Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ashok Leyland / Antony #4027

Detale

NazwaAshok Leyland / Antony
(Miscellaneous) /Miscellaneous vehicles
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany?
Zezłomowany
Właściciele
?BEST Mumbai
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
MH-01-LA-6425
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
4027 / BEST Mumbai

Zdjęcia

9 sierpnia 2011 - Bombaj, Madame Cama Road. A tak właśnie wygląda najnowsza generacja piętrusów bombajskich. Autobusy z piętrem (produkcji brytyjskiej) pojawiły się na ulicach Bombaju w 1937 r. Ten na zdjęciu ma jakieś 10-12 lat - pamiętam, że 10 lat temu seria z płaskim przodem właśnie zaczynała służbę. Każdy autobus BEST ma dwa filmy z numerem linii i pętlą. Ten z przodu jest w lokalnym języku marathi, ten z boku - po angielsku. Podobnie jest z numerami bocznymi i oznaczeniami zajezdni (z tym, że angielskie są z tyłu). Dzięki temu autobusy bombajskie były moim ulubionym narzędziem do nauki pisania i czytania w hindi (praktycznie ten sam alfabet). Do piętrusów wchodzi się podobnie jak do londyńskich routemasterów przez "dziurę" z tyłu, a w środku obsługę pasażerów zapewniają dwaj konduktorzy (jeden u góry jeden na dole) - przechadzają się zwykle po pokładzie stukając szczypcami o poręcze by zwrócić na siebie uwagę pasażerów. Oczywiście każdy autobus wyposażony jest w linkę, którą konduktor raz ciągnie by zasygnalizować kierowcy potrzebę zatrzymania się, a dwa razy by dać mu pozwolenie na ruszenie z przystanku. Przez ostatnie 10 lat liczba piętrusów w Bombaju zmalała, niemniej nadal jest ich jeszcze kilkadziesiąt w zajezdniach Backbay, Colaba, Worli i Kurla. Na zdjęciu wóz 4027 z zajezdni Backbay obsługuje linię 138 kursującą po centrum między w/w zajezdnią a dworcem Chhatrapati Shivaji Terminus.
Autor: straphan
cenzoredytor
Komentarze: 5


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: