Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Sanok SN2 #403

Detale

NazwaSanok SN2
(Sanok) /Sanok SN2 24-66 [1-0-1] (1938-1939)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1939
Zezłomowany1976
Właściciele
19391976MPK Kraków
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1939197579 / MPK Kraków
19751976403 / MPK Kraków

Zdjęcia

16 kwietnia 2011 - Kraków, ul. Wawrzyńca. Fragment płotu ogradzającego Muzeum Inżynierii Miejskiej. Wisiało na nim wówczas sporo historycznych zdjęć - z okazji 110 rocznicy uruchomienia tramwaju elektrycznego w Krakowie. Podpis do tego głosił, że to skład SN2 i PN2 (numeru drugiego wagonu nie rozszyfrowałem) oraz - dalej cytat. "Dostawy tych wagonów rozpoczęły się w 1938 roku, eksploatację zakończono w roku 1976. Konstrukcję opracowała i wykonała fabryka sanocka koncernu Zieleniewskich. Wyposażenie elektryczne dostarczyła austriacka firma Elin. Były to najnowocześniejsze tzw. wolnobieżne wagony w Krakowie. Wyróżniały się w całości stalową konstrukcją pudła i spawaną ramą wózka. Wybuch II wojny światowej uniemożliwił pełną realizację dostaw, dostarczono jedynie 18 wagonów silnikowych i 10 doczepnych. Wagony doczepne miały identyczną konstrukcję jak silnikowe, zaś nie posiadały silników ani aparatury elektrycznej". Prezentowane pojazdy zostały utrwalone w okolicy obecnej pętli Bronowice.
Autor: lukaszwo

Komentarze: 8


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: