Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
kocham te wasze teorie spiskowe... Czujecie motyw że te słupy dla żartu nikt nie stawia, mało tego na sieć trakcyjną jest projekt elektryczny, w którym obliczone jest naprężenie przewodów ...
Z większą ilością słupów chodzi o tylko jedną bardzo prostą rzecz. O kasę. Im więcej słupów, tym więcej kaski dla wszystkich. Nie ma absolutnie żadnych logicznych i praktycznych przesłanek do stawiania słupów czasem 1,5-2 razy gęściej niż były i to na prostych odcinkach.
Krystian jest różnica nazywa naprężenia... Tylko widzicie kasa kasa, myślisz że miastu się to opłaca? To nie jest jak za komuny, że wykonawca jeden i jest kasa z góry, teraz są przetargi, które to wykluczają, rzadkością jest to że ktoś się ustawia.
Ta jasne, naprężenia na prostym odcinku z tą samą siecią Każde zakotwienie słupa to jest żywa kasa dla wykonawcy, znam przypadki z miasta Gdynia, od osoby która pracowała w PKT Gdynia tam było to samo. Słupoza nie poparta żadnymi argumentami technicznymi, jedynym argumentem było wydanie jak największych pieniędzy w ramach danego projektu. Do tego większa ilość słupów trakcyjnych w późniejszym okresie generuje tylko większe koszty utrzymania i konserwacji takich słupów.
Wiesz co... Zdjęcia robisz przepiękne, ale pojęcie budownictwie masz zerowe... Im więcej słupów tym sieć sztywniejsza i mniej podatna na uszkodzenia, ale najlepiej głosić propagandę, że to wszystko ukłon dla wykonawcy, uwierz mi że nie, ukłonem dla wykonawcy są protokoły konieczności, czego na Stogach przez brak inwentaryzacji terenu jest od groma.
Protokół konieczności -> wykonanie dodatkowej pracy, która jest konieczna, aby nie doszło do przerwania budowy, wyceniana przez generalnego wykonawcę kontraktu, z możliwością negocjacji, ale to jednak GW, a nie inwestor dyktuje warunki, inwestor wymaga wykonania zgodnego z normami.
do Kuby? skąd się dziecko urwałeś? Kolejny troll-miłośnik, który nie ma bladego pojęcia o technikaliach i czerpie wiedzę z wikipedii i skyscrapercity? Dziecko, pooglądają Cartoon Network i nie rozsiewaj jak typowy troll bzdurnych teorii, bo się ośmieszasz. Kaszka manna, zmienić pieluchę i pod telewizor marsz!
Oczywistym jest, że obecnie nie kotwi się sieci trakcyjnej na słupach gęsto. Nowoczesne zawiesia typu deltowego (np. produkcji elektroline lub kummler-matter) pozwalają na zupełnie inne podejście do projektowania sieci. W Gdańsku podobnie jak w Gdyni wszystkie przebudowy i remonty projektuje jedna i ta sama grupa osób. Są to osoby, które w sposób zachowawczy (niezgodny z obecnymi trendami i doświadczeniami zagranicznymi!) projektują kotwienie na słupach rozmieszczonych co 20-22 m, gdzie standardem przy sieci elektroline jest kotwienie co 28 m.
Dziecko, nie czytaj więcej wikipedii.
do tego wyżej. Ja przy tym pracuje i wiem... Chamie jeden gburowaty.