Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


ЗиУ-682В #669

Detale

NazwaЗиУ-682В
(ЗиУ) (Динамо ДК-210А3 110kW/148HP) 32/114 [1-2-2] (1975-1986)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1980
Zezłomowany1993
Właściciele
19801993MPK Lublin
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19801993LUB 720N
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19801993669 / MPK Lublin

Zdjęcia

1 sierpnia 1981 - Lublin - Śródmieście, ul. Lipowa. Jeszcze jedno ważne skrzyżowanie z historycznym już układem sieci trolejbusowej. Widoczna po prawej zwrotnica służyła trolejbusom linii 154 i 152. Szczególnie trudny był ostry skręt w prawo z Lipowej na Krakowskie Przedmieście i wymagał od kierowców „najechania” na pas środkowy. Kierunek od al. Racławickich do Krakowskiego Przedmieścia pokonywały linie 150,151 i152. Od strony al. Racławickich (z lewej) skręcały linie 153 i 155 (widoczny zjazd). I to właśnie trolejbus tej ostatniej linii znajduje się na przystanku. Skąd wiem? Ano stąd, że rozpiska ulic na filmie w 155 układała się w kształt „dwuteownika” – w środkowym rzędzie mieściła się tylko nazwa „Lipowa”. Rozpiski pozostałych linii układały się na filmie w miarę równomiernie (ot taki bonus dla miłośnika). Jeszcze jeden „handicap” dla osoby interesującej się problematyką komunikacji miejskiej był taki, że jak przewody sieci trakcyjnej drgają, to trolejbus niebawem nadjedzie, a jak wiszą nieruchomo – lepiej zawczasu przejść na przystanek autobusowy (metoda ta niestety nie działała, gdy silnie wiało). I jeszcze łyżka dziegciu. W tamtych czasach priorytetem dla przedsiębiorstw komunikacyjnych był dowóz pracowników (robotników, chłopów i inteligencji pracującej) do pracy i powroty do domów. Po godz.17 częstotliwość kursowania gwałtownie malała. Oczekiwanie na trolejbus poza godzinami szczytu w garanicach 45 – 50 minut nie należało do rzadkości. Ziutek pochodzi z serii „pomarańczowej”.
Skan z albumu: Lublin Trzech Pokoleń, KAW Lublin 1987, Fotografia: Eliza Kwaśniewska.

Autor: Marconi

Komentarze: 3


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: