Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.26 #5505

Detale

NazwaIkarus 280.26
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (ZF 4HP500(4)) 35-160 [2-2-2-2] (1990-1993)
VIN280.26.1747.90
Numer zabudowy1747
Wyprodukowany1990
Zezłomowany2009
Właściciele
19901994MZK Warszawa
19942009MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19901995WAB 458P
19952002WUD 2206
20022009WI 61515
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199019945505 / MZK Warszawa
199420035505 / MZA Warszawa
200320095005 / MZA Warszawa

Zdjęcia

16 kwietnia 1993 - Warszawa, ul. Saska. Dziesięć ikarusów dostarczonych w 1990 roku cechowała absolutna nowość - automatyczna skrzynia biegów ZF-Ecomat. Informowała o tym specjalna naklejka nad logiem producenta.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 4

sierpień 1997 - Warszawa, ul. Stalowa. Jeden z pierwszych 10 automatów ze skrzynią ZF przez pewien czas był stałym bywalcem linii 156 będącej połączeniem Targówka z Bródnem i Bielanami.
Autor: Kelly
newser
23 czerwca 1998 - Warszawa, plac Zbawiciela. Ośmioletni Ikarus w jakiś czas po naprawie bieżącej, z której wyszedł z paskudnym buraczkowym lakierem, starą atrapą i zderzakiem z innej parafii. Foto: P. B. Jezierski.
Autor: zadzior

Komentarze: 5

8 lipca 1998 - Warszawa, ul. Puławska. Pięć pięć zero pięć pod siecią. Potworek numeracyjny twórczości MZK z pierwszą cyfrą oznaczającą zakład miał wyróżniać numerem pojazdy z automatyczną skrzynią biegów ZF charakteryzującą się specyficznym wyciem. Numery co ciekawe przetrwały dostawę ekologów z 1995, numerowaną wg innego systemu (zakład druga cyfra) w efekcie czego wozy 5500,5506-09 były świeżymi 280.70E a numery 5501-05 takimi jak na zdjęciu starociami, zamiast uporządkowanymi 5051-5055. Po przeniesieniu na Ostrobramską zostały przenumerowane w taki sposób, że wymieszały się dwa systemu nazewnictwa w spójną całość 5001-05.
Autor: Kelly
newser
8 lipca 1998 - Warszawa, ul. Puławska. Wyjący Ikar podjeżdża na przystanek Al. Lotników. Linia 514 była linia pośpieszną U, łączyła Żoliborz z Ursynowem, skasowana w 2001 po uruchomieniu metra do Ratusza. Widzimy pozostałości sieci trolejbusowej.
Autor: Kelly
newser
13 lipca 1998 - Warszawa, al. Poniatowskiego. Ikarus na brukowanej nawierzchni przystanku Rondo Waszyngtona.
Autor: Kelly
newser
17 lipca 1998 - Warszawa, Al. Jerozolimskie. Automat ukryty w starym pudle podjeżdża pod przystanek Muzeum Narodowe. Wprawne oko zauważy mundur wersja "lato".
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 1

lipiec 2003 - Warszawa, pętla Wiatraczna. Wyjątki numeracyjne 5501-5505 po przejęciu na Ostrobramską świetnie się wpasowały w lukę w numeracji. Mimo to po kilku miesiącach wozy te dostały zgadzające się z ich rocznikiem numery 5001-5005.
Autor: zadzior

16 listopada 2003 - Warszawa, pętla Marysin. Ex 5505, co resztą widać:-).
Autor: Słavczo

Komentarze: 2

18 lipca 2004 - Warszawa, ulica Wysockiego. Ikarus zjeżdża z Trasy Toruńskiej na Bródno. Przed nim długa droga na Pragę Południe, gdzie dotrze po przejechaniu przez Targówek, Ząbki i Wygodę.
Autor: NadzórRuchu

25 maja 2005 - Warszawa, pętla Szczęśliwice. Słoneczne klimaty na zimową niepogode.
Autor: Spawacz

Komentarze: 2

20 września 2006 - Warszawa, most Świętokrzyski.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 2

10 stycznia 2007 - Warszawa, ul. Korkowa.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
16 marca 2007 - Warszawa Mokotów, al. Lotników.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
21 kwietnia 2007 - Warszawa, Dw. Centralny.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 2

24 kwietnia 2007 - Warszawa, Trasa Łazienkowska.
Autor: Jamnik

11 lutego 2008 - Warszawa, Trasa Łazienkowska. Ikarus wraca z Rembertowa.
Autor: geronimo

Komentarze: 4

7 października 2008 - Warszawa, ul. Ostrobramska. Już wkrótce także te Ikarusy znikną z warszawskich ulic.
Autor: ZaciszaniN

29 maja 2009 - Warszawa, pętla Szczęśliwice. Decha - LOL. A sam Ikarus w opłakanym stanie...
Autor: Maybach

Komentarze: 1

31 sierpnia 2009 - Warszawa, al. "Solidarności". Ikarus zdążył jeszcze zaliczyć TTA przed uniskopodłogowieniem zanim spisali go na straty.
Autor: ZaciszaniN

31 sierpnia 2009 - Warszawa, al. "Solidarności". Ikarusy nie zabawiły długo na wspólnym pasie tramwajowo-autobusowym Trasy W-Z. Wkrótce po zakończeniu modernizacji trasy podjęto decyzję o skierowaniu na przebiegające nią linie autobusowe wyłącznie najnowszych przegubowców. Przyczyną była m. in. obawa przed awariami starszych Ikarusów i odkurzaczy, które mogłyby spowodować zatrzymanie w ruchu tramwajów.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 4


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: