Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Mercedes-Benz Conecto G #2207

Detale

NazwaMercedes-Benz Conecto G
(Mercedes-Benz) Mercedes-Benz 628 O530G/Mercedes-Benz Conecto
VINWEB62832013259701
Numer zabudowy
Wyprodukowany2012
Zezłomowany
Właściciele
2012MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2012WX 73241
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20122207 / MZA Warszawa
Inne informacje
22.11.2012
Mercedes-Benz OM457LA (354 KM) + Voith D864.5

Zdjęcia

27 listopada 2012 - Warszawa, ul. Karowa. Do końca listopada, póki Mercedesy nie są oficjalnie rozdysponowane przez ZTM pomiędzy najbardziej obciążone linie, można je jeszcze spotkać na takich liniach, jak np. 128. Z dedykacją dla Dzidka ;)
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 3

27 listopada 2012 - Warszawa, ul. Świętokrzyska.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
1 grudnia 2012 - Warszawa, pętla Os. Górczewska.
Autor: Simon

26 stycznia 2013 - Warszawa, pętla Sadyba.
Autor: Antech

3 lipca 2014 - Warszawa, ul. Dickensa. Autobus posiada rzędowy, 6-cylindrowy, stojący silnik OM457LA. Zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii. Oczyszczanie spalin umożliwia system z katalizatorem SCR wykorzystujący AdBlue do redukcji tlenków azotu. Zastosowano pojedyncze głowice, co ułatwia naprawę w razie poważnej awarii. Wtryskiwacz jest umieszczony w nich centralnie. Dzięki temu paliwo jest wtryskiwane równomiernie w komorze spalania. Zarówno głowice jak i blok są żeliwne. W każdym cylindrze są 4 zawory - 2 dolotowe i 2 wylotowe. Zwiększa to przepłukanie komory spalania i umożliwia uzyskanie większej mocy. Wał korbowy jest kuty, podobnie jak korbowody. Tłoki są aluminiowe. Aluminium pozwala na uzyskanie niskiej masy tłoka, który jest elementem w ciągłym ruchu. Im lżejszy tłok, tym lepiej, gdyż można obniżyć bezwładność i straty z nią związane. Dodam, że stwierdzenie iż tłok jest aluminiowy jest pewnym uproszczeniem, ponieważ do aluminium są dodawane dodatki służące zwiększeniu wytrzymałości. Tłoki są więc z siluminu, czyli stopu aluminium z krzemem, o czym można poczytać na stronie producenta - Mahle. Zwykle w stopie pojawiają się jeszcze w mniejszej ilości dalsze dodatki, poprawiające parametry mechaniczne. Tłok musi być też w odpowiedni sposób odlany, po to by był odpowiednio sztywny. Odpowiednia struktura odlewu będzie też wpływać na wytrzymałość. Ciśnienia w nowoczesnych silnikach, i związane z tym obciążenia tłoków, są bowiem większe niż w starszych generacjach. Ciśnienie sprężania w silniku wynosi 18,5. Pojemność skokowa silnika to 11,97 l. I przechodząc w końcu do myśli którą chciałem poruszyć - w mojej ocenie do przegubowych autobusów lepsze są 10-12 litrowe silniki niż 7-9 litrowe. Większa jednostka jest bardziej solidna i wytrzymała, a do tego mniej wysilona, co zapewnia jej większą żywotność. Awaria silnika spowodowana jego przeciążeniem w wieloletniej eksploatacji oznacza duże koszty, których może nie zrekompensować oszczędność przy zakupie mniejszego silnika.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

3 września 2016 - Warszawa, pl. Trzech Krzyży.
Autor: mario

1 października 2016 - Warszawa, ul. Dźwigowa.
Autor: Banan
cenzoredytor
10 kwietnia 2023 - Warszawa, ul. Czerwona Droga.
Autor: Banan
cenzoredytor
Komentarze: 4


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: