Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 260.04 #359

Detale

NazwaIkarus 260.04
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 20/100 [2-2-2] (1981-1985)
VIN260.04.8623.83
Numer zabudowy
Wyprodukowany1983
Zezłomowany1996
Modernizacje
1990Ikarus 280.T4
(MZK Warszawa) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 35-160 [2-2-2-2] (1988-1992)
Właściciele
19831994MZK Warszawa
19941996MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19931995WAB 166C
19951996WUD 7650
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19831990359 / MZK Warszawa
199019942967 / MZK Warszawa
199419962967 / MZA Warszawa
Inne informacje
2967 II

Zdjęcia

14 grudnia 1995 - Warszawa, plac Trzech Krzyży. W latach 90. stałym widokiem na liniach ekspresowych były autobusy, których stan wizualny wskazywał na rychłą kasację. Niejednokrotnie jednak zdarzały się egzemplarze mechanicznie utrzymane lepiej, niż fabryczne "przegubowce" z późniejszych roczników. Widoczna w tle, pozbawiona tynku, wysoka kamienica przy ulicy Hożej 1A (jej fragment widać zza gmachu Ministerstwa Gospodarki, dawniej Urzędu Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego) zarówno w czasie II wojny światowej, jak i po niej, miała nieco mniej szczęścia, niż jej bliźniacza pierwotnie "sąsiadka" z narożnika ulic Hożej i Mokotowskiej (kamienica Sukertów z 1914 roku, do 1919 roku stanowiąca jedną całość z domem przy Hożej 1A). Budynek w 1944 roku został zbombardowany, wypalony, a w okresie powojennym prowizorycznie częściowo odbudowany (z pominięciem ostatniej kondygnacji i uproszczeniem dachu) oraz pozbawiony "burżuazyjnych" detali z elewacji frontowej. W roku 2002 pozostałości kamienicy Hoża 1A zostały ostatecznie wyburzone; prywatny właściciel zapowiadał wówczas jej odbudowę. Działka po kamienicy po dziś dzień pozostaje pusta, stoją na niej jedynie prowizoryczne budy handlowe i drewniany płot. Dyskusyjnej przebudowy doczekał sie z kolei zespół niskich, jedno i dwupiętrowych kamienuic u zbiegu ulicy Mokotowskiej i Alej Ujazdowskich, m.in. kamienica Lucińskiego z 1787 roku pod adresem plac Trzech Krzyży 3 (w latach 1920-1921 mieszczącą się w niej kawiarnię "Wilanowska" odwiedzał Charles de Gaulle), Kamienica Destylarni Wódek Karola Schneidera z lat 1865-1866 pod adresem Aleje Ujazdowskie 51 i jej oficyna od strony ul. Mokotowskiej: po nadbudowie postmodernistycznymi, przeszklonymi bryłami o kolejne kondygnacje i połączeniu wnętrz w większe przestrzenie, pełnią dziś one funkcje biurowe, mieszcząc kompleks Dom Dochodowy, Ambasadę Nowej Zelandii oraz Wydział Informacji i Kultury Ambasady Japonii. Foto: P. B. Jezierski
Autor: zadzior

Komentarze: 2


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: