Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Nissan Civilian W40 / Non Plus Ultra NPU 6.150 #WR 1391H

Detale

NazwaNissan Civilian W40 / Non Plus Ultra NPU 6.150
(Non Plus Ultra) Nissan Civilian W40/Non Plus Ultra NPU 6.150
VINNW40020020
Numer zabudowy
Wyprodukowany1989
Zezłomowany
Właściciele
2009Laguna Radom
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2009WR 1391H

Zdjęcia

1 lipca 2010 - Radom, ul. Banacha. To zdjęcie nie jest zbyt udane, ale ukazuje mały autobusik rodem z Kolumbii od innej strony. W porównaniu do typowych kolumbijskich NPU 6.150 różni się tylnymi światłami, nie udało mi się jednak ustalić, czy to przeróbka wynikająca z braku dostępu do części zamiennych, czy jedna z wielu chwilowych modernizacji designu tego modelu.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 1

25 czerwca 2011 - Radom, ul. 25 Czerwca. Długo chomikowałem to zdjęcie, bo postanowiłem je dodać dopiero gdy ustalę dokładnie markę i typ pojazdu.
A historia jest ciekawa! Nadwozie wyprodukowane zostało bowiem na podwoziu ciężarowego Nissana przez kolumbijską firmę Non Plus Ultra, budującą autobusy od 1973 roku na podwoziach Dodge i Chevrolet, a od 1996 roku oferującą model NPU 6.150 na podwoziach Nissana Cabstara. Taki sympatyczny busik jest absolutnie pospolity w Kolumbii, występuje w dwóch wersjach - miejskiej i międzymiastowej, a z racji użycia w poszyciu zewnętrznym nadwozia w dużej części tworzyw sztucznych, bardzo często wprowadzano rozmaite modernizacje wizualne.
Nie jestem pewien jak zapisywać nazwę typu, NPU jest skrótem od marki "Non Plus Ultra" (oznaczającej w łacinie "nic ponad to", "szczyt doskonałości"), jednak skrót NPU jest przez producenta używany tylko do modelu 6.150 na podwoziu Nissana, zatem uznaję to jako część nazwy typu.
Skąd jednak kolumbijski autobus wziął się w samym środku Europy? Podejrzewam, że w jakimś okresie Non Plus Ultra eksportowało swoje produkty na półwysep Iberyjski, bądź też współpracowało z jakąś tamtejszą montownią.

Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 2


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: