Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Alstom MP89 #252

Detale

NazwaAlstom MP89
(Alstom) /Alstom MP89/NS93/Be 8/8
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany2008
Zezłomowany
Właściciele
2008TL Lausanne Renens
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
2008252 / TL Lausanne Renens

Zdjęcia

12 lutego 2020 - Lozanna, Sallaz - 1 z 3 krótkich odcinków linii poprowadzonych nad powierzchnią.
Automatyczna linia metra na oponach została otwarta w 2008 roku po przebudowie i przedłużeniu trasy kolei zębatej kursującej między Ouchy-Olympique a węzłem przesiadkowym Flon. Niespełna 6-kilometrowa trasa rozpoczyna się przy jeziorze Genewskim na wysokości 373 m n.p.m., a kończy w Croisettes na wysokości 711 m n.p.m. Najbardziej stromy kawałek trasy ma nachylenie 120‰ co sprawia, że jest to najbardziej stroma na świecie linia metra na oponach (a ustępująca tylko szynowej linii metra C w Lyonie - też zbudowanej w śladzie funicularu).
Na jedynej linii metra w Szwajcarii (bo przecież linia m1 metrem nie jest :-D ) wagoniki kursują nawet co 4 minuty, ale między dworcem kolejowym a Sallaz częstotliwość jest podwojona. Na zdjęciu widać trzeci, środkowy, manewrowy tor służący wagonikom do zawracania.

Autor: Bogut
newseredytor
Komentarze: 1


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: