Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - sp. z o.o./

Jelcz 120MT/E #223

18 kwietnia 2023 - Łuck, zajezdnia trolejbusowa. Jelcz przejeżdża pomiędzy 15 metrowymi Bogdanami jadąc na podstawienie na jutrzejszy wyjazd.
Autor: Solaris536

5 kwietnia 2010 - Lublin, al. Kraśnicka. Po poszerzonej w drugiej połowie lat 90-tych alei Kraśnickiej, kręgosłupie komunikacyjnym zachodniej części Lublina, trolejbusy kursują od 1990 roku.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

1 maja 2010 - Lublin, Al. Racławickie. W latach 90. i 2000. dominowały w Polsce trolejbusy Jelcz. Obecnie zastąpiły je Solarisy, które będą podstawą taboru przez wiele lat.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

1 maja 2010 - Lublin, al. Racławickie. Trochę szkoda, że cyfrówka nie pokaże nigdy wiosennej zieleni tak żywej, jak analog. Na szczęście jednak w przyszłym tygodniu zapewne odbiorę kolejne skany z negatywu :)
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

21 października 2010 - Lublin, al. Kraśnicka, baza MPK.
Autor: mario

Komentarze: 1

26 marca 2011 - Lublin, Al. Racławickie. Trolejbus wyprodukowany w 1999 r. i pierwszy raz zarejestrowany w listopadzie 1999 r., wprowadzony do ruchu na przełomie 1999 i 2000 r. Zbudowano go oszczędnościowo, z elektryką oporową - bliźniacze 808 i 816 były nowocześniejsze, tranzystorowe. W 2009 r. trolejbus wzbudził sensację po przemalowaniu jako pierwszy w nowe malowanie w barwy miejskie. Od 2014 r. jeździ w Łucku, gdzie dostał barwy biało-zielone, a w 2021 r. - nowe barwy biało-czerwone. W tle biurowiec przy ul. Karłowicza i komin EC Megatem.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

27 marca 2012 - Lublin, al. Józefa Piłsudskiego. 3x jelcze.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 5

22 września 2012 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów.
Autor: Adrian_

9 października 2012 - Lublin, Al. Racławickie. Spośród 520 mln zł wydanych na transport publiczny w ramach dużego projektu unijnego 310 mln zł pochodzić będzie z budżetu Unii Europejskiej, co oznacza, że zakup nowych autobusów i trolejbusów, rozbudowa linii trolejbusowych i budowa zajezdni wymagać będą tylko 40% udziału budżetu miejskiego, a także bez konieczności ponoszenia kosztów kapitałowych, które miałyby miejsce w wypadku emisji obligacji lub zaciągnięcia kredytu. W kolejnym budżecie unijnym prawdopodobnie nie będą dofinansowane żadne autobusy z silnikiem Diesla, przez co dostępne będą środki na dalszy rozwój trolejbusów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 16

Jelcz 120MT/E #3803

10 lutego 2010 - Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka. Na zdjęciu patent, którego ideę nie bardzo mogę zrozumieć - dwa siedzenia umieszczone w miejscu przedziału dla podróżujących dla stojąco. Po lewej zaś widoczna szara nadbudowa z aparaturą.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 9

10 lutego 2010 - Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka. Wnętrze tyrystorowej wersji 120MT z 1998 roku po remoncie w 2007 roku. W oryginale poręcze były czarne, a listwy na krawędziach - aluminiowe. Inne było też wykonanie klap podłogowych. Miejsce w prawym tylnym narożniku zajęły elementy sterowania. Siedzenia stamtąd ulokowano w miejscu tylnego przedziału dla pasażerów stojących.
Autor: Jacek Pudło
edytor
5 kwietnia 2010 - Lublin, al. Kraśnicka. Trolejbus ten jak i jego koledzy posiada tyrystory klasyczne. Układ wyróżnia się charakterystycznym brzęczeniem i oszczędnym rozruchem. Spodziewałem się, że wozy te zostaną przez długi czas jako rezerwa, tymczasem trafiły do Łucka.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Lipowa.
Autor: Jacek Pudło
edytor
21 lipca 2012 - Lublin, ul. Kunickiego. Jelcz w 2014 roku został wywieziony do Łucka na Ukrainie gdzie w liniowej eksploatacji pozostaje do dzisiaj. Obecnie nawet dorobił się nowych barw u ukraińskiego przewoźnika > https://transphoto.org/photo/1457519/?vid=97474
Autor: 16v

Komentarze: 1

16 kwietnia 2014 - Lublin, baza autobusowa Majdan Tatarski. Odstawione jelcze oczekujące kolejnego zatrudnienia już w Łucku.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 4

27 lipca 2000 - Lublin, al. Kraśnicka. Jelcz z bijącym sercem ikarusa ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 3

28 lipca 2000 - Lublin, Węglin.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 1

3 września 2003 - Lublin, Rondo Represjonowanych Żołnierzy - Górników. Trolejbus z nieco innej niż "standardowa" strony :-)
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 3

15 kwietnia 2004 - Lublin, Al. Racławickie. Wtedy jeden z najnowszych trolejbusów w Lublinie. Był to efekt koncepcji oszczędnościowej z lat 90. Analizowano wtedy możliwość zakupu trolejbusów Skoda 21Tr, jednak cło sprawiało że cena zakupu była wysoka. Dla obniżenia ceny zakupu postanowiono wykorzystać rozbudowane zaplecze naprawcze MPK i zbudować trolejbusy we własnym zakresie na bazie nadwozi z Jelcza. Ciekawostką jest fakt, że w połowie lat 90. proponowano też budowę trolejbusu na bazie Scanii CN113CLL.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

17 sierpnia 2004 - Lublin, ul. T. Zana. #803 i #787 kilka chwil po odjeździe #771.
Autor: Dawid

26 marca 2005 - Lublin, ul. Dworcowa. Pies, rower i trolejbus czyli trzej najlepsi przyjaciele człowieka :-P.
Autor: Przemysław Żywicki

Komentarze: 2

2 lipca 2005 - Lublin, al. Kraśnicka. Wygięte malowanie w pełnej krasie. W stosunku do oryginału tylko kilka zmian - nowe odbieraki Esko i głowice, nowe bębny Railtech, dodatkowa czarna klapka za trzecimi drzwiami, przemalowana blacha za pierwszą osią. Trolejbus ten wprawdzie nie miał niskiej podłogi, ale ładnie się prezentował. Dziś w Łucku z numerem 224.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 5

17 lipca 2005 - Lublin, ul. Chodźki. Od 12 lat tutaj, na skraju Czechowa, kończy się sieć trakcyjna. Rzut okiem na mapę zdradza, że 2 km sieci wystarczyłoby, by osiagnąć słynną pętlę na Paderewskiego. Jednakże zaplanowano sieć nie przez Szeligowskiego, a z tyłu Reala, i w wyniku jakiejś formalnej kolizji budowa będzie zrealizowana niewiadomo kiedy, o ile w ogóle. A szkoda, bo byłaby to sensowna trasa w przeciwieństwie np. do tej niemal budowanej już na al. Unii Lubelskiej.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

26 maja 2006 - Lublin, ul. Zana. Wygięte malowanie :)
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

3 listopada 2007 - Lublin, ul. T. Zana. Trajluś w ostatnim czasie został odremontowany i przemalowany. O to jego pierwsze zdjęcie w nowych barwach.
155 Mełgiewska FS -> Zana ZUS

Autor: Fafik
driver
Komentarze: 7

30 grudnia 2007 - Lublin, Pętla Abramowice. 120MT o najniższym numerze bocznym wjeżdża na dość klimatyczną, acz zwyczajną pętlę... Fajnie wyglądają te rolki zamiast wyświetlacza z przodu ;-)
Autor: M.Wilu

13 marca 2008 - Lublin, ul. Zana.
Trzeba jednak przyznać, że jeśli nie jest upaprany w reklamę to Lublin jest ostatniom miastem gdzie jeżdżą "czerwone" trolejbusy ;-)

Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 6

15 sierpnia 2009 - Lublin - Dworzec PKP. ładne te wasze trajtki.
Autor: Muszek
newser
Komentarze: 1

Jelcz 120MT/E #3804

1 kwietnia 2010 - Lublin, ul. Tomasza Zana.
Autor: Wojciech Liberda

27 maja 2011 - Lublin, al. Kraśnicka. Jak to jest z reklamami na lubelskich pojazdach komunikacji miejskiej w nowym malowaniu. Jest możliwość czy nie ma możliwości umieszczania reklam?
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 8

6 kwietnia 2012 - Lublin, ul. Lipowa. Jelcz z 1998 r. przed sprzedażą do Łucka. Po lewej stronie w miejscu zlikwidowanego sklepu Społem z 1974 r. znajdowała się zajezdnia MPK, funkcjonująca w latach 1946-1963. Wykonano w niej kilka historycznych zdjęć, m. in. jedyne zdjęcie 3-osiowego, przedwojennego Mercedesa O10000 wprowadzonego do ruchu w 1949 r. (być może pochodził z Wrocławia), a także jedno z pierwszych zdjęć radzieckich trolejbusów JaTB-2 z 1953 r., tuż po dostawie z Warszawy.
Autor: Jacek Pudło
edytor
11 lutego 2013 - Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka - przystanek Dulęby.
Wskutek braków taborowych, MPK wysłało na linie pogota ;). O tej porze już niewiele osób korzysta z popularnej w ciągu dnia 158, mimo to takt 10 minutowy obowiązuje prawie do 20.

Autor: P_B

6 września 2013 - Lublin, pętla Majdanek.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
11 września 2004 - Lublin, Droga Męczenników Majdanka. Druga złapana dzisiaj elektryczna stodwudziestka, tym razem na linii 153. Trolejbus odjechał właśnie z widocznego z prawej przystanku Dr. Męcz. Majd - Lotnicza i przejeżdża przez skrzyżowanie z ul. Lotniczą. Kieruje się z cmentarza na Majdanku aż na pętlę na Węglinie. A na drzewach coraz bardziej jesienne barwy.
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 4

9 stycznia 2005 - Lublin, Majdanek. W tamtych czasach Jelcze 120MT prezentowały się jeszcze nieźle na tle reszty trolejbusów - człowiek nie opatrzył się jeszcze z Solarisami, w Lublinie był wtedy cały jeden autobus tej marki. Do tego w tych wozach było słychać interesujący dźwięk buczących tyrystorów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
2 października 2005 - Lublin, zajezdnia na Helenowie. Brakuje fotografii dokumentującej wnętrze trolejbusu. A więc dodaje.
Autor: Zielony
edytor
Komentarze: 3

18 lutego 2006 - Lublin, al. Kraśnicka.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
17 sierpnia 2006 - Lublin, ul. Lubartowska. Jelcz 120M - taki polonez wśród pojazdów komunikacji. Niby unowocześniony, ale wciąż wykorzystujący rozwiązania z minionych epok. W ubiegłym roku MPK wycofano trolejbusowe stodwudziestki, na zajezdni stoją już tylko 833-835.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

1 września 2006 - Lublin, ul. Lipowa. Prawie jak w Gruzji...
Autor: Dyzma

Komentarze: 2

31 sierpnia 2008 - Lublin, rondo Lubelskiego Lipca 80.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 8

Jelcz 120MT/E #3805

6 lutego 2010 - Lublin, ul. Głęboka. Co typowe dla 120M z końca lat 90., w lubelskich 120MT skorodowały podwozia, przez co konieczne były remonty. W latach 2005-2009 przeszły je wszystkie 4 stodwudziestki z lat 1998-99.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

17 kwietnia 2010 - Lublin, trolejbus skręca w ul. Fabryczną, dawną Armii Czerwonej. Z ulicą tą wiąże się pewna historia. Otóż gdy budowano w 1966 roku trasę na Mełgiewską do FSC, to sieć zawieszono zgodnie z projektem, uwzględniającym przebudowę skrzyżowania ulic Armii Czerwonej i Łęczyńskiej. Sieć rozwieszono więc m. in. nad chodnikiem i trawnikiem. W ostatniej chwili okazało się jednak, że miną jeszcze dwa lata, nim skrzyżowanie zostanie przebudowane, i sieć trzeba było przewiesić. W następnym okresie otwarcie linii było jeszcze opóźnione przez brak prowadnic sieci oraz... brak toalety na końcowym na Mełgiewskiej.
Autor: Jacek Pudło
edytor
16 lipca 2011 - Lublin, Abramowice - ul. Władysława Kunickiego.
Autor: b.milczarczyk

20 listopada 2011 - Lublin, zlikwidowana zajezdnia Helenów.
Autor: 16v

28 marca 2012 - Lublin, ul. Władysława Kunickiego.
Autor: Karol Grzonka

20 września 2013 - Lublin, ul. Łęczyńska. Ostatnie zmiany taborowe w Lublinie sprawiły, że człowiek się cieszy nawet z widoku plastikowego Jelcza 120MT.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 3

14 października 2013 - Lublin, Zajezdnia Helenów.
Autor: maverick74

15 czerwca 2014 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. W 2014 roku ostatnie trolejbusy Jelcz kierowano na tyły zajezdni na Majdanie, skąd trafiały na Ukrainę. 805 pojechał do Równego, gdzie jeździł do 2021 r. aż do kasacji.
Autor: Jacek Pudło
edytor
15 czerwca 2014 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. Jelcze 120MT z serii z 1998 r. z numerami 3803-3805 też są już wycofane od jakiegoś czasu. Ten stoi w tym nietypowym miejscu na zajezdni autobusowej, gdyż trolejbusy nie mieszczą się już na Helenowie. Obok niego stoją 3811, 3782 i 1976. Nie widziałem trolejbusów 3803, 3804, 3808 ani 3817 - niewiele później znalazły się one w Łucku na Ukrainie. Dopiszę pół roku później, że ten - #3805 - poszedł do Równego gdzie dostał numer #168.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

27 lipca 2000 - Lublin, pętla Unicka.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 2

28 lipca 2000 - Lublin, ul. Unicka.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 2

28 lipca 2000 - Lublin, ul. Zana.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 2

28 lipca 2000 - Lublin, Droga Męczenników Majdanka.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 1

27 października 2003 - Lublin, ul. Lipowa.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 2

6 lutego 2004 - Lublin - al. Racławickie - 8:18, Lublin budzi się ze snu w ostatni dzień tygodnia pracującego...już tak nie wiele do weekendu.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 7

28 lipca 2004 - Lublin, zajezdnia na Helenowie. Trajtek ma dzień wolny od pracy i wygrzewa się w słońcu.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 10

11 września 2004 - Lublin, ul. Głęboka. Zelektryzowany pregniot na jedynej okrężnej linii trolejbusowej 152. Linia ta jako jedyna trolejbusowa kursuje przez ul. Głęboką i to tylko w jednym kierunku. W drugim, od likwidacji linii 157 trakcja jest liniowo nieużywana. Może ulegnie to zmianie po modernizacji trakcji na skrzyżowaniach Zana/Kraśnicka (zbudowanie prawoskrętu w Zana i lewoskrętu w Kraśnicką) i Narutowicza/Piłsudskiego (budowa lewoskrętu w Narutowicza - prawoskręt tej relacji istnieje i obecnie jest używany właśnie przez 152).
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 2

23 grudnia 2004 - Lublin, al. Kraśnicka. Z tyłu trolejbusu widoczny pewien niewielki szczegół - nowe, szare bębny Railtech. To nie była tylko symboliczna zmiana. Jeszcze w 2002-2004 r., za prezesa MPK Jacka Miłosza, całkiem poważnie rozważano w Lublinie likwidację trolejbusów. Miasto przez całe lata 90. i krótko po nich było w złej sytuacji finansowej. Zainwestowano w nowe autobusy, miało być 50 Jelczy i 50 Neoplanów, a trolejbusy potraktowano trochę po macoszemu. Tabor składał się w większości z wyeksploatowanych Jelczy, było tylko kilka nowych wozów, sieć wymagała remontu. Bębny były prostej konstrukcji, głowice odbieraków nawiązywały do radzieckich z ZIU. Po wypadnięciu odbieraka z sieci pałąki miotały się szaleńczo, uderzając w słupy, drzewa. Spowodowało to wiele uszkodzeń słupów, odbieraków, a nawet wypadków gdy pęknięta głowica uderzyła w głowę przechodnia, ciężko go raniąc. Bębny Railtech z mechanizmem zapadkowym ściągały samoczynnie odbierak po wypadnięciu. W latach 2004-2005 wyposażono w nie wszystkie trolejbusy, łącznie z wymianą odbieraków. To był pierwszy krok w kierunku modernizacji trolejbusów i eliminacji ich uciążliwych wad. Od tego punktu nastał dobry czas dla trolejbusów. Poprawiono izolację w trolejbusach, tak że jakoś w 2004 r. miał miejsce ostatni odnotowany przypadek porażenia pasażera. Dotacje unijne, wymiana taboru na energooszczędny, nowoczesny, niskopodłogowy, zastosowanie baterii - to wszystko bardzo usprawniło eksploatację trolejbusów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
12 sierpnia 2005 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. 7-letni trolejbus. Z zewnątrz jeszcze ładny, bo blacha ocynkowana, ale pół podwozia już zgniło i nadaje się do wymiany. Wymieniono konstrukcję stopni wejściowych, podłużne belki podwozia, elementy konstrukcji nadkoli.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

8 kwietnia 2007 - Lublin, Al. Racławickie. Trolejbus już po remoncie blacharskim, który był konieczny w 2005 r. po 7 latach ze względu na korozję podwozia. Na zdjęciu widoczna zwrotnica służąca do jazdy w kierunku Krakowskiego Przedmieścia, wówczas już nieużywana od 13 lat z powodu wyłączenia ruchu na tej ulicy pod wykonanie deptaka. Literą T na masce oznaczono wozy z rozruchem tyrystorowym i tranzystorowym by stworzyć ułatwienie dla warsztatu.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

7 lipca 2007 - Lublin, al. Piłsudskiego. W wakacje widok remontowanej drogi jest czymś częstym.
Autor: Bogumił Kadryll

17 października 2007 - Lublin, al. Kraśnicka.
Autor: rumit

5 lipca 2008 - Lublin, al. Józefa Piłsudskiego.
Autor: Adrian Henszel

15 sierpnia 2008 - Lublin, Plac Dworcowy (Dworzec Główny PKP). 805 gubi pałąki :D
150 Dworzec Gł. PKP -> Węglin

Autor: Fafik
driver
Komentarze: 1

Jelcz 120MT/E #3808

26 kwietnia 2010 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: 16v

Komentarze: 1

14 listopada 2010 - Lublin, Aleja Piłsudskiego. Trolejbusów w nowych barwach miasta cały czas przybywa. Należy się pochwała MPK. :)
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 1

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Głęboka. W 1963 roku, gdy była to aleja PKWN, ruszyły tędy trolejbusy z LSM do centrum i odcinek ten miał pierwszorzędne znaczenie. Po zbudowaniu osiedli na południe od LSM, gdzie trolejbusy już nie dotarły, oraz zamknięciu sieci na Krakowskim Przedmieściu, sieć na Głębokiej straciła na znaczeniu i biegnące tędy linie trolejbusowy mają obecnie charakter uzupełniający.
Autor: Jacek Pudło
edytor
25 kwietnia 2011 - Lublin, al. Piłsudskiego. Już parę lat temu pożegnaliśmy się z wysokopodłogowymi trolejbusami w ruchu liniowym, stąd ciekawie jest popatrzeć obecnie na takie zdjęcie. Widoczny 3808 był dosyć rewolucyjnym trolejbusem. Pochodził z 1998 r. i miał tranzystorowy rozruch IGBT z silnikiem prądu stałego. W 2014 trafił do Łucka, gdzie odstawiono go w 2017 r. i ostatecznie pocięto w 2021 r.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Głęboka. Ten trolejbus jest przykładem ciekawej, małoseryjnej produkcji napędów. Opracowane w Instytucie Elektrotechniki w 1998 roku sterowanie na bazie tranzystorów IGBT zostało zamontowane do 2002 roku w ledwie 10 trolejbusach. Tak mała liczba wynika z niedostatecznej odnowy taboru w tamtym okresie. Później zaś wymiana taboru poszła dwutorowo, we wszystkich 3 polskich miastach z trolejbusami - w miarę możliwości wybierano trolejbusy z napędem asynchronicznym, a pilniejsze potrzeby taborowe w wariancie oszczędnościowym zaspokajano z wykorzystaniem najprostszego napędu opornikowego.
Autor: Jacek Pudło
edytor
27 maja 2011 - Lublin, ul. Młyńska / ul. Dworcowa. Bardzo ładnie pasuje to nowe malowanie na Jelczu. Jedyne czego mi brakuje to z przodu napisu JELCZ.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 4

7 września 2012 - Lublin, al. Piłsudskiego. O, jedzie Jaś!
Autor: Gumiś
limiteredytor
Komentarze: 3

28 lipca 2000 - Lublin, zajezdnia Helenów.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 5

11 maja 2002 - Lublin, zajezdnia Helenów.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

10 października 2002 - Lublin, ul. Zana. Pod koniec lat 90. tabor lubelskich trolejbusów był już stary i składał się z Jelczy PR110E i PR110T oraz ZIU 9, z których najnowsze były Jelcze z 1992 r. Od 1995 r. kupowano nowe autobusy niskopodłogowe, natomiast w latach 1993-1998 nie było nowych trolejbusów. W 1999 r. pojawił się pierwszy nowoczesny trolejbus. Nowoczesne wówczas nadwozie było po prostu zmodernizowanym 120M na bazie PR110M. Całkiem nowy był za to napęd, w którym wprawdzie nadal był silnik szeregowy prądu stałego, ale napędem sterował nie PSR (przekaźnik samoczynnego rozruchu) i energochłonne oporniki, ale napęd tranzystorowy IGBT opracowany przez IEL (Instytut Elektrotechniki w Międzylesiu). Jeszcze w 2002 r. widoczny 808, bliźniaczy 816 i niskowejściowy 818 był najnowocześniejszymi trolejbusami w Lublinie. Resztę stanowiły peery. Całkiem na poważnie rozważano wtedy likwidację trolejbusów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
30 grudnia 2003 - Lublin, pętla Chodźki. Jeszcze jedna fotka z grudniowej, wieczornej sesji na ul. Chodźki. Tym razem bez ufo :-P.
Autor: Przemysław Żywicki

29 lutego 2004 - Lublin, ul. Zana. Troszkę krzywe, ale to chyba ma swój urok w tym wypadku. Więc nie prostuję, bo by się zrobiły schodki.. :)
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 15

2005 - Lublin, pętla na Węglinie. Jelcz 120MTE #808 w obsłudze linii 151.
Autor: Marcin Purc

Komentarze: 5

8 stycznia 2006 - Lublin, pętla Węglin. Mamy już 2016 rok, więc dodam coś sprzed 10 lat. Na zdjęciu trolejbus z napędem tranzystorowym IGBT, w 1999 r. najnowocześniejszy pojazd we flocie przewoźnika. Wóz stoi na pętli linii uruchomionej w 1990 r., która w 2015 r. przeszła remont. MPK w latach 2011-2014 skutecznie pozbyło się wszystkich trolejbusów z tranzystorowym napędem z Instytutu Elektrotechniki. Zadecydowała o tym awaryjność tych pojazdów. Tytułowy wóz jeździ obecnie w Łucku na Ukrainie.
Autor: Jacek Pudło
edytor

Jelcz 120MT/E #3816

24 kwietnia 2010 - Lublin, Droga Męczenników Majdanka. Jeden z dwóch ostatnich trolejbusów w wygiętym malowaniu.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 4

26 kwietnia 2010 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: 16v

13 lutego 2011 - Lublin, Majdanek.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 2

Jelcz 120MT/E #3817

18 kwietnia 2023 - Łuck, zajezdnia trolejbusowa. Jelcz przejeżdża pomiędzy 15 metrowymi Bogdanami jadąc na podstawienie na jutrzejszy wyjazd.
Autor: Solaris536

5 kwietnia 2010 - Lublin, al. Kraśnicka. Po poszerzonej w drugiej połowie lat 90-tych alei Kraśnickiej, kręgosłupie komunikacyjnym zachodniej części Lublina, trolejbusy kursują od 1990 roku.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

1 maja 2010 - Lublin, Al. Racławickie. W latach 90. i 2000. dominowały w Polsce trolejbusy Jelcz. Obecnie zastąpiły je Solarisy, które będą podstawą taboru przez wiele lat.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

1 maja 2010 - Lublin, al. Racławickie. Trochę szkoda, że cyfrówka nie pokaże nigdy wiosennej zieleni tak żywej, jak analog. Na szczęście jednak w przyszłym tygodniu zapewne odbiorę kolejne skany z negatywu :)
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

21 października 2010 - Lublin, al. Kraśnicka, baza MPK.
Autor: mario

Komentarze: 1

26 marca 2011 - Lublin, Al. Racławickie. Trolejbus wyprodukowany w 1999 r. i pierwszy raz zarejestrowany w listopadzie 1999 r., wprowadzony do ruchu na przełomie 1999 i 2000 r. Zbudowano go oszczędnościowo, z elektryką oporową - bliźniacze 808 i 816 były nowocześniejsze, tranzystorowe. W 2009 r. trolejbus wzbudził sensację po przemalowaniu jako pierwszy w nowe malowanie w barwy miejskie. Od 2014 r. jeździ w Łucku, gdzie dostał barwy biało-zielone, a w 2021 r. - nowe barwy biało-czerwone. W tle biurowiec przy ul. Karłowicza i komin EC Megatem.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

27 marca 2012 - Lublin, al. Józefa Piłsudskiego. 3x jelcze.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 5

22 września 2012 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów.
Autor: Adrian_

9 października 2012 - Lublin, Al. Racławickie. Spośród 520 mln zł wydanych na transport publiczny w ramach dużego projektu unijnego 310 mln zł pochodzić będzie z budżetu Unii Europejskiej, co oznacza, że zakup nowych autobusów i trolejbusów, rozbudowa linii trolejbusowych i budowa zajezdni wymagać będą tylko 40% udziału budżetu miejskiego, a także bez konieczności ponoszenia kosztów kapitałowych, które miałyby miejsce w wypadku emisji obligacji lub zaciągnięcia kredytu. W kolejnym budżecie unijnym prawdopodobnie nie będą dofinansowane żadne autobusy z silnikiem Diesla, przez co dostępne będą środki na dalszy rozwój trolejbusów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 16

Jelcz 120MT/E #3833

4 grudnia 2010 - Lublin, ul. Fabryczna. Resztki śniegu na drzewach.
Autor: P_B

12 kwietnia 2012 - Lublin, pętla Węglin
Autor: Marcin Łańko (su44)

Komentarze: 2

13 listopada 2012 - Lublin, Al. Racławickie. Pamiętam jak w 2005 r. MPK wkładało sporo trudu aby wykończyć 3 nowe trolejbusy 120MT (zwane też SAM M120M), pierwsze fabrycznie nowe wozy w taborze elektrycznym od 5 lat. Po zaledwie 10 latach eksploatacji trolejbusy sprzedano do Łucka.
Autor: Jacek Pudło
edytor
29 listopada 2012 - Lublin, Dworzec PKP. Do Łucka trafiły kolejne lubelskie elektro PeeRki. Kto wie, może za jakiś czas ich los podzielą także 120ki.
Autor: 16v

Komentarze: 5

2 września 2013 - Lublin, Aleje Racławickie. Ciekawe czy ktoś go kiedyś nazwie klasykiem?
Autor: maverick74

15 kwietnia 2014 - Lublin, ul. Lipowa.
Autor: Karol Grzonka

Jelcz 120MT/E #3834

17 września 2009 - Lublin, Al. Racławickie.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
26 kwietnia 2010 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: 16v

Komentarze: 1

30 kwietnia 2010 - Lublin, ul. Zamojska. Jakby się tak rozpędzić i nie skręcać to można by znowu zobaczyć trolejbus na dawnym moście.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 3

8 sierpnia 2010 - Lublin, ul. Lubartowska. Ładnie tam w Lublinie jest ;) Trzeba będzie się samemu wybrać. Foto wykonał i udostępnił Piotrek z Czarnej Białostockiej.
Autor: Warej
edytorhalfdriver
Komentarze: 2

16 lipca 2011 - Lublin, al. Józefa Piłsudskiego. Stado trzech trajtów do spotkania nawet w sobotę. Za Jelczem 3834/153 dwa Solarisy 3853/155 i 3839/151.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 2

27 marca 2012 - Lublin, ul. Lubartowska. Obecnie Jelcz 120 z numerem 230 kursuje po Łucku, a linia 156 została wydłużona z Majdanka do Felina.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 2

Jelcz 120MT/E #3835

1 kwietnia 2010 - Lublin, ul. Tomasza Zana.
Autor: Wojciech Liberda

30 kwietnia 2010 - Lublin, ul. T. Zana. Jedna czerwonka włączyła się do ruchu i dynamicznie wcisnęła się przed drugą.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
20 sierpnia 2010 - Lublin, pętla Chodźki Szpital. Warszawa przyjechała odwiedzić lubelską służbę zdrowia.
Autor: 6305

Komentarze: 3

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Lipowa. Wykonany ze stali nierdzewnej jelcz, a w zasadzie SAM M120M, oddala się od galerii handlowej, która diametralnie zmieniła znaczenie tej części centrum miasta.
Autor: Jacek Pudło
edytor
1 października 2012 - Lublin, Al. Zygmuntowskie. 3835 pokonuje skrzyżowanie z osprzętem sieciowym, który powinien dawno spoczywać w gablotach w muzeum komunikacji.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

21 stycznia 2014 - Lublin, al. Kraśnicka.
Możliwe, że dni do końca elektrycznej wysokiej podłogi (120MT, PR110E) w Lublinie można odliczać na palcach. Także jeśli ktoś chciałby sobie nimi pojeździć, radzę się pośpieszyć. Najłatwiej je znaleźć na 151 właśnie.

Autor: P_B

Komentarze: 8

23 sierpnia 2014 - Lublin, zlikwidowana zajezdnia Helenów. 3 zbudowane niedużym kosztem wysokopodłogowe trolejbusy 3833-3835 z rozruchem starego typu udało się wycofać już po 9 latach eksploatacji. Było to ostatnie zdjęcie przed sprzedażą na Ukrainę.
Autor: Jacek Pudło
edytor

Jelcz 120MT/E #803

10 lutego 2010 - Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka. Na zdjęciu patent, którego ideę nie bardzo mogę zrozumieć - dwa siedzenia umieszczone w miejscu przedziału dla podróżujących dla stojąco. Po lewej zaś widoczna szara nadbudowa z aparaturą.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 9

10 lutego 2010 - Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka. Wnętrze tyrystorowej wersji 120MT z 1998 roku po remoncie w 2007 roku. W oryginale poręcze były czarne, a listwy na krawędziach - aluminiowe. Inne było też wykonanie klap podłogowych. Miejsce w prawym tylnym narożniku zajęły elementy sterowania. Siedzenia stamtąd ulokowano w miejscu tylnego przedziału dla pasażerów stojących.
Autor: Jacek Pudło
edytor
5 kwietnia 2010 - Lublin, al. Kraśnicka. Trolejbus ten jak i jego koledzy posiada tyrystory klasyczne. Układ wyróżnia się charakterystycznym brzęczeniem i oszczędnym rozruchem. Spodziewałem się, że wozy te zostaną przez długi czas jako rezerwa, tymczasem trafiły do Łucka.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Lipowa.
Autor: Jacek Pudło
edytor
21 lipca 2012 - Lublin, ul. Kunickiego. Jelcz w 2014 roku został wywieziony do Łucka na Ukrainie gdzie w liniowej eksploatacji pozostaje do dzisiaj. Obecnie nawet dorobił się nowych barw u ukraińskiego przewoźnika > https://transphoto.org/photo/1457519/?vid=97474
Autor: 16v

Komentarze: 1

16 kwietnia 2014 - Lublin, baza autobusowa Majdan Tatarski. Odstawione jelcze oczekujące kolejnego zatrudnienia już w Łucku.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 4

27 lipca 2000 - Lublin, al. Kraśnicka. Jelcz z bijącym sercem ikarusa ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 3

28 lipca 2000 - Lublin, Węglin.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 1

3 września 2003 - Lublin, Rondo Represjonowanych Żołnierzy - Górników. Trolejbus z nieco innej niż "standardowa" strony :-)
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 3

15 kwietnia 2004 - Lublin, Al. Racławickie. Wtedy jeden z najnowszych trolejbusów w Lublinie. Był to efekt koncepcji oszczędnościowej z lat 90. Analizowano wtedy możliwość zakupu trolejbusów Skoda 21Tr, jednak cło sprawiało że cena zakupu była wysoka. Dla obniżenia ceny zakupu postanowiono wykorzystać rozbudowane zaplecze naprawcze MPK i zbudować trolejbusy we własnym zakresie na bazie nadwozi z Jelcza. Ciekawostką jest fakt, że w połowie lat 90. proponowano też budowę trolejbusu na bazie Scanii CN113CLL.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

17 sierpnia 2004 - Lublin, ul. T. Zana. #803 i #787 kilka chwil po odjeździe #771.
Autor: Dawid

26 marca 2005 - Lublin, ul. Dworcowa. Pies, rower i trolejbus czyli trzej najlepsi przyjaciele człowieka :-P.
Autor: Przemysław Żywicki

Komentarze: 2

2 lipca 2005 - Lublin, al. Kraśnicka. Wygięte malowanie w pełnej krasie. W stosunku do oryginału tylko kilka zmian - nowe odbieraki Esko i głowice, nowe bębny Railtech, dodatkowa czarna klapka za trzecimi drzwiami, przemalowana blacha za pierwszą osią. Trolejbus ten wprawdzie nie miał niskiej podłogi, ale ładnie się prezentował. Dziś w Łucku z numerem 224.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 5

17 lipca 2005 - Lublin, ul. Chodźki. Od 12 lat tutaj, na skraju Czechowa, kończy się sieć trakcyjna. Rzut okiem na mapę zdradza, że 2 km sieci wystarczyłoby, by osiagnąć słynną pętlę na Paderewskiego. Jednakże zaplanowano sieć nie przez Szeligowskiego, a z tyłu Reala, i w wyniku jakiejś formalnej kolizji budowa będzie zrealizowana niewiadomo kiedy, o ile w ogóle. A szkoda, bo byłaby to sensowna trasa w przeciwieństwie np. do tej niemal budowanej już na al. Unii Lubelskiej.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

26 maja 2006 - Lublin, ul. Zana. Wygięte malowanie :)
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

3 listopada 2007 - Lublin, ul. T. Zana. Trajluś w ostatnim czasie został odremontowany i przemalowany. O to jego pierwsze zdjęcie w nowych barwach.
155 Mełgiewska FS -> Zana ZUS

Autor: Fafik
driver
Komentarze: 7

30 grudnia 2007 - Lublin, Pętla Abramowice. 120MT o najniższym numerze bocznym wjeżdża na dość klimatyczną, acz zwyczajną pętlę... Fajnie wyglądają te rolki zamiast wyświetlacza z przodu ;-)
Autor: M.Wilu

13 marca 2008 - Lublin, ul. Zana.
Trzeba jednak przyznać, że jeśli nie jest upaprany w reklamę to Lublin jest ostatniom miastem gdzie jeżdżą "czerwone" trolejbusy ;-)

Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 6

15 sierpnia 2009 - Lublin - Dworzec PKP. ładne te wasze trajtki.
Autor: Muszek
newser
Komentarze: 1

Jelcz 120MT/E #804

1 kwietnia 2010 - Lublin, ul. Tomasza Zana.
Autor: Wojciech Liberda

27 maja 2011 - Lublin, al. Kraśnicka. Jak to jest z reklamami na lubelskich pojazdach komunikacji miejskiej w nowym malowaniu. Jest możliwość czy nie ma możliwości umieszczania reklam?
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 8

6 kwietnia 2012 - Lublin, ul. Lipowa. Jelcz z 1998 r. przed sprzedażą do Łucka. Po lewej stronie w miejscu zlikwidowanego sklepu Społem z 1974 r. znajdowała się zajezdnia MPK, funkcjonująca w latach 1946-1963. Wykonano w niej kilka historycznych zdjęć, m. in. jedyne zdjęcie 3-osiowego, przedwojennego Mercedesa O10000 wprowadzonego do ruchu w 1949 r. (być może pochodził z Wrocławia), a także jedno z pierwszych zdjęć radzieckich trolejbusów JaTB-2 z 1953 r., tuż po dostawie z Warszawy.
Autor: Jacek Pudło
edytor
11 lutego 2013 - Lublin, ul. Droga Męczenników Majdanka - przystanek Dulęby.
Wskutek braków taborowych, MPK wysłało na linie pogota ;). O tej porze już niewiele osób korzysta z popularnej w ciągu dnia 158, mimo to takt 10 minutowy obowiązuje prawie do 20.

Autor: P_B

6 września 2013 - Lublin, pętla Majdanek.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
11 września 2004 - Lublin, Droga Męczenników Majdanka. Druga złapana dzisiaj elektryczna stodwudziestka, tym razem na linii 153. Trolejbus odjechał właśnie z widocznego z prawej przystanku Dr. Męcz. Majd - Lotnicza i przejeżdża przez skrzyżowanie z ul. Lotniczą. Kieruje się z cmentarza na Majdanku aż na pętlę na Węglinie. A na drzewach coraz bardziej jesienne barwy.
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 4

9 stycznia 2005 - Lublin, Majdanek. W tamtych czasach Jelcze 120MT prezentowały się jeszcze nieźle na tle reszty trolejbusów - człowiek nie opatrzył się jeszcze z Solarisami, w Lublinie był wtedy cały jeden autobus tej marki. Do tego w tych wozach było słychać interesujący dźwięk buczących tyrystorów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
2 października 2005 - Lublin, zajezdnia na Helenowie. Brakuje fotografii dokumentującej wnętrze trolejbusu. A więc dodaje.
Autor: Zielony
edytor
Komentarze: 3

18 lutego 2006 - Lublin, al. Kraśnicka.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
17 sierpnia 2006 - Lublin, ul. Lubartowska. Jelcz 120M - taki polonez wśród pojazdów komunikacji. Niby unowocześniony, ale wciąż wykorzystujący rozwiązania z minionych epok. W ubiegłym roku MPK wycofano trolejbusowe stodwudziestki, na zajezdni stoją już tylko 833-835.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

1 września 2006 - Lublin, ul. Lipowa. Prawie jak w Gruzji...
Autor: Dyzma

Komentarze: 2

31 sierpnia 2008 - Lublin, rondo Lubelskiego Lipca 80.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 8

Jelcz 120MT/E #805

6 lutego 2010 - Lublin, ul. Głęboka. Co typowe dla 120M z końca lat 90., w lubelskich 120MT skorodowały podwozia, przez co konieczne były remonty. W latach 2005-2009 przeszły je wszystkie 4 stodwudziestki z lat 1998-99.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

17 kwietnia 2010 - Lublin, trolejbus skręca w ul. Fabryczną, dawną Armii Czerwonej. Z ulicą tą wiąże się pewna historia. Otóż gdy budowano w 1966 roku trasę na Mełgiewską do FSC, to sieć zawieszono zgodnie z projektem, uwzględniającym przebudowę skrzyżowania ulic Armii Czerwonej i Łęczyńskiej. Sieć rozwieszono więc m. in. nad chodnikiem i trawnikiem. W ostatniej chwili okazało się jednak, że miną jeszcze dwa lata, nim skrzyżowanie zostanie przebudowane, i sieć trzeba było przewiesić. W następnym okresie otwarcie linii było jeszcze opóźnione przez brak prowadnic sieci oraz... brak toalety na końcowym na Mełgiewskiej.
Autor: Jacek Pudło
edytor
16 lipca 2011 - Lublin, Abramowice - ul. Władysława Kunickiego.
Autor: b.milczarczyk

20 listopada 2011 - Lublin, zlikwidowana zajezdnia Helenów.
Autor: 16v

28 marca 2012 - Lublin, ul. Władysława Kunickiego.
Autor: Karol Grzonka

20 września 2013 - Lublin, ul. Łęczyńska. Ostatnie zmiany taborowe w Lublinie sprawiły, że człowiek się cieszy nawet z widoku plastikowego Jelcza 120MT.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 3

14 października 2013 - Lublin, Zajezdnia Helenów.
Autor: maverick74

15 czerwca 2014 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. W 2014 roku ostatnie trolejbusy Jelcz kierowano na tyły zajezdni na Majdanie, skąd trafiały na Ukrainę. 805 pojechał do Równego, gdzie jeździł do 2021 r. aż do kasacji.
Autor: Jacek Pudło
edytor
15 czerwca 2014 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. Jelcze 120MT z serii z 1998 r. z numerami 3803-3805 też są już wycofane od jakiegoś czasu. Ten stoi w tym nietypowym miejscu na zajezdni autobusowej, gdyż trolejbusy nie mieszczą się już na Helenowie. Obok niego stoją 3811, 3782 i 1976. Nie widziałem trolejbusów 3803, 3804, 3808 ani 3817 - niewiele później znalazły się one w Łucku na Ukrainie. Dopiszę pół roku później, że ten - #3805 - poszedł do Równego gdzie dostał numer #168.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

27 lipca 2000 - Lublin, pętla Unicka.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 2

28 lipca 2000 - Lublin, ul. Unicka.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 2

28 lipca 2000 - Lublin, ul. Zana.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 2

28 lipca 2000 - Lublin, Droga Męczenników Majdanka.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 1

27 października 2003 - Lublin, ul. Lipowa.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 2

6 lutego 2004 - Lublin - al. Racławickie - 8:18, Lublin budzi się ze snu w ostatni dzień tygodnia pracującego...już tak nie wiele do weekendu.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 7

28 lipca 2004 - Lublin, zajezdnia na Helenowie. Trajtek ma dzień wolny od pracy i wygrzewa się w słońcu.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 10

11 września 2004 - Lublin, ul. Głęboka. Zelektryzowany pregniot na jedynej okrężnej linii trolejbusowej 152. Linia ta jako jedyna trolejbusowa kursuje przez ul. Głęboką i to tylko w jednym kierunku. W drugim, od likwidacji linii 157 trakcja jest liniowo nieużywana. Może ulegnie to zmianie po modernizacji trakcji na skrzyżowaniach Zana/Kraśnicka (zbudowanie prawoskrętu w Zana i lewoskrętu w Kraśnicką) i Narutowicza/Piłsudskiego (budowa lewoskrętu w Narutowicza - prawoskręt tej relacji istnieje i obecnie jest używany właśnie przez 152).
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 2

23 grudnia 2004 - Lublin, al. Kraśnicka. Z tyłu trolejbusu widoczny pewien niewielki szczegół - nowe, szare bębny Railtech. To nie była tylko symboliczna zmiana. Jeszcze w 2002-2004 r., za prezesa MPK Jacka Miłosza, całkiem poważnie rozważano w Lublinie likwidację trolejbusów. Miasto przez całe lata 90. i krótko po nich było w złej sytuacji finansowej. Zainwestowano w nowe autobusy, miało być 50 Jelczy i 50 Neoplanów, a trolejbusy potraktowano trochę po macoszemu. Tabor składał się w większości z wyeksploatowanych Jelczy, było tylko kilka nowych wozów, sieć wymagała remontu. Bębny były prostej konstrukcji, głowice odbieraków nawiązywały do radzieckich z ZIU. Po wypadnięciu odbieraka z sieci pałąki miotały się szaleńczo, uderzając w słupy, drzewa. Spowodowało to wiele uszkodzeń słupów, odbieraków, a nawet wypadków gdy pęknięta głowica uderzyła w głowę przechodnia, ciężko go raniąc. Bębny Railtech z mechanizmem zapadkowym ściągały samoczynnie odbierak po wypadnięciu. W latach 2004-2005 wyposażono w nie wszystkie trolejbusy, łącznie z wymianą odbieraków. To był pierwszy krok w kierunku modernizacji trolejbusów i eliminacji ich uciążliwych wad. Od tego punktu nastał dobry czas dla trolejbusów. Poprawiono izolację w trolejbusach, tak że jakoś w 2004 r. miał miejsce ostatni odnotowany przypadek porażenia pasażera. Dotacje unijne, wymiana taboru na energooszczędny, nowoczesny, niskopodłogowy, zastosowanie baterii - to wszystko bardzo usprawniło eksploatację trolejbusów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
12 sierpnia 2005 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. 7-letni trolejbus. Z zewnątrz jeszcze ładny, bo blacha ocynkowana, ale pół podwozia już zgniło i nadaje się do wymiany. Wymieniono konstrukcję stopni wejściowych, podłużne belki podwozia, elementy konstrukcji nadkoli.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

8 kwietnia 2007 - Lublin, Al. Racławickie. Trolejbus już po remoncie blacharskim, który był konieczny w 2005 r. po 7 latach ze względu na korozję podwozia. Na zdjęciu widoczna zwrotnica służąca do jazdy w kierunku Krakowskiego Przedmieścia, wówczas już nieużywana od 13 lat z powodu wyłączenia ruchu na tej ulicy pod wykonanie deptaka. Literą T na masce oznaczono wozy z rozruchem tyrystorowym i tranzystorowym by stworzyć ułatwienie dla warsztatu.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

7 lipca 2007 - Lublin, al. Piłsudskiego. W wakacje widok remontowanej drogi jest czymś częstym.
Autor: Bogumił Kadryll

17 października 2007 - Lublin, al. Kraśnicka.
Autor: rumit

5 lipca 2008 - Lublin, al. Józefa Piłsudskiego.
Autor: Adrian Henszel

15 sierpnia 2008 - Lublin, Plac Dworcowy (Dworzec Główny PKP). 805 gubi pałąki :D
150 Dworzec Gł. PKP -> Węglin

Autor: Fafik
driver
Komentarze: 1

Jelcz 120MT/E #808

26 kwietnia 2010 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: 16v

Komentarze: 1

14 listopada 2010 - Lublin, Aleja Piłsudskiego. Trolejbusów w nowych barwach miasta cały czas przybywa. Należy się pochwała MPK. :)
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 1

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Głęboka. W 1963 roku, gdy była to aleja PKWN, ruszyły tędy trolejbusy z LSM do centrum i odcinek ten miał pierwszorzędne znaczenie. Po zbudowaniu osiedli na południe od LSM, gdzie trolejbusy już nie dotarły, oraz zamknięciu sieci na Krakowskim Przedmieściu, sieć na Głębokiej straciła na znaczeniu i biegnące tędy linie trolejbusowy mają obecnie charakter uzupełniający.
Autor: Jacek Pudło
edytor
25 kwietnia 2011 - Lublin, al. Piłsudskiego. Już parę lat temu pożegnaliśmy się z wysokopodłogowymi trolejbusami w ruchu liniowym, stąd ciekawie jest popatrzeć obecnie na takie zdjęcie. Widoczny 3808 był dosyć rewolucyjnym trolejbusem. Pochodził z 1998 r. i miał tranzystorowy rozruch IGBT z silnikiem prądu stałego. W 2014 trafił do Łucka, gdzie odstawiono go w 2017 r. i ostatecznie pocięto w 2021 r.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

25 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Głęboka. Ten trolejbus jest przykładem ciekawej, małoseryjnej produkcji napędów. Opracowane w Instytucie Elektrotechniki w 1998 roku sterowanie na bazie tranzystorów IGBT zostało zamontowane do 2002 roku w ledwie 10 trolejbusach. Tak mała liczba wynika z niedostatecznej odnowy taboru w tamtym okresie. Później zaś wymiana taboru poszła dwutorowo, we wszystkich 3 polskich miastach z trolejbusami - w miarę możliwości wybierano trolejbusy z napędem asynchronicznym, a pilniejsze potrzeby taborowe w wariancie oszczędnościowym zaspokajano z wykorzystaniem najprostszego napędu opornikowego.
Autor: Jacek Pudło
edytor
27 maja 2011 - Lublin, ul. Młyńska / ul. Dworcowa. Bardzo ładnie pasuje to nowe malowanie na Jelczu. Jedyne czego mi brakuje to z przodu napisu JELCZ.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 4

7 września 2012 - Lublin, al. Piłsudskiego. O, jedzie Jaś!
Autor: Gumiś
limiteredytor
Komentarze: 3

28 lipca 2000 - Lublin, zajezdnia Helenów.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 5

11 maja 2002 - Lublin, zajezdnia Helenów.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

10 października 2002 - Lublin, ul. Zana. Pod koniec lat 90. tabor lubelskich trolejbusów był już stary i składał się z Jelczy PR110E i PR110T oraz ZIU 9, z których najnowsze były Jelcze z 1992 r. Od 1995 r. kupowano nowe autobusy niskopodłogowe, natomiast w latach 1993-1998 nie było nowych trolejbusów. W 1999 r. pojawił się pierwszy nowoczesny trolejbus. Nowoczesne wówczas nadwozie było po prostu zmodernizowanym 120M na bazie PR110M. Całkiem nowy był za to napęd, w którym wprawdzie nadal był silnik szeregowy prądu stałego, ale napędem sterował nie PSR (przekaźnik samoczynnego rozruchu) i energochłonne oporniki, ale napęd tranzystorowy IGBT opracowany przez IEL (Instytut Elektrotechniki w Międzylesiu). Jeszcze w 2002 r. widoczny 808, bliźniaczy 816 i niskowejściowy 818 był najnowocześniejszymi trolejbusami w Lublinie. Resztę stanowiły peery. Całkiem na poważnie rozważano wtedy likwidację trolejbusów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
30 grudnia 2003 - Lublin, pętla Chodźki. Jeszcze jedna fotka z grudniowej, wieczornej sesji na ul. Chodźki. Tym razem bez ufo :-P.
Autor: Przemysław Żywicki

29 lutego 2004 - Lublin, ul. Zana. Troszkę krzywe, ale to chyba ma swój urok w tym wypadku. Więc nie prostuję, bo by się zrobiły schodki.. :)
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 15

2005 - Lublin, pętla na Węglinie. Jelcz 120MTE #808 w obsłudze linii 151.
Autor: Marcin Purc

Komentarze: 5

8 stycznia 2006 - Lublin, pętla Węglin. Mamy już 2016 rok, więc dodam coś sprzed 10 lat. Na zdjęciu trolejbus z napędem tranzystorowym IGBT, w 1999 r. najnowocześniejszy pojazd we flocie przewoźnika. Wóz stoi na pętli linii uruchomionej w 1990 r., która w 2015 r. przeszła remont. MPK w latach 2011-2014 skutecznie pozbyło się wszystkich trolejbusów z tranzystorowym napędem z Instytutu Elektrotechniki. Zadecydowała o tym awaryjność tych pojazdów. Tytułowy wóz jeździ obecnie w Łucku na Ukrainie.
Autor: Jacek Pudło
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: