Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Lowa EB50 #304

Detale

NazwaLowa EB50
(Lowa) /Lowa ET/EB50/54 22-69 [2-2] (1950-1954)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1951
Zezłomowany1977
Właściciele
19511954MZK Warszawa
19541975MPK Szczecin
19761976WPKM Szczecin
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
195119541804 / MZK Warszawa
19541975304 / MPK Szczecin
19761976304 / WPKM Szczecin
Inne informacje
Skreślony ze stanu w roku 1976, zezłomowany rok później.

Zdjęcia

1963 - Szczecin – Stare Miasto, ul. Wyszaka. Skład zjechał ze stromego zjazdu od strony Placu Hołdu Pruskiego i zbliża się do miejsca, w którym w dniu 7 grudnia 1967 roku zakończył się tragiczny kurs wozu motorowego 4N1 z 1958 roku wraz z dwiema przedwojennymi doczepami. Po katastrofie, w wyniku której śmierć poniosło 15 osób, a 42 osoby zostały ciężko ranne, tory na ul. Wyszaka zostały zamknięte. Tramwaje linii 6 relacji Dworcowa – Gocław zostały skierowane przez ulice Matejki, Parkową i Dubois, natomiast od 1971 roku, z przerwami „szóstka” kursuje na stałej trasie Pomorzany – Gocław. W 1978 roku ul. Wyszaka przestała istnieć, a w jej miejscu znajduje się zachodni węzeł Trasy Zamkowej. Ze specjalną dedykacją dla Liptona.
Skan z albumu „Pomorze Zachodnie, pod red. Alfreda Wielopolskiego, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1966” Fot. A. Stelmach.

Autor: Marconi

Komentarze: 18

1975 - Lata 70., Szczecin, Brama Portowa. Fot. Miloš Drbal.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 9


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: