Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 105N #1087

Detale

NazwaKonstal 105N
(Konstal) / 20/125 [2-2-2-2] (1973-1979)
VIN257
Numer zabudowy
Wyprodukowany1976
Zezłomowany2013
Modernizacje
1990Konstal 105Na
(?) /Konstal 105N (4x? LTa-220 41kW/56HP ) 20-125 [2-2-2-2]
Właściciele
19761994MZK Warszawa
19942013TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
197619941087 / MZK Warszawa
199420131087 / TW Warszawa
Inne informacje
skreślony 12/06/2013 z R-1 "Wola"

Zdjęcia

19 stycznia 1985 - Warszawa, ul. Broniewskiego. Wolski skład linii 22 1087+1000 w trakcie obsługi przystanku w kierunku pętli Wiatraczna.
W latach 1978 - 1979 okresowo występowały duże trudności w zaopatrzeniu w różne materiały. Jednym z takich deficytowych towarów była właśnie aluminiowa listwa do tramwajów 105N. Niektóre stopiątki wyjeżdżające z remontu otrzymywały więc listwy od wagonów 13N. Jednym z nich był wagon 1087. Wymagało to wspawania innych zaczepów. Taka zmiana technologiczna wymuszała już stosowanie listew od 13N przy kolejnych naprawach. Ostatecznie listwy te ponownie wymieniano na oryginalne dopiero przy Naprawach Głównych II, które rozpoczęły się dla taboru 105N od 1987 roku. Jednak w latach 1987 – 1988 zajezdnia Wola zmieniała też w niektórych wagonach 105N i 105Na listwy oryginalne na te od 13N, ale najczęściej tylko z prawej strony wagonu.
Inną zmianą z pierwszych lat eksploatacji tramwajów 105N była likwidacja dolnych szybek pod szybami czołowymi. Początkowo niemal wszystkie te likwidacje następowały wskutek zderzeń. Jednak nie każde zderzenie kończyło się likwidacją dolnych szybek. Wagon 1087 był drugim w Warszawie, któremu je zlikwidowano.
Wagon 1087 jest po Naprawie Głównej I w lutym 1982. W 1990 roku w ramach Naprawy Głównej II zostanie przerobiony na typ 105Na. Pojeździ do 2013 roku i będzie złomowany.
Wagon 1000 jest po Naprawie Głównej I w kwietniu 1983. W 1992 roku w ramach Naprawy Głównej II zostanie przerobiony na typ 105Na. Pojeździ w ruchu liniowym do końca 2013 roku, po czym zostanie przekwalifikowany na wóz historyczny.

Autor: Kelly
newser
1 sierpnia 2008 - Warszawa, Plac Wileński, skład 1045+1087 - Godzina "W", miejsce na zrobienie fotki o tej porze wybrałem przypadkowo. Przypadkiem jest także, że pojawił się tu skład, który jest pierwszym jaki miałem okazję prowadzić. Po cichu miałem nadzieję, że przy pomniku zatrzyma się jakiś tramwaj a ja zrobię fotkę. Tramwaj był ale się nie zatrzymał bo i po co. W tym czasie było tu 7 innych składów. Zatrzymał się tylko jeden, na linii 26 tuż za skrętem w Targową. Smutne ale prawdziwe.
Autor: Tymbark

Komentarze: 2

8 sierpnia 2008 - Warszawa, kraniec Koło, skład 1045+1087 oraz wagon 3018 - Zdjęcie zrobiłem 08.08.08 r. o godz. 08:08, data ponoć magiczna i myślałem, że nie znajdę argumentów na to zdjęcie a jednak po raz kolejny (niezależnie ode mnie) kiedy robię fotkę w symbolicznym czasie pojawia się pierwszy skład który miałem przyjemność prowadzić. Normalnie osłupiałem jak zobaczyłem, że wjeżdża na pętle. To chyba jakiś znak ;) Tymczasem zamysłem zdjęcia tak naprawdę miało być uchwycenie tej chwili i pokazanie miejsca (dlatego kadr obejmuje fragment sąsiedniego toru), niestety nie mogłem zaplanować tego tak jak bym chciał ponieważ dopiero wróciłem z pracy, cóż, mam nadzieję że choć trochę się spodoba.
Autor: Tymbark

Komentarze: 8

5 marca 2009 - Warszawa, ul. Obozowa. No i w Warszawie pojawiły się "dwukierunkowe" stopiątki...
Autor: Melon

Komentarze: 12

21 marca 2009 - Warszawa ul. Grójecka.
Autor: Marco

Komentarze: 8

24 marca 2009 - Warszawa, al. "Solidarności".
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 3

2 kwietnia 2009 - Warszawa, ul. Wolska. Pół niedoszłego wahadła mija remontowane skrzyżowanie pod zajezdnią R-1 Wola. Piękny jest :-)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 4

8 sierpnia 2009 - Warszawa, ul. Filtrowa.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
5 lipca 2010 - Warszawa, ul. Słowackiego. Solówka na mojej ulubionej warszawskiej linii właśnie wjeżdża na ostatni przystanek na jej trasie. 27/? Cm. Wolski->Metro Marymont.
Autor: m.rudn

24 czerwca 2011 - Warszawa, ul. Powstańców Śląskich.
Autor: gofkond


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: