Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


MAN NG360 Lion`s City 19 EfficientHybrid #M-AN 7501

Detale

NazwaMAN NG360 Lion`s City 19 EfficientHybrid
(MAN) MAN 19C/MAN Lion`s City (2016) (MAN D1556LOH10 265kW/360HP 9037cm3 E6) (Voith D864.6(4)) [2-2-2-0, 2-2-2-2]
VINWMA19CZZ6KF011083
Numer zabudowy19C0001
Wyprodukowany2019
Zezłomowany
Właściciele
2019MAN München
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2019M-AN 7501
Inne informacje
12.2019

Zdjęcia

19 października 2019 - MAN Lion`s City 19, czyli przedłużony do 18,75 m autobus przegubowy, dzięki któremu zyskujemy dodatkowe 4 miejsca siedzące. Pojazd demonstracyjny wystawiany na Busworld posiada moduł EfficientHybrid, ale nie jest to "pełnoprawna" hybryda, taka jak Lion`s City Hybrid poprzedniej generacji, czy Urbino 12 hybrid.
Pojazd ze zdjęcia napędza 9-litrowy, 6-cylindrowy silnik MAN D1556 LOH, spełniający normę Euro 6d, o mocy 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1600 Nm. Silnik jest połączony z 4-biegową skrzynią marki Voith. MAN oczywiście chwalił się również nowym silnikiem na stoisku, wskazując na jego zalety, takie jak uzyskanie większej o 10 KM mocy i większego o 150 Nm momentu obrotowego. Przestrzeń zajmowana przez silnik została zmniejszona dzięki zastosowaniu jednostopniowej turbosprężarki. Chłodzenie spalin w procesie recyrkulacji ma zapewnić niższy poziom zanieczyszczeń oraz cichszą pracę silnika. Zoptymalizowanie pierścieni tłoków zmniejsza zużycie oleju. Całkowitą wagę silnika udało się zredukować o 230 kg. Dalsza redukcja spalania jest możliwa dzięki zastosowaniu (jak to nazywają materiały reklamowe) "alternatorowi rozrusznika wału korbowego", czyli po prostu silnika elektrycznego, który jest zamontowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów w obudowie koła zamachowego i umożliwia prace w systemie Start-Stop.

Autor: jakub.s
edytor
Komentarze: 9

19 października 2019 - Bruksela, Expo. O ile zewnętrznie nowy Lion`s kompletnie mi się nie podoba i bardzo mnie zawiódł, o tyle wnętrze tej generacji autobusów wygrywa ze wszystkimi, jeżeli chodzi o wygląd i wrażenie wysokiej jakości montażu oraz materiałów. Citaro C2 nawet nie ma startu do lwów.
MAN w nowej rodzinie autobusów miejskich oferuje montaż systemu o nazwie EfficientHybrid. Jak już wspomniałem pod poprzednim zdjęciem tego pojazdu, nie jest to "pełnoprawna" hybryda. Dlaczego tak napisałem? W typowej, szeregowej hybrydzie silnik spalinowy nie bierze udziału w przenoszeniu energii na oś napędową, zaś w hybrydzie MANa, dalej przenosi on energię poprzez skrzynię biegów, napędzając koła, dlatego dodatkowy napęd jest bardziej urządzeniem pomocniczym. Materiały MANa mówią o nowym alternatorze rozrusznika wału korbowego, a jest to po prostu silnik elektryczny, który jest zamontowany pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów w obudowie koła zamachowego. Rozłożony na główne podzespoły został zaprezentowany na targach i widać go przez szyby na zewnątrz Lion`sa.
Podczas zwalniania pojazdu, dochodzi do rekuperacji (odzyskiwania) energii, gdzie silnik elektryczny pracuje w zakresie pracy prądnicowej, a powstałe w tym procesie napięcie elektryczne ładuje superkondensatory, zabudowane na dachu i oparte na instalacji 48 V, a nie na wysokonapięciowej, jak np. w hybrydzie Solarisa. Superkondensatory są lepszym rozwiązaniem od tradycyjnej baterii, gdyż są bardziej odporne na częste ładowanie i rozładowywanie.
Podczas ruszania, zgromadzona w kondensatorach energia jest zamieniana z energii elektrycznej na energię mechaniczną poprzez wspomniany alternator rozrusznika wału korbowego (silnik elektryczny), w wyniku czego zmniejszamy zużycie paliwa w fazie pracy silnika spalinowego, wymagającej pokonania sporych oporów ruchu, poprzez odciążenie go. Dodatkowo, podczas postoju, z kondensatorów wspomagane jest zasilanie pokładowych układów elektrycznych, zwłaszcza gdy aktywny jest system Start/Stop. Na zużycie paliwa ma wpływ także masa pojazdu, a hybrydowy system w MANie jest wręcz kompaktowy i mało waży.
Dzięki tym wszystkim rozwiązaniom, producent deklaruje o 16% mniejsze zużycie paliwa oraz inne aspekty ekologiczne, czyli redukcję hałasu i emisji spalin.

Autor: jakub.s
edytor
Komentarze: 32


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: