23 września 2005 - Charków, prosp. Zwycięstwa. Wspomnienie po rumuńskich przegubowcach, eksploatowanych w drugim mieście Ukrainy w latach 1989-2013. Wówczas spora część z nich obsługiwała dowozówki z widocznego tu osiedle Aleksiejówka do ostatniej stacji metra (23 Sierpnia). Budowane w ślimaczym tempie (1 stacja/5 lat) metro w końcu dotarło do tego miejsca w sierpniu 2016.Charków, prosp. Zwycięstwa. Wspomnienie po rumuńskich przegubowcach, eksploatowanych w drugim mieście Ukrainy w latach 1989-2013. Wówczas spora część z nich obsługiwała dowozówki z widocznego tu osiedle Aleksiejówka do ostatniej stacji metra (23 Sierpnia). Budowane w ślimaczym tempie (1 stacja/5 lat) metro w końcu dotarło do tego miejsca w sierpniu 2016. Autor: Jarosz
23 września 2005 - Charków, al. L. Swobody. DAC na tle budowanej stacji metra "Aleja Zwycięstwa". Charków, al. L. Swobody. DAC na tle budowanej stacji metra \"Aleja Zwycięstwa\". Autor: Jarosz
23 września 2005 - Charków, al. L. Swobody. Drugie co do wielkości miasto Ukrainy otrzymało w latach 1989-90 z fabryki Autobuzul Bukareszt 51 takich trolejbusów.Charków, al. L. Swobody. Drugie co do wielkości miasto Ukrainy otrzymało w latach 1989-90 z fabryki Autobuzul Bukareszt 51 takich trolejbusów. Autor: Jarosz
Komentarze: 1
31 marca 2009 - Charków (UA), ul. Envera Ascharowa. Tak swoją drogą to myślałem zawsze, że Charków to najdalsze od bukaresztańskiej fabryki miejsce, gdzie trafiły trolejbusy DAC. Nic takiego - tow. Ceausescu udało się sprzedać w latach 80. 56 pojazdów tej serii (48 solo + 8 przegubów) do stolicy Kolumbii, Bogoty, gdzie jeździły zresztą również ziutki. Długo sobie jednak nie pojeździły - sieć zlikwidowano w 1991 r. Bardzo ciekawe zdjęcia, zarówno lśniących nowością DACów i ziutków, jak i też zarośniętych trupów, można obejrzeć tutaj: http://www.tramz.com/co/bg/b/be.htmlCharków (UA), ul. Envera Ascharowa. Tak swoją drogą to myślałem zawsze, że Charków to najdalsze od bukaresztańskiej fabryki miejsce, gdzie trafiły trolejbusy DAC. Nic takiego - tow. Ceausescu udało się sprzedać w latach 80. 56 pojazdów tej serii (48 solo + 8 przegubów) do stolicy Kolumbii, Bogoty, gdzie jeździły zresztą również ziutki. Długo sobie jednak nie pojeździły - sieć zlikwidowano w 1991 r. Bardzo ciekawe zdjęcia, zarówno lśniących nowością DACów i ziutków, jak i też zarośniętych trupów, można obejrzeć tutaj: http://www.tramz.com/co/bg/b/be.html Autor: Jarosz
Komentarze: 2
14 lipca 2009 - Charków, ul. Sumska.Charków, ul. Sumska. Autor: straszny
31 marca 2009 - Charków (UA), al. 50-lecia Wszechzwiązkowego Leninowskiego Komunistycznego Związku Młodzieży. Przemysł radziecki wytwarzał statki kosmiczne i atomowe łodzie podwodne, ale z produkcją przegubowego trolejbusu długi czas nie potrafił sobie poradzić. By zastąpić czymś zestawy 2xŠkoda 9Tr, na początku lat 80. władze Kijowa zainteresowały się więc wyrobami fabryki w Bukareszcie. W 1986 r. pierwsze trolejbusy serii DAC-217E rozpoczęły liniową służbę w stolicy Ukraińskiej SRR. Jej drugie największe miasto (również eksploatujące pociągi trolejbusowe) też podłapało temat - i zanabyło 50 takich wozów, które dotarły w roku 1989; rok później przybył jeszcze jeden. Dziś z tych dostaw przy życiu zostały już tylko 4 sztuki, co i tak jest sporym osiągnięciem. Kijów się ich pozbył kilka lat temu, w rodzimej Rumunii raczej też dawno już wycięto tak stare roczniki.Charków (UA), al. 50-lecia Wszechzwiązkowego Leninowskiego Komunistycznego Związku Młodzieży. Przemysł radziecki wytwarzał statki kosmiczne i atomowe łodzie podwodne, ale z produkcją przegubowego trolejbusu długi czas nie potrafił sobie poradzić. By zastąpić czymś zestawy 2xŠkoda 9Tr, na początku lat 80. władze Kijowa zainteresowały się więc wyrobami fabryki w Bukareszcie. W 1986 r. pierwsze trolejbusy serii DAC-217E rozpoczęły liniową służbę w stolicy Ukraińskiej SRR. Jej drugie największe miasto (również eksploatujące pociągi trolejbusowe) też podłapało temat - i zanabyło 50 takich wozów, które dotarły w roku 1989; rok później przybył jeszcze jeden. Dziś z tych dostaw przy życiu zostały już tylko 4 sztuki, co i tak jest sporym osiągnięciem. Kijów się ich pozbył kilka lat temu, w rodzimej Rumunii raczej też dawno już wycięto tak stare roczniki. Autor: Jarosz
3 maja 2010 - Charków, pętla "Aeroport". Nowy dworzec lotniczy zbudowany do "EURO-2012".Charków, pętla \"Aeroport\". Nowy dworzec lotniczy zbudowany do \"EURO-2012\". Autor: vmoroz
31 marca 2009 - Charków (UA), al. Lenina. Ostatnie cztery trolejbusy DAC pracują na liniach 2 i 24, po dwa na każdej z nich. Zwykle w każdej z par jeden obrabia szczytowy dodatek, a drugi brygadę pracującą w godzinach 6-14.Charków (UA), al. Lenina. Ostatnie cztery trolejbusy DAC pracują na liniach 2 i 24, po dwa na każdej z nich. Zwykle w każdej z par jeden obrabia szczytowy dodatek, a drugi brygadę pracującą w godzinach 6-14. Autor: Jarosz
23 września 2005 - Charków, al. L. Swobody. Drugie co do wielkości miasto Ukrainy otrzymało w latach 1989-90 z fabryki Autobuzul Bukareszt 51 takich trolejbusów.Charków, al. L. Swobody. Drugie co do wielkości miasto Ukrainy otrzymało w latach 1989-90 z fabryki Autobuzul Bukareszt 51 takich trolejbusów. Autor: Jarosz
Komentarze: 1
31 marca 2009 - Charków (UA), ul. Envera Ascharowa. Tak swoją drogą to myślałem zawsze, że Charków to najdalsze od bukaresztańskiej fabryki miejsce, gdzie trafiły trolejbusy DAC. Nic takiego - tow. Ceausescu udało się sprzedać w latach 80. 56 pojazdów tej serii (48 solo + 8 przegubów) do stolicy Kolumbii, Bogoty, gdzie jeździły zresztą również ziutki. Długo sobie jednak nie pojeździły - sieć zlikwidowano w 1991 r. Bardzo ciekawe zdjęcia, zarówno lśniących nowością DACów i ziutków, jak i też zarośniętych trupów, można obejrzeć tutaj: http://www.tramz.com/co/bg/b/be.htmlCharków (UA), ul. Envera Ascharowa. Tak swoją drogą to myślałem zawsze, że Charków to najdalsze od bukaresztańskiej fabryki miejsce, gdzie trafiły trolejbusy DAC. Nic takiego - tow. Ceausescu udało się sprzedać w latach 80. 56 pojazdów tej serii (48 solo + 8 przegubów) do stolicy Kolumbii, Bogoty, gdzie jeździły zresztą również ziutki. Długo sobie jednak nie pojeździły - sieć zlikwidowano w 1991 r. Bardzo ciekawe zdjęcia, zarówno lśniących nowością DACów i ziutków, jak i też zarośniętych trupów, można obejrzeć tutaj: http://www.tramz.com/co/bg/b/be.html Autor: Jarosz
Komentarze: 2
14 lipca 2009 - Charków, ul. Sumska.Charków, ul. Sumska. Autor: straszny