Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.37 #5290

Detale

NazwaIkarus 280.37
(Ikarus) (MAN D2866UM01 180kW/245HP 11967cm3) (ZF 4HP500(4)) [2-2-2-2] (1992-1992)
VINTRA280V4LN1PL0702
Numer zabudowy
Wyprodukowany1992
Zezłomowany2010
Właściciele
19931994MZK Warszawa
19941995Akpol Warszawa
19952009MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19932002WAD 4627
20022010WI 66061
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199319942930 / MZK Warszawa
19941995A305 / Akpol Warszawa
199520105290 / MZA Warszawa
Inne informacje
1993-1994: 2930-II;
1994-1995: AKPOL A305;
1995: 5290
Pocięty w I kwartale 2010 roku w miejscowości Skarboszewo k/Naruszewa.

Zdjęcia

1 kwietnia 1993 - Warszawa, ul. Sobieskiego. R9 dalej po staremu nadawała numery taborowe. Ciekawe było czy się utrzymają - cyk fotkę na wszelki wypadek. I okazało się, że zabrali do Akpolu.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

21 maja 1993 - Warszawa, plac Bankowy. 21 maja 1993 r. miał miejsce jednodniowy strajk pracowników MZK; ZTM zorganizował komunikację zastępczą, którą obsługiwały liczne już wówczas autobusy prywatne oraz podwarszawskie PKS-y; dla potrzeb zastępczej komunikacji próbowano odzyskać z MZK Ikarusy 280.37 należące do Dzielnicy Śródmieście, ale udało się to jedynie w przypadku jednego pojazdu (2930), który zresztą w trakcie obsługi linii 20 (RATUSZ - BRÓDNO PODGRODZIE) uległ poważnej awarii. Foto: Robert Człapiński.
Autor: zadzior

Komentarze: 6

7 lipca 1993 - Warszawa, parking przy ul. Łazienkowskiej. Podczas strajku pracowników komunikacji miejskiej w maju 1993 r. władze Dzielnicy Śródmieście postanowiły odebrać przedsiębiorstwu część najnowszych autobusów kupionych ze środków dzielnicy. Udało się odbić tylko jeden autobus, który wysłano na jedną z linii zastępczych. Po tym incydencie (podczas którego autobus ponoć uległ awarii) wozu już nie zwrócono do MZK, lecz zamknięto na widocznym parkingu, gdzie stał i kurzył się przez kolejne 9 miesięcy, aż wraz z kompletem 15 śródmiejskich bizonów trafił w ręce prywatnej firmy Akpol, do obsługi linii 117.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
1994 - Otwock, zajezdnia Akpol. Kadr z PKF. Widać dawny taborowy na kabinie #2930.
Autor: dev3

29 czerwca 1996 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Kołowrotek zmian wywołanych otwarciem Nowego Światu zaowocował powstaniem linii 119, która zastąpiła na Stegnach dotychczasowe 116, a w Śródmieściu kończyła trasę na ul. Karmelickiej.
Autor: Nodzyk

Komentarze: 4

kwiecień 1997 - Warszawa, zajezdnia Chełmska. Autor prezentuje nam bardzo ciekawy kadr sytuacyjny z zajezdni Chełmska. Po lewej stronie płot oddziela dzierżawiony przez Bille fragment zajezdni. Ucięte w kadrze max 4-letnie Volvo 850 wewnątrz bazy należeć musiało do kogoś prominentnego. Na wprost cały przekrój posiadanej floty Ikarusów - dezel po NG w latach 91-93 z aluminiową atrapą, bizon 5290 z zamalowanym już zderzakiem, żółty Ikar z żółtym zderzakiem - znak rozpoznawalny R9 dla remontów 94-95, zastawiony czerwony ostaniec z żółtym zderzakiem.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 3

wrzesień 2001 - Warszawa, ulica Bonfraterska.
Autor: zadzior

Komentarze: 5

14 kwietnia 2003 - Warszawa, Pl. Wilsona.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
20 września 2003 - Warszawa, pętla NATOLIN PŁN.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
10 czerwca 2005 - Warszawa, ul. Jana Sobieskiego. 5290 właśnie "załatwił" E-2 jadące teraz za nim. Z tyłu czai się jeszcze 8738 na 501.
Autor: madve
edytor
Komentarze: 4

22 stycznia 2006 - Warszawa, rondo Ofiar Zbrodni Katyńskiej. Taka pożegnalna fotka, 5290 (jeden z lepszych sprzętów na R-9), zachód słońca i w ogóle... Chlip, musiało paść na Chełmską...
Autor: JacekM
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

17 lutego 2006 - Warszawa, ul. Gąsek (dawna pętla Stare Kabaty linii 139).
Autor: Flash
driver
17 lutego 2006 - Warszawa, ul. Gąsek.
Autor: Flash
driver
22 kwietnia 2006 - Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście
Autor: JacekM
newsercenzoredytor
Komentarze: 4

31 sierpnia 2006 - Warszawa, pętla Bokserska. Najlepszy Ikarus w służbie MZA. Taki portrecik, nie bijcie ;) pozdrowienia dla obu właścicieli!
Autor: ZEA R-9 Chełmska

Komentarze: 2

9 czerwca 2007 - Warszawa, łącznik Trasy Toruńskiej i Wysockiego.
Autor: Banan
cenzoredytor
10 marca 2008 - Warszawa, ul. Trocka. Ikarus obsługujący linię 162 kończy właśnie trasę skręcając na pętle Targówek.
Autor: Plesim

15 marca 2009 - Warszawa, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie.
Autor: Flash
driver
Komentarze: 3

26 lipca 2009 - Zegrze Płd. Nawet przyjemnie się nim jeździło :)
Autor: CzaroT-11

18 listopada 2009 - Warszawa, zakład "Stalowa". R-13 to bodaj jedyna warszawska zajezdnia, na której panuje tendencja do kasowania Ikarusów z automatyczną skrzynią biegów, gdy w najlepsze hulają jeszcze lewarki. Misiowi obok na razie tylko wydułbali oko, ten już całkiem oślepł.
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 2


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: