Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się



Zdjęcia tematyczne

Wypadki, awarie i inne utrudnienia w stołecznej KM

Temat nie wymaga zbyt długiego opisu: dodajemy tu wszystkie zdjęcia ze zdarzeń oraz takie, które skutkują utrudnieniami i zakłóceniami w regularnym kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie.

Zdjęcia

? - Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Zatrzymanie przed skrzyżowaniem z ul. Kruczą. Od lewej widoczne składy 176+175+174(?), 10xx+1069 i ???+581 (?), pozostałych numerów nie widać. Zdjęcie pochodzi z książki "Warszawa", wyd. Sport i Turystyka 1984, autorem jest Edward Hartwig.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 5

23 maja 1931 - Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście. Wypadek z udziałem dwóch tramwajów i wojskowego samochodu sanitarnego Ford T, który został zakleszczony pomiędzy wagonami. Niestety nie widać ostatniej cyfry numeru taborowego. Tutaj więcej zdjęć.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1 października 1935 - Warszawa, ul. 11 Listopada. Zderzenie tramwaju z ciężarówką. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1946 - Warszawa, ul. Targowa. Wykolejenie składu D+P10. Za wagonem widoczna kamienica nr 15. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1946 - Warszawa, ul. Targowa. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1946 - 1946-48 - Warszawa, skrzyżowanie Aleje Jerozolimskie/Nowy Świat. Na zdjęciu widoczne rozjechanie się składu L+P15. Po prawej widoczny wagon typu L, a po lewej to chyba doczepa P15. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 7

1947 - 1947-48 - Warszawa, ul. Nowy Świat. Autobus po uderzeniu w kamienicę nr 44. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

16 lutego 1948 - Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 2

16 lutego 1948 - Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 6

1949 - Warszawa, ul. Marymoncka. Jakaś awaria, raczej jednak nie wykolejenie. Na zdjęciu widać przygotowania do podniesienia wagonu w celu wstawienia na "pieska". Zdjęcie ze zbiorów NAC. Więcej zdjęć: link1, link2, link3.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1949 - Warszawa, ul. Marymoncka. Wagon już po wstawieniu na "pieska". Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

1949 - Warszawa, tymczasowa zajezdnia Buraków (obecnie teren MZA). Wagon już po sprowadzeniu do zajezdni, za chwilę zostanie zdjęty z "pieska". Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 5

1949 - Warszawa, ul. Marymoncka. Dodaję pod wóz 414 stojący jako pierwszy w zatrzymaniu. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Autor: Krzysztof_J

25 marca 1960 - Warszawa, ul. Korkowa. fot. Zbigniew Lewandowski, Tygodnik "Stolica" 10 kwietnia 1960. Mam trochę archiwalnych numerów Stolicy z lat 50 i 60, jeżeli kogoś interesują takie zdjęcia to wrzucę jeszcze jakiś skan.
Autor: kamil_81

Komentarze: 14

20 września 1963 - Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180]
Autor: dev3

Komentarze: 13

20 września 1963 - Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180]
Autor: dev3

Komentarze: 4

1963 - Warszawa, plac Zawiszy. Wagon 3x8 po zderzeniu. Tutaj drugie zdjecie [link]. Źródło: fortepan.hu / Artfókusz.
Autor: Krzysztof_J

3 grudnia 1964 - [opis zmieniony] Warszawa, al. Stalingradzka (obecnie ul. Jagiellońska). Zdjęcie z cyklu: "z archiwów Liptona" :) Doczepka wzięta "w kleszcze", czyli takie małe bum na jubileusz TWB. Jest to jedna z nielicznych eNek, którą skasowano jeszcze w Warszawie... A samo zdarzenie było - jak widać - bardzo konkretne. Aha, rozpoczynamy trzecią setkę tysięcy fotek na TWB ;)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 18

1965 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Na czele zatrzymania widoczny jeden z wagonów PN nr 0-601 lub 0-602. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 12 (1059), autorem jest Jan Morek.
Autor: Krzysztof_J

1967 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Zderzenie składu 13N z Warszawą. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 31 (1025), autorem jest Henryk Jurko.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 5

lipiec 1968 - Warszawa, skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej. Widok od tyłu na skład 655+1634+1747. Źródło: fortepan.hu / Artfókusz.
Autor: Krzysztof_J

lipiec 1968 - Warszawa, skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej. Objazd z powodu wykolejenia widocznego po prawej składu 655+1634+1747. Jak widać, wtedy dzięki skrętom na tym skrzyżowaniu (oraz przy obecnym Dworcu Centralnym), dużo łatwiej można było wprowadzać objazdy, a dziś wszystko na Marszałkowskiej by stało w zatrzymaniu (nawet na pl. Bankowym od strony Andersa nie ma możliwości skrętu). Źródło: fortepan.hu / Artfókusz.
Autor: Krzysztof_J

lipiec 1968 - Warszawa, skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej. Widok na wykolejony wagon od drugiej strony. Źródło: fortepan.hu / Artfókusz.
Autor: Krzysztof_J

lipiec 1968 - Warszawa, skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej. Wykolejenie pierwszego wagonu składu 655+1634+1747. Obok widoczny wagon 13N nr 85 na linii 8, który skoro stoi w tym miejscu, chyba też ucierpiał w tym zdarzeniu (np. mógł zostać otarty, bo raczej nie wygląda to na lewoskręt). Na stronie źródłowej brak jednak jakiegokolwiek dokładniejszego opisu. Źródło: fortepan.hu / Artfókusz.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 2

1968 - Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II). Po prawej widoczny fragment kamienicy, w miejscu której obecnie stoi Orco Tower. Swoją drogą, jeszcze jakieś 10 lat temu zatrzymanie na tym ciągu wyglądałoby dość podobnie, jeśli chodzi o typ taboru. Źródło: PKF nr 18a/1968.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 3

1968 - Warszawa, plac Inwalidów. Zatrzymanie po zderzeniu z samochodem. Po prawej sieciowcy naprawiający sieć trakcyjną. Źródło: PKF nr 18a/1968.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 8

1968 - Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1968 - Warszawa, ul. Puławska. Swoją drogą, podobne obrazki mogliśmy oglądać również w ostatnich tygodniach, kiedy to prawie codziennie były dość duże ulewy. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 4

1968 - Warszawa, ul. Stawki. Wstawianie wagonu na tory po wykolejeniu. Źródło: PKF nr 18a/1968.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 5

1968 - Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

3 października 1969 - Warszawa, ul. Targowa. Tramwaj, który wypadł z szyn, z lewej pomnik Braterstwa Broni. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [69-456]
Autor: dev3

Komentarze: 2

20 stycznia 1970 - Warszawa, Pl. Inwalidów. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA. Zgoda jest.
Autor: dev3

27 sierpnia 1970 - Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II). Na pierwszym planie widoczna przednia oś. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 3

27 sierpnia 1970 - Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II) w rejonie ronda ONZ. Zderzenie ze słupem trakcyjnym. Pomimo dużych zniszczeń autobus został odbudowany na CWS-ie i kursował do 1976 r. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 4

20 marca 1971 - Warszawa, skrzyżowanie Żelazna / Grzybowska. Zderzenie autobusu z samochodem. Widoczne również wozy nr 31 (l. 157), 828 (l. 106) i 3 (l. 157). W jezdni można także dostrzec wyłączone już z użytku torowisko tramwajowe. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 2

22 września 1971 - Warszawa, ul. Chałubińskiego. Zatrzymanie z powodu małego pożaru przy pierwszym wózku (widoczna piana gaśnicza). Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

4 listopada 1974 - Warszawa. Wagon 584 po zderzeniu z innym tramwajem na placu Starynkiewicza. Wiem, że jakość taka sobie, wrzucam bardziej jako ciekawostkę. Źródło: "Życie Radomskie" z dnia 5.11.1974.
Autor: Krzysztof_J

1978 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Na pierwszym planie widoczny skład 166+167+169, który był jednym z trzech potrójniaków, które pod koniec 1977 roku testowo otrzymały pantografy połówkowe (w każdym tylko na jednym wagonie, tutaj wóz 169). Pozostałe testowe pantografy były na wagonach 174 (176+174+175), który jeździł z nim tylko dwa dni i 135 (134+135+123). Ostatecznie po kilku miesiącach wszystkie połówkowe pantografy zostały zastąpione zwykłymi. Zdjęcie z nieznanej gazety.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 3

sierpień 1981 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Dzień pieszego pasażera. Foto Piotr Ilowiecki
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 5

lipiec 1982 - Warszawa, pętla Służewiec Przemysłowy. Wagon 663 z uszkodzonym pantografem. Z tyłu wagonu oryginalna żoliborska tablica linii 17 stosowana do 1983 roku o wymiarach 350x270 mm.
Autor: Kelly
newser
28 czerwca 1983 - Warszawa, pętla Huta. W wolskim składzie 427+321 obsługującym linię 5, 11, 22 lub 27 doszło do zablokowania osi w II wózku wozu sterującego. Niezbędna była interwencja dźwigu i użycie tzw. pieska.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 1

28 czerwca 1983 - Warszawa, pętla Huta. Wolski wóz 321 cierpliwie czeka na zakończenie pracy dźwigu przy wagonie 427. Dobrze widoczny „dekielek” zastępujący przednie światło, zamalowany na czerwono.
Autor: Kelly
newser
26 maja 1984 - Warszawa, pętla Piaski.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

1984 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Kolizja tramwaju z samochodem. Według opisu, winnym był kierowca osobówki. Fot. Jacek Barcz, źródło: tygodnik "Motor" nr 30 (22.07.1984).
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 4

1985 - Warszawa, ul. Świętokrzyska. Zdjęcie z aukcji internetowej, autor nieznany.
Autor: dev3

Komentarze: 6

1985 - Warszawa, plac Konstytucji. Kadr z serialu "Zmiennicy", odc. 6.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 2

3 września 1987 - Warszawa, skrzyżowanie Wolska / Młynarska. Po lewej widoczny pierwszy wagon składu 1049+1045 (linia 26), którego motorniczy nie zauważył przestawionej w lewo zwrotnicy, w wyniku czego doszło do zderzenia z jadącym z naprzeciwka składem 1032+1073 (linia 27). W wyniku wypadku zginęło 7 osób, a 73 zostało rannych. W tym samym dniu doszło również do zderzenia dwóch pociągów na stacji Warszawa Włochy, w którym śmierć poniosło 8 osób. Źródło: Tygodnik Stolica nr 38, fot. Michał Gawałkiewicz.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 3

3 września 1987 - Warszawa, skrzyżowanie Wolska / Młynarska. Widok na wagon 1049 (a raczej to, co z niego zostało). Źródło: Tygodnik Stolica nr 38, fot. Michał Gawałkiewicz.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 2

17 września 1987 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Pożar wagonu spowodowany zerwaniem sieci trakcyjnej. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 40, autorem jest Michał Gawałkiewicz.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 9

19 sierpnia 1988 - Warszawa, ul. Marszałkowska x Aleje Jerozolimskie. Sądząc po opuszczonym pantografie tytułowego wagonu (tutaj warto zwrócić uwagę także na dość nietypową jego podstawę) i braku pasażerów w środku, jest to zapewne zjazd awaryjny. W kabinie widać chyba także instruktora NR. Skład 810+722, obok 379+530. Autorem zdjęcia jest Thierry Hamal, zgoda na dodanie jest.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 4

1989 - gdzieś w Warszawie... Zdjęcie pochodzi z gazety "Motor". Jak opisuje artykuł kierowca radiowozu milicyjnego "zagapił się", czego rezultatem była kolizja z autobusem komunikacji miejskiej. Nikt nie ucierpiał.
Autor: krzysiekz
edytordriver
Komentarze: 4

25 kwietnia 1990 - Warszawa, skrzyżowanie Jana Sobieskiego i Al. Witosa. Skan z czasopisma "Motor". Zderzenie z dźwigiem. Wiem że jakość nie powala ale warto zaznaczyć to wydarzenie.
Autor: dev3

25 kwietnia 1990 - Warszawa, skrzyżowanie Jana Sobieskiego i Al. Witosa. Skan z czasopisma "Motor". Zderzenie z dźwigiem. Wiem że jakość nie powala ale warto zaznaczyć to wydarzenie.
Autor: dev3

Komentarze: 3

marzec 1992 - Warszawa, al. Jana Pawła II. Solówka na 170 (Chomiczówka-Elsnerów) skręcając przy „Feminie” w lewo wpakowała się pod skład 648+647 na linii 12 (Żerań FSO-Służewiec). A teraz cofnijmy się jeszcze o 5 lat. Na początku 1987 roku, gdy na listach przebojów królowały Europe i Bon Jovi, a w dyskotekach Sandra, w Warszawie dogorywały ostatnie Jelcze PR110. 30 sztuk garażowało jeszcze w zajezdni R-8 „Pożarowa” i wysyłane były głównie na brygady szczytowe, czyli np. na linie 401 i T. Aby jak najszybciej wycofać peerki zaczęto na „Pożarową” przenosić kilkuletnie ikarusy z innych zajezdni, gdzie duża ich liczba stała i się kurzyła. Okazało się bowiem, że węgierskie pojazdy są na tyle niezawodne, iż nie ma potrzeby utrzymywania tak dużej rezerwy taborowej, jak w przypadku jelczy. Tym sposobem „Pożarowa”, na której ostatni nowy wóz miał numer 1090, dobiła z numeracją solówek do widocznego właśnie 1120.
Autor: Nodzyk

Komentarze: 7

1992 - Warszawa, skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi. Skan z czasopisma Motor.
Autor: dev3

Komentarze: 10

6 lipca 1994 - Warszawa, ul. Jana Pawła Woronicza. Zjazd do zajezdni i... kolizja kilkadziesiąt metrów przed bramą zakładu.
Na wysokości Zakładu Eksploatacji Tramwajów R-3 "Mokotów", zdjęcie wykonał Dariusz Kalinowski.

Autor: zadzior

11 sierpnia 1994 - Warszawa, ul. Książęca. Fotografia ze zbiorów P. Chrobocińskiego.
Autor: ET22-1008

Komentarze: 7

19 września 1994 - Warszawa, ul. Batorego. Ikar skręcał sobie z Al. Niepodległości w Batorego i natrafił na przeszkodę.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 4

listopad 1994 - Warszawa, rondo ONZ. 646+689 [R4]. Dalej nie jedziemy.
Autor: Nodzyk

Komentarze: 5

listopad 1994 - Warszawa, al. Jana Pawła II. 324+386 [R3]. Dzień pieszego pasażera.
Autor: Nodzyk

Komentarze: 8


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: