Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


ESG T2 #VI

Detale

NazwaESG T2
(ESG) /ESG T2
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1959
Zezłomowany
Właściciele
19592008LINZ Linz
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19592008VI / LINZ Linz
Inne informacje
2008: Verbleib, unbekannt

Zdjęcia

25 stycznia 2006 - Linz. Pöstlingbergbahn.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 2

25 stycznia 2006 - Linz. Wagonik Pöstlingbergbahn pokonuje wzniesienie.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
25 stycznia 2006 - Linz. Pöstlingbergbahn.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 3

11 maja 2007 - Linz, AT - Postlingberg: I visited the unique Postlingbergbahn just before it was `modernised` in 2008-9. This is one of the steepest tram lines in the world, reaching a gradient 11.6% or 1:9 without rack, cable or any other assistance. It was separate from the Linz city tramways because their track is an unusual 900mm wide and the Postlingbergbahn was a metre gauge line. There is the top station showing two of the 1958-built trams - note their Roman numbering system and the continued use of trolley poles. Linz city completely re-gauged the line to 900mm and swept away nearly all these old trams. They put in a connection to their other lines, plus three new low-floor Bombardier Flexity trams specially modified for the steep gradient, so services can now run right through from here to Linz Hauptbahnhof.
Autor: dvigar
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: