Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.22 #

Detale

NazwaIkarus 280.22
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Renk AG Doromat 874 A(3)) [2-2-2-2] (1978-1978)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1978
Zezłomowany
Właściciele
?Nieznany właściciel Budapest
1978?Ikarus Budapest
Inne informacje
Egzemplarz demonstracyjny dla Grecji.

Zdjęcia

21 marca 2014 - Na jednym ze złomowisk można znaleźć prawdziwą perełkę. Jedyny wyprodukowany Ikarus 280.22. Zdjęcia z zewnątrz nie będzie, bo nie życzy sobie tego właściciel. Historia autobusu jest nie do końca znana. Został wyprodukowany jako egzemplarz demonstracyjny wraz z serią 300 sztuk Ik260 dla Grecji, co w 1978 roku było ogromnym sukcesem eksportowym. Wraz z zamówionymi autobusami w Atenach centrala handlu zagranicznego Mogürt wybudowała całą stację obsługi autobusów składającą się m. in. z myjni, profesjonalnego serwisu, a nawet składu części zamiennych. Ikarusy 280 nie zyskały tam jednak popularności i w ramach kwitnącej współpracy, do Grecji sprzedano 1047 sztuk solówek. W chwili obecnej służy jako magazyn przeróżnych detali na złomowisku. Mnie udało się zdobyć właściwą gałkę na lewarek od skrzyni biegów (bez logo) czy blaszkę do montażu przycisku od hamulca wydechowego. W stertach części można znaleźć wiele rarytasów. Miłośnicy z Grecji są podobno żywo zainteresowani sprowadzeniem autobusu do siebie. Widoczne na zdjęciu poręcze, to pozostałość po jakiejś modyfikacji. Autobus po powrocie na Węgry służył chyba jako coś na kształt obecnych krwiopijców. Tej informacji nie jestem jednak pewien.
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver
Komentarze: 10

21 marca 2014 - Rzut oka na jakieś unikalne rozwiązanie drążków odpowiedzialnych za utrzymywanie środkowej części w pozycji dwusiecznej kąta między sekcją A i B. Nie wiem czy gdzieś później tego typu rozwiązanie było powielone. Kontynuując krótko historię tego autobusu, to jedyny znany mi jego wizerunek za czasów świetności, to krótka scena z fenomenalnego filmu "Ikarus buszok a nagyvilágban" opracowanego przez zakładowe studio filmowe. Z perspektywy czasu autobus cenny jest przede wszystkim ze względu na fakt, że nigdy nie przeszedł żadnego remontu. To taka machina czasu, w której można zaobserwować jak powinien wyglądać Ikarus z końca lat 70-tych. Warto także przypomnieć, że egzemplarze dostarczane do Grecji miały w oknach rolety dla pasażerów. Z lewej strony kadru wkleiłem rzut na wzmocniony słupek i zbliżenie na wykończenie aluminiową listwą pałąka, do którego montujemy karuzelę - pytało o to kiedyś kilka osób. (Widoczna na zdjęciu wężownica, była tam tylko rzucona. Wymontowano ją z jakiegoś turystyka. Służy do chłodzenia powietrza wylotowego ze sprężarki).
Autor: PKM&WPK
newsercenzordriver

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: