Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Lindner #1

Detale

NazwaLindner
(Lindner)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1911
Zezłomowany?
Właściciele
19111938Stadtbahn & Strandbahn Koszalin
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
191119381 / Stadtbahn & Strandbahn Koszalin

Zdjęcia

1914 - Koszalin, obecnie ulica Piłsudskiego.
Mali obywatele pozują, a w tle tramwaj. Na pewno dzieci były dumne z wyglądu okolicy, co symbolizują ich uśmiechy. Warto również dostrzec ważny element niemieckiej przeszłości Koszalina, który pozostał do dziś - jest to zieleń, najprostsze i najtańsze medium w upiększaniu miasta.

Autor: piotr_kosz

Komentarze: 2

1915 - Koszalin, obecnie ulica Zwycięstwa na wysokości Kaszubskiej.
Największym mankamentem sieci tramwajowej były mijanki (było ich sześć), które nakładały konieczność synchronizacji pojazdów z przeciwnych kierunków.

Autor: piotr_kosz

1918 - Koszalin, obecnie ulica Zwycięstwa.
To zabawne jak historia lubi zataczać koło. 1 października 1922 roku postanowiono unieruchomić tramwaje w Koszalinie z powodu niskiej frekwencji (zawieszenie kursów nastąpiło w grudniu). Co było przyczyną? Inflacja, która wymusiła podniesienie cen biletów. W ostateczności większe koszty zakupu biletów zmusiły koszalinian do ograniczenia korzystania z tego środku transportu. Wstrzymanie "miejskiej kolei" trwało do 15 kwietnia 1924 roku.
Koło się kręci... a w współczesnym Koszalinie bilet normalny od 1 sierpnia 2012 roku będzie kosztował 2,90 zł. Zawieszenia komunikacji autobusowej nie będzie, jednak pasażerów ubędzie na pewno. Decydenci jak zwykle nie uczą się na błędach poprzedników ;).

Autor: piotr_kosz

Komentarze: 1

1930 - Koszalin, obecny teren pętli Chełmoniewo.
Miejska sieć tramwajowa 1 czerwca 1926 roku wzbogaciła się o nowy odcinek. Od tego dnia koszalinianie mogli dojeżdżać od dworca kolejowego do sąsiedniej gminy, czyli Rokosowa. Od tego momentu zaistniała konieczność rozróżniania miejskich tras, więc linii do podnóża Góry Chełmskiej przydzielono kolor zielony, a na Rokosowo kolor czerwony. Pomimo zwiększenia zasięgu tramwaju w Koszalinie nie przełożyło się to na jego popularność, liczba pasażerów w ciągu roku była stała.

Autor: piotr_kosz


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: