osuszacza przez ślimakowy kanał we wnętrzu. Docierają one aż do zaworu opróżniającego 3 z tłumikiem hałasu. Odolejacz jest użebrowany, gdyż docierające do niego powietrze jest nadal gorące w wyniku szybkiego sprężania. Następnie odolejone powietrze trafia przewodem 4 do osuszacza Wabco (w większości Solarisów właśnie tej firmy). Powietrze po wejściu musi przedostać się środkowym kanałem do wnętrza puszki 6 z wkładem osuszającym, z której wydostaje się przechodząc przez wewnętrzny wkład wchłaniający wodę. W osuszaczu zamontowany jest zawór ograniczający ciśnienie, gdy jest ono zbyt duże, następuje upust do atmosfery zaworem na dole osuszacza, z charakterystycznym, czarnym tłumikiem. Z osuszacza powietrze trafia do zbiorników powietrznych, umieszczonych w kanałach podsufitowych w narożach sufitu autobusu. Na zdjęciu widoczny jeszcze fragment trzyczęściowego zaworu zawieszenia ECAS pod nr 7. Zawór ten sterowany jest elektrycznie i służy do napełniania miechów powietrzem, zależnie od tego co wymarzy sobie ECAS (teoretycznie autobus ma być dzięki temu zawsze poziomo, dodatkowo zrealizować można przyklęk).
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 6

22 lipca 2013 - Warszawa, Wilanów. Jest tu co chłodzić. Na zdjęciu poza oczywiście chłodnicą silnika, obwiewaną przez powietrze chłostane wentylatorem zamontowanym po drugiej stronie, widać też wężownicę chłodzącą powietrze wychodzące ze sprężarki, a także chłodnice klimatyzacji i intercoolera (powietrza doładowującego - gdy wpuścimy powietrze atmosferyczne do turbo to w wyniku muskania łopatkami z prędkością 40 000 obr/min trochę się nagrzeje i trzeba je schłodzić, by zgęstniało i zmieściło się w silniku).
Autor: Jacek Pudło
edytor
22 lipca 2013 - Warszawa, Wilanów. Duża kabina w Solarisie z wyjściem na przestrzeń pasażerską jest funkcjonalna. Przednia część wnętrza autobusu jest rozplanowana całkiem sensownie - jest miejsce zarówno by usiąść, jak i by stać, przewieźć bagaż czy wózek.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

22 lipca 2013 - Warszawa, Wilanów. Jeśli chcesz wymienić filtr powietrza (Fleetguard Optiair), to nie uda się tego zrobić bez użycia drabiny. Na zdjęciu widać jeszcze zbiornik oleju (też nie zapomnij o drabinie), obudowę chłodnicy z wentylatorem o napędzie hydrostatycznym i zbiornik płynu wspomagania - trochę przelany poza maksimum.
Autor: Jacek Pudło
edytor
22 lipca 2013 - Schludnie i nowocześnie - tak prezentuje się obecnie większość wnętrz warszawskich autobusów. W 1999 r. ten design wnętrza był szokiem nowoczesności, nawet w porównaniu z nowymi Neoplanami. Dziś te wnętrza opatrzyły się i stanowią standard. Ociepliły je czerwone fotele i żółte poręcze wobec pierwotnych srebrnych poręczy i granatowych obić.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

2 lipca 2014 - Otwock, ul. Kołłątaja. Z powodu prac modernizacyjnych prowadzonych w okresie 1 - 14 lipca na kolejowej linii otwockiej, a w konsekwencji ograniczeniem liczby kursów Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 na odcinku falenicko-otwockim, uruchomiono zastępczą linię ZS7. Muszę przyznać, że przelot tej linii jest dość konkurencyjny w stosunku do czasu przejazdu pociągów :)
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 4

3 lipca 2014 - Józefów, ul. Piłsudskiego. Będąc dziś w okolicy z innych powodów nawinął mi się przed radiolę pojazd linii ZS7. Akurat było gdzie stanąć, to uwieczniłem "przeguba" z Mobilisu w rejonach raczej dla tego typu taboru od tego przewoźnika niespotykanych :) Autobus przed chwilą minął granicę Warszawy i kieruje się w stronę Otwocka robiąc "zaeSKaeMkę". Pasażerowie byli :-)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 9

27 grudnia 2014 - Warszawa, ul. Browarna. Mimo tego, że śnieg spadł w czwartek, to w wielu miejscach utrzymał się do tej pory, dzięki czemu mamy tak magiczne plenery jak ten w tle.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 1

27 grudnia 2014 - Warszawa, ulica Sokola. Linia 512 pierwszy raz na ulicy Sokolej pojawiła się w 1992 roku, kiedy to została skierowana na objazd nieistniejącym już mostem Syreny. Na stałe trafiła tutaj dopiero w 2007 roku, kursując jeszcze ze Szczęśliwic na Zacisze. Zniknęła stąd w czerwcu 2011 roku, kiedy cała ulica zostala zamknięta dla ruchu ze względu na budowę II linii metra. Linia ma tutaj wrócić w ramach nowego układu po otwarciu w/w linii metra - ma kursować na trasie z Zacisza do stacji metra Stadion.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 3

27 grudnia 2014 - Warszawa, ulica Sokola. Sokola dzieli się na dwie odnogi - główną, prowadzącą na most Świętokrzyski i boczną, widoczną na zdjęciu. Na tej mniejszej będzie znajdował sie przystanek techniczny linii kończących przy stacji metra Stadion.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 2

19 marca 2016 - Warszawa, ul. Białołęcka. Przegub w tym miejscu to mało popularny widok.
Autor: ZaciszaniN

27 października 2016 - Warszawa, ul. Żeromskiego.
Autor: Banan
cenzoredytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: